Ga naar inhoud

Konijn ademt snel


Bunzy

Aanbevolen berichten

Hoiii ik ben nieuw hier dus hoop dat ik alles goed zeg! Mijn konijn hijgt de laatste tijd, en ik weet niet zo goed wat dit is. Vaak is het net nadat ze iets heeft gedaan. Ze gaat dan helemaal plaat liggen en echt puffen of ze te weinig adem krijgt😕 weet iemand of dit erg is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te weinig lucht krijgen is wel erg, maar ik kan niet goed inschatten uit je verhaal of het een gezondheidsprobleem is of normaal gedrag. Wat heeft ze gedaan als ze dit gedrag vertoont? Als je alleen het neusje na flinke inspanning snel op en neer ziet gaan, vind ik dat normaal gedrag. Maar met de bek open naar lucht happen dus niet.

 

 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het eens met wat Kolino hierboven zegt.

Verder merk ik bij mijn voedster ook dat ze in het voorjaar en de zomer, ook vaker languit gaat liggen om op adem te komen na inspanning. In de winter blijft ze meer als een bolletje zitten.

Maar dan inderdaad alleen het neusje wat sneller op en neer en je ziet haar flanken duidelijker meebewegen met de ademhaling omdat ze languit ligt. Heeft jij konijn haar bek open om naar lucht te happen, ga dan zeker langs bij een dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een filmpje hoe het eruit ziet en hoort? Dan kunnen we de situatie iets beter inschatten. Een filmpje kan ook helpen bij de dierenarts.

 

Bij twijfel is het altijd goed om even langs de dierenarts gaan of even bellen met de assistente. Liever net iets te vaak dan te weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .