Ga naar inhoud

Maatje plots overleden, wat nu?

PrinsesenGabber

Aanbevolen berichten

Gisterochtend is plots mijn lieve konijntje Prinses overleden gevonden, ze is vreedzaam snachts gestorven en ze was al oud. Ik ben er helemaal kapot van maar zo is mijn rammetje gabber ook. Ze waren dikke maatjes en nu is hij alleen. Wat moet ik doen? Ik hou zoveel van Gabber en wil het beste met hem voor hij is nog maar 2 jaar bij ons, we hebben hem geadopteerd uit het asiel. Ik wil het liefst een nieuw konijntje erbij maar ik wil niet continu in deze cyclus blijven zitten, ik en het ander konijntje hebben er elke keer zo verdriet van en dan moet het uiteindelijk weer opnieuw (ze gaan zelden samen). Ik hou super veel van konijntjes maar omdat ik toch in de aankomende jaren uit huis ga heb ik in mijn studentenflatje er uiteindelijk geen ruimte voor. Ik weet dat konijntjes samen moeten zijn en hoe ik nu de toekomst zie wil ik niet weer dat ik met 1 overblijf en weer een nieuw maatje moet zoeken (klinkt cru maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel) alleen ik wil hem echt niet kwijt aan het asiel ik hou echt van mijn maatje. Kan iemand misschien mij tips geven? Ik ben zo gebroken en weet echt niet waar ik goed aan doe.

Marloes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel sterkte met het verlies ❤️. Helaas betekent konijnen houden dat deze situatie er achteraan komt als er eentje overlijdt. Je hebt heel simpel gesteld 2 opties: of je laat je konijn koppelen bij de opvang en neemt er dus weer eentje bij, of je brengt je konijn terug naar de opvang en gunt hem via de opvang weer een leven met een maatje. Meer smaken zijn er niet als je in het belang van het konijn wilt handelen. Ik denk dat de opvang ook bepaalde voorwaarden heeft gesteld bij plaatsing, van welke opvang komen ze? Iedereen die ooit wil stoppen met konijnen komt voor precies deze situatie te staan. Het is een rotbeslissing, waarin je het belang van het konijn (leven met een maatje) boven je eigen belang (geen afscheid willen nemen en konijn alleen houden) moet zetten. 

Heel veel sterkte met het verlies van je konijntje en met deze moeilijke keuze ❤️

• Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte met het verlies! Praat er eens met je ouders over hoe staan zij er in om in de tijd dat jij op kamers woont de zorg voor de konijnen op zich te nemen. Het is een beetje afhankelijk van hoe groot je kamer is en hoeveel je op wilt geven of het realistisch is om ze mee te nemen. Weet je al waar je gaat wonen? Ik bedoel dus of het realistisch is of niet.

Ik ga nog een 3e optie in de mix gooien, wat als je hem nu laat koppelen en vanaf daar kijkt hoe nu verder? Je kunt ook met de tijd 2 konijnen terugbrengen, een opvang kan ze dan als koppel weer een nieuw huisje geven. Nog steeds moeilijk, maar dan zit je nu niet met een konijn alleen dat ongelukkig is en heb je tijd om na te denken wat je echt wilt.

• Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Eefje zei:

Veel sterkte met het verlies ❤️. Helaas betekent konijnen houden dat deze situatie er achteraan komt als er eentje overlijdt. Je hebt heel simpel gesteld 2 opties: of je laat je konijn koppelen bij de opvang en neemt er dus weer eentje bij, of je brengt je konijn terug naar de opvang en gunt hem via de opvang weer een leven met een maatje. Meer smaken zijn er niet als je in het belang van het konijn wilt handelen. Ik denk dat de opvang ook bepaalde voorwaarden heeft gesteld bij plaatsing, van welke opvang komen ze? Iedereen die ooit wil stoppen met konijnen komt voor precies deze situatie te staan. Het is een rotbeslissing, waarin je het belang van het konijn (leven met een maatje) boven je eigen belang (geen afscheid willen nemen en konijn alleen houden) moet zetten. 

Heel veel sterkte met het verlies van je konijntje en met deze moeilijke keuze ❤️

Bedankt voor je lieve reactie en het meedenken. Ik zal even morgen contact moeten opnemen met de opvang of zij voorwaarden ervoor hadden gesteld. Voor nu vandaag lekker veel met Gabber geknuffeld en gespeeld hij is relaxed eronder en toont geen anders gedrag dan normaal gelukkig. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Kolino zei:

Sterkte met het verlies! Praat er eens met je ouders over hoe staan zij er in om in de tijd dat jij op kamers woont de zorg voor de konijnen op zich te nemen. Het is een beetje afhankelijk van hoe groot je kamer is en hoeveel je op wilt geven of het realistisch is om ze mee te nemen. Weet je al waar je gaat wonen? Ik bedoel dus of het realistisch is of niet.

Ik ga nog een 3e optie in de mix gooien, wat als je hem nu laat koppelen en vanaf daar kijkt hoe nu verder? Je kunt ook met de tijd 2 konijnen terugbrengen, een opvang kan ze dan als koppel weer een nieuw huisje geven. Nog steeds moeilijk, maar dan zit je nu niet met een konijn alleen dat ongelukkig is en heb je tijd om na te denken wat je echt wilt.

Bedankt voor je meedenken en het attente bericht. Mijn kamer word/is zodanig klein dat ik ze niet mee kan nemen helaas er past alleen een bed in en een klein bureautje daarbovenop ben ik in het weekend (soms doordeweeks) wel thuis en vind ik het sneu om de konijntjes dan continu in de auto te zetten (wat een stress). Ik zal wel eens even met mijn ouders erover hebben wat zij denken. De 3e optie klinkt eigenlijk ook wel goed ik zal de opvang bellen en het voorstellen en vragen hoe zij daarin staan. De opvang bij ons in de buurt is nu aardig leeg wat natuurlijk een goed teken is maar Gabber zal dan nog eventjes moeten wachten. In de tussentijd voordat er een potentieel maatje op het pad komt ga ik hem goed vertroetelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .