Evee Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni De titel zegt het al 😄 Waarom hebben jouw konijnen deze namen? Heeft het een bepaalde betekenis? Vind je de naam mooi? Hadden ze de naam al en heb je die aangehouden? En naar aanleiding van een discussie in het vaccinatietopic ook: Hoe spreek je de naam uit? 😂 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni Gijs en Milly, omdat ik van no nonsens mensennamen houd voor dieren en deze bij ze passen. Hiervoor had ik Frits, Wilma, Betsy en Kiki. Edit: de vraag hoe je het uitspreekt hoef je bij mij dus doorgaans niet te stellen 🤭 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni Soltar en Hazel komen van marktplaats en ik had hun namen bij de foto’s bedacht. (Achteraf bleek dat ze al namen hadden, maar dat was al een hele tijd verder, dus Soltar en Hazel zijn erin gebleven) Ik dacht dat de naam Soltar “drop” in het Spaans betekende. Niet dus. Blijkbaar betekent het “laten vallen” 🤣 Hazel vond ik leuk klinken bij Soltar. En je spreekt het uit als Hazel, niet als Hezel (dat doet de dierenarts namelijk 😂) Foep heb ik gekregen van mijn oom en heette eerst Foebie, dat heb ik afgekort en zo vond ik het net iets leuker klinken. Loeki heette in de opvang Strukton. maar dat vond ik niet zo’n mooie naam, sorry 🙈. Geen uitspreek-probleem, maar een typ-probleem. Het is namelijk Loeki, zonder ie 😁 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni (aangepast) Fluffy was een dierenwinkel konijn zonder naam. Wij hebben hem Fluffy genoemd omdat hij zo’n donsachtige vacht heeft. Pip komt uit de opvang. Ze heette daar Panthera afgeleid van de zwarte panter. Wij vonden dat echter geen leuke naam en hebben haar Pip genoemd. De uitspraak is nooit een probleem. 18 juni aangepast door mammafelina Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni Eigenlijk heb ik de namen van de konijnen die ik uit een asiel heb geadopteerd nooit veranderd. Ik dacht bijna altijd: ik ga iets leukers verzinnen, maar dat bleek toch niet zo makkelijk, dus heb ik het uiteindelijk maar zo gelaten want het waren prima konijnennamen (zoals Basje, Kimmie, Barry, Bob, Lulu). Alleen heb ik van Veronica Vera gemaakt, maar dat is bijna hetzelfde. Ik vind het altijd leuk om passende namen te bedenken, in de opvang mag ik ook vaak een naam kiezen. Heel vaak verzin ik muzieknamen, zoals Glennis die enorm gilde toen ze gevangen werd nadat ze was gedumpt bij een parkeerplaats of Mariska die in helemaal in shock binnen kwam, deze link mogen jullie zelf bedenken 😉 Vaak wordt dan wel pijnlijk duidelijk dat ik een stuk ouder ben dan de meeste medewerkers of stagiaires, want briljante namen zoals Angie, Lady Jane, Dolly & Kenny, Agnetha en Anni-Frid (dat waren cavia's) leveren vooral meewarige blikken op 😏 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni @Annasbeestenbendebedankt voor de opheldering, ik las namelijk steeds Hezel Kushi is bij mijn broer geboren en kreeg van mijn nichtje de naam Vlekkie. Dat vond ik zo voor de hand liggen dat ik heb veranderd. Haar vachtpatroon is Japanner dus moest het wel een Japanse naam worden. Utsukushi-sa betekent schoonheid in het Japans. Dat spreek je uit als kuh-si. Aanvankelijk sprak ik het uit als koe-si maar iedereen zei Koe-sji dus dat heb ik zo gehouden. Micha heette al zo in de opvang. De opvanghoudster zei "dit is Mie-sja" toen ze hem liet zien. Het past gewoon helemaal bij hem dus ik heb het zo gelaten. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni Ik zocht vooral naar namen die als koppel leuk bij elkaar zouden passen, want konijnen komen natuurlijk altijd met z'n tweeën. Eerst gezocht bij wat Disney referenties, maar die waren te afgezaagd (Knabbel en Babbel, Mickey en Minnie) of waren geen combinatie van jongens- + meisjesnaam. Dus toen naar een ander interesse-gebied gegaan en bij Griekse goden uitgekomen met tweelingbroer en -zus Apollo en Artemis. Heb ook al 2 namen in gedachten voor als er een nieuwe voedster of ram moet komen uiteindelijk. Als de naam uit de opvang heel leuk is, zou ik er ook geen moeite mee hebben om die aan te houden. Maar met de namen die ik daar voorbij zie komen, is die kans klein. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni Ik vind het heerlijk om namen te verzinnen en heb dus ook echt altijd leuke namen voor mijn apparatuur (mijn moeder heeft zo hard gelachen om Optimus Grime, onze robot stofzuiger), maar wij hebben dus de namen van het asiel aangehouden. Ze zaten er al een tijdje en ze luisteren er naar. In principe levert het wel telkens problemen op. Lodewijk is namelijk rood-bruin (tan kleurig) en kleiner, dus iedereen denkt dat hij Scarlett is (want rood-achtige naam). Ik sta dus heel pretentieus in de tuin: Lo-De-Wijk te roepen naar hem en bijna nooit Scarlett, want die loopt altijd al naar me toe. Qua nickname heet hij Patatje - want hij heeft echt zo'n ras-patat kleurtje, al is hij dan van onderen niet goed gebakken, want daar issie wit, dus de binnenkant-kleur. Scarlett heet dan Petoetje, want ze heeft zo'n leuk toetje en ze wil altijd geknuffeld worden. Dus het is patatje en petoetje vaak als ik over ze praat. Of meissie en ventje. 1 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni Leuk zeg, bovenstaande reacties 🙂 Silke heette in de opvang Sile, toevallig bijna hetzelfde als wij hadden bedacht maar een hele andere uitspraak (sheila). Die naam pastte goed bij haar maar mijn dochter vond Silke mooier en ik voorzag al problemen met de spelling 😁 dus het is Silke geworden. Hubble heette Nijntje in de opvang 🙈, dat vond ik echt geen naam voor een stoere ram. In mijn man zijn werk draait het om sattelieten en de ruimte en de Hubble-telescoop kwam ter sprake. En die naam vonden we wel heel goed bij hem passen. Hiervoor hebben we nog Jip en Sanne gehad. Sanne heette in de opvang Wilma, vond ik niet echt een mooie naam. Beide niet ergens naar genoemd, gewoon korte makkelijke namen 😄 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni 1 uur geleden, bunnyempress zei: Ik vind het heerlijk om namen te verzinnen en heb dus ook echt altijd leuke namen voor mijn apparatuur (mijn moeder heeft zo hard gelachen om Optimus Grime, onze robot stofzuiger), maar wij hebben dus de namen van het asiel aangehouden. Ze zaten er al een tijdje en ze luisteren er naar. In principe levert het wel telkens problemen op. Lodewijk is namelijk rood-bruin (tan kleurig) en kleiner, dus iedereen denkt dat hij Scarlett is (want rood-achtige naam). Ik sta dus heel pretentieus in de tuin: Lo-De-Wijk te roepen naar hem en bijna nooit Scarlett, want die loopt altijd al naar me toe. Qua nickname heet hij Patatje - want hij heeft echt zo'n ras-patat kleurtje, al is hij dan van onderen niet goed gebakken, want daar issie wit, dus de binnenkant-kleur. Scarlett heet dan Petoetje, want ze heeft zo'n leuk toetje en ze wil altijd geknuffeld worden. Dus het is patatje en petoetje vaak als ik over ze praat. Of meissie en ventje. Het is inderdaad verwarrend waarom ze haar Scarlet hebben genoemd terwijl ze helemaal niet rossig is. Ik heb ook allerlei bijnamen, soms noem ik Kushi wel eens mevrouwtje Schrik als die weer eens om niks bang zit te doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni 7 minuten geleden, Cheeta26 zei: Het is inderdaad verwarrend waarom ze haar Scarlet hebben genoemd terwijl ze helemaal niet rossig is. Ik heb ook allerlei bijnamen, soms noem ik Kushi wel eens mevrouwtje Schrik als die weer eens om niks bang zit te doen. Nou ja, ze is wel een echte diva, dus ik denk dat het Scarlett is naar Scarlett Johansson ofzo. Ze wil altijd aandacht. En ze heeft natuurlijk 5 mislukte koppelingspogingen achter de rug... dusse.. diva? 🤣 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni (aangepast) De naam Niamh is echt een groot succes, als je doel mensen verwarren is in elk geval. 😁 Uitspraak mag je raden, niet stiekem googlen 😛 18 juni aangepast door Dollie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni 53 minuten geleden, bunnyempress zei: Nou ja, ze is wel een echte diva, dus ik denk dat het Scarlett is naar Scarlett Johansson ofzo. Ze wil altijd aandacht. En ze heeft natuurlijk 5 mislukte koppelingspogingen achter de rug... dusse.. diva? 🤣 Ik moest meteen denken aan Scarlett O'Hara uit Gone with the Wind! Meer diva dan dat wordt het niet! 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni 20 minuten geleden, Dollie zei: De naam Niamh is echt een groot succes, als je doel mensen verwarren is in elk geval. 😁 Uitspraak mag je raden, niet stiekem googlen 😛 De eerste keer dat ik de uitspraak van Siobhán hoorde dacht ik echt dat het om een andere persoon ging. Ik had echt zoiets van... wat?! Boekenserie die ik las was verfilmd en ik wist dus echt niet dat de uitspraak zo anders was. 5 minuten geleden, Suus1978 zei: Ik moest meteen denken aan Scarlett O'Hara uit Gone with the Wind! Meer diva dan dat wordt het niet! Dat kan natuurlijk ook helemaal, maar dat is nogal een oud boek, dus ik schatte eerder dat het filmster namen waren die gekozen waren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni 2 uren geleden, Dollie zei: De naam Niamh is echt een groot succes, als je doel mensen verwarren is in elk geval. 😁 Uitspraak mag je raden, niet stiekem googlen 😛 Nieve toch? Hoe je Siobhán uitspreekt weet ik even niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni Arme dierenartsen die deze namen in een volle wachtkamer moeten uitspreken 😄 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rabbitPuk Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni (aangepast) @Suus1978 ik zit mijn hersens te pijnigen maar mariska snap ik niet🤔. Glennis wel🤣 Puk heeft mijn dochter bedacht en vonden we wel stoer. Tilly heette al Tilly, voluit Tilly Jackson. Eigenlijk vinden we Tilly niet zo mooi maar ergens ook wel weer wel want lekker tuttig. We noemen ze ook wel eens bollie (puk) en molly of Puksel en Tante Til 😂 18 juni aangepast door rabbitPuk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni (aangepast) 17 minuten geleden, rabbitPuk zei: @Suus1978 ik zit mijn hersens te pijnigen maar mariska snap ik niet🤔. Glennis wel🤣 Het arme konijntje was in shock, dus ik dacht meteen aan Shocking Blue (voor de jonkies: een Nederlandse band die eind jaren '60 een wereldhit had met Venus). De zangeres van Shocking Blue was Mariska Veres. Voilà! 18 juni aangepast door Suus1978 Tikfout Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rabbitPuk Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni 3 minuten geleden, Suus1978 zei: Het arme konijntje was in shock, dus ik dacht meteen aan Shocking Blue (voor de jonkies: een Nederlandse band die eind jaren '60 een wereldhit had met Venus). De zangeres van Shocking Blue was Mariska Veres. Voilà! Aah thanx😂. Daar was ik nooit opgekomen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 19 juni Delen Geplaatst: 19 juni 9 uren geleden, Marjoleink zei: Nieve toch? Hoe je Siobhán uitspreekt weet ik even niet. Zonder E op het einde. Hier heb je ze beide: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 19 juni Delen Geplaatst: 19 juni Ik meende al dat ik de naam Niamh ergens gezien en gehoord had. Net toen ik zou gaan slapen, schoot het me te binnen en de uitspraak ook 😄 In Bloodlands heet de assistente van de inspecteur zo, volgens mij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 19 juni Delen Geplaatst: 19 juni Wat een leuke topic😀 Bobby zat in het begin een paar dagen in huis in een veel te kleine kooi (we moesten snel handelen omdat hij uit het niets aan kwam lopen) hij had een simpel trixie huisje in zijn kooi maar sloopte het compleet. Ofwel Bobby afgeleide van Bob de bouwer. De naam Floor komt van het konijnenverblijf die wij hebben gekocht wat Floor heet. Meike heette al zo in de opvang. Ik kon niets bedenken omdat ik constant Floor in mijn hoofd had. Bijnamen: Bobster, Bob, terror Bobby. Mooike. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 19 juni Delen Geplaatst: 19 juni 10 minuten geleden, Bunny566 zei: In Bloodlands heet de assistente van de inspecteur zo, volgens mij. Klopt. Mijn man vroeg steeds: wat zeggen ze nou tegen haar?? 😅😅 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 19 juni Auteur Delen Geplaatst: 19 juni Kom ik dan met Harold, Brenda en Sofie 😄 Ik geloof niet dat de uitspraak veel uitleg nodig heeft. Harold en Brenda hadden die naam al bij de opvang, die heb ik aangehouden. Sofie heette "konijn driekleur" in de opvang. Ik vond dat de naam een beetje bij Harold en Brenda (en toen ook nog Joris) moest passen, dus koos ik voor Sofie. Met de f, niet met ph (dat vind mijn man de juiste spelling 😂) Maar ik niet, het is dus zoals Sofie uit de GVR. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 19 juni Delen Geplaatst: 19 juni 4 uren geleden, bobbyonthefloor zei: Ofwel Bobby afgeleide van Bob de bouwer. Bob de sloper bedoel je dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.