Ga naar inhoud

Dag lieve Foep

Aanbevolen berichten

Lieve Foep, 1 jaar en 4 maanden geleden kwam je bij ons. Wat kan er veel gebeuren in zo’n korte tijd. 

12 februari kwam je bij ons, een ontzettend leuk konijn, ik was gelijk dol op je. Altijd enthousiast, altijd likjes, altijd liefde. 19 maart ging je op koppelvakantie en 26 maart kwam je thuis met Loeki. Een keer kwam Loeki tegen me aan liggen terwijl jij me waste.

Rondom juni (2022) merkte ik dat het niet goed met je ging, vieze pootjes. Op naar de dierenarts en weer terug met de diagnose blaasontsteking. Medicatie dus, maar het ging niet beter. Ik heb veel gelezen over e. Cuniculi, dus daar dacht ik toen aan. Dierenarts weer gebeld, meranox besteld. Het kwam alleen maar niet. Dus hebben we weer gebeld en bleek dat ze het vergeten waren te bestellen.

Toen de Meranox kwam hebben we Foep een kuur gegeven, volgens mij ging het toen beter, en toen weer slechter en moest ze nog een kuur.

haar vieze onderkant trok niet weg, dus we bleven haar eens in de zoveel tijd wassen op advies van de dierenarts. Toen kreeg ze ook van tijd tot tijd een kuur.

Foep en Loeki werden gekoppeld aan mijn andere konijnen, Soltar en Hazel. Dat ging prima en Foep kon het met iedereen goed vinden. 

de tijd daarna ging met ups en downs en op een gegeven moment gaven we haar elke dag 2ml Meranox. Al die tijd nog steeds een vieze onderkant, maar vol leven, likjes en liefde.

De afgelopen tijd ging het weer slechter met Foep. Ze liep slecht en zat alleen maar sneu wiebelig in een hoekje. Weer op naar de dierenarts, dexamethason en de Meranox verhogen tot 2,5 ml per dag. Het hielp niets. Dus we hadden overlegd met de dierenarts en samen besloten om Foep binnenkort in te laten slapen. Toen ik er klaar voor was wilden we de dierenarts bellen voor een afspraak, maar die was vergeten te vertellen dat hij op vakantie ging voor drie weken. Aangezien ik het al zo moeilijk vond om Foep in te laten slapen wilde ik het graag bij haar eigen dierenarts. Dus besloten om het uit te stellen. 

ondanks dat ik Foep had ingesprayed met anti-myassis zag ik toch een groene vlieg op haar zitten. De anti-myassis was op dus de dag erna ging ik naar de dierenwinkel voor nieuwe. Vandaag wilde ik haar insprayen, en toen zag ik twee maden zitten. Dat was een vreselijk moment.

We wilden maandag naar de dierenarts gaan dus Foep ging in bad.

het waren absoluut geen twee maden die ik wegspoelde. Het was vreselijk sneu. 

De dierenarts is toen gebeld en omdat Foep al zo ziek was door de e. Cuniculi hebben we besloten om haar te laten gaan. 

In tranen stond ik daar met Foep bij de dierenarts, zo ontzettend verdrietig. ik heb haar geaaid tot ze overleden was.

Dag lieve, lieve Foep. Ik ben zo blij dat ik je heb leren kennen ❤️

21 juni 2016 - 8 juli 2023

077D9127-5D85-4158-A808-5700B95FDCB2.jpeg

2A965F56-96BB-422A-9F48-542B717BAA8A.jpeg

DF7A9A32-D457-4062-B10A-A8F475DAFC81.jpeg

• Verdrietig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ach Anna, wat een verdrietig nieuws, je lieve Foep, ze heeft het gewéldig gehad bij jou als lid van een bijzonder kwartet met Loeki-Hazel-Soltar. Dat is aan jou te danken door je inzet voor je moppies. De altijd ontwapenende, lieve, grappige foto's en verhalen bewijzen het. Dat is op dit moment een schrale troost, ik weet het. Sterkte. 

aangepast door JokeC
foutje hersteld
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een naar, maar toch heel liefdevol bericht. Wist natuurlijk wel dat ze E.C. had, maar wat naar dat ze nu last kreeg van maden 😞 Dat is echt een nachtmerrie! Heel veel sterkte met het verlies, ook al was ze niet mega lang bij je, je sprak altijd heel liefdevol over haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .