Ga naar inhoud

Konijn per ongeluk in plastic tas begraven

5ekonijn

Aanbevolen berichten

Hallo

Gisteren is mijn konijn doodgegaan aan myiasis, die madenziekte.

Toen ik zag dat hij dood was liepen er allemaal al maden onder vandaan

Het was zo eng en vies dat ik hem met een plastic tasje heb opgepakt, daar in geschoven en daarna in een doos gedaan en begraven in de tuin

Maar nu lees ik overal, ja logisch, dat je niet in plastic mag begraven.

Wat nu? Verteerd hij wel zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de plastic zak hebt dichtgeknoopt vrees ik dat opgraven de enige optie is. Begraven mag overigens alleen als de grond van jou is. Dus NIET als je gehuurd woont. Ik kende mensen die hun huisdieren in folie wikkelden zodat ze het huisdieren mee kunnen nemen bij een verhuizing. Dit is dus ten strengste verboden!

Als het tasje open is ga ik er van uit dat de dieren die verantwoordelijk zijn voor het afbraakproces er wel bij kunnen komen, maar ideaal is het niet natuurlijk. Ik zou vandaag een keuze maken in wat je doet, nu is de ontbinding nog niet zo erg en kun je er nog veilig bij. Ik denk toch dat ik je aan zou raden het plastic te verwijderen, zodat je zeker weet dat het goed komt. Heel naar natuurlijk. Trek even latex- of keukenhandschoenen aan, als je hier mee bezig gaat.

Sterkte met het verlies van je konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad niet toegestaan en ook niet handig. Plastic duurt heel erg lang om afgebroken te worden in de natuur. Ik zou inderdaad het konijn weer opgraven en opnieuw begraven in natuurlijke materialen.

Hier staat ook informatie over wat wel en niet mag / opties zijn bij het begraven van een konijn of ander huisdier.

https://www.bunnybunch.nl/informatie/het-verlies-van-een-huisdier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

Het is een koophuis dus op zich is het mijn grond gelukkig

Het zakje had ik wel open gelaten. Ik snap niet hoe ik zo dom kom. Ik denk de schrik van die maden, heb al 6 andere beesten begraven en normaal doe ik dat in een hooi en een schoenendoos. De andere konijnen/cavias waren altijd ineens dood zobder enge dingen 

Zouden die maden gewoon doorgaan onder de grond? Het zijn groene vlieg maden. Die leven niet perse onder de grond natuurlijk

Ik wilde dat ik beter had nagedacht maar het was zo'n enge aanblik en vies...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd, het was niet handig, je konijntje begraven in plastic, maar, gezien de omstandigheden, wel erg begrijpelijk. 

Het hoort misschien niet, plastic in de grond/de natuur, maar ik zou persoonlijk écht niet dit dier gaan opgraven. Dat ene plastic zakje gaat het verschil niet maken. 

Toen ik een autopsie op Tuul had laten doen, kreeg ik hem mee in een volledig toegetapete doos en het strenge order de doos onder geen beding open te maken, omwille van het onaangename zicht. Hij is ook met doos en plakband en al begraven. 🤷

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .