Muisie Geplaatst: 6 juni Delen Geplaatst: 6 juni Hoi allemaal, Mijn hond kwijlt de laatste tijd heel veel, als hij heeft gegeten smakt hij heel veel, zijn tandvlees bloed steeds en hij heeft een behoorlijke vis lucht uit z'n mond komen. Ik denk dat hij een tandvleesontsteking heeft omdat zijn tandvlees ook rood is, maar mij ouders willen niet naar de dierenarts, omdat ze bang zijn voor hoge kosten. Is er nu iets wat we kunnen doen dat goedkoper is dan de dierenarts? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 6 juni Delen Geplaatst: 6 juni Het klinkt alsof hij een gebitsreiniging nodig heeft. Wat het duur maakt is het roesje wat er eventueel bij hoort, een beetje googlen zegt tussen de 70 en 200 euro, afhankelijk van of een hond dus onder narcose gaat. De prijs wordt mogelijk ook beïnvloed door de maat van de hond. Voor een grote is immers meer narcosemiddel nodig. Of hij onder narcose moet hangt ook weer af van wat er precies aan de hand is. Als er dingen getrokken moeten worden dan betaal je dat mogelijk weer per element, dus per tand of kies. Langer wachten maakt het dus niet bepaald beter. Er zijn zelfs verhalen van honden die ziek worden van hun slechte gebit, doordat de bacteriën in hun bloedbaan komen. Ik denk dat je in dit geval niet meer onder de dierenarts uitkomt, helaas is de maand van het gebit al geweest. dat is normaal in februari, als ik het goed heb. Dan kun je vaak gratis een controle laten doen (behandeling betaal je uiteraard wel, maar krijg je korting op). Dat is misschien iets voor de toekomst. Uiteraard zijn er tal van tips op internet te vinden over hoe te voorkomen, maar ik laat die tips even over aan de ervaren hondenbaasjes, wat goed voor hun werkt. Die zou je natuurlijk goed op kunnen volgen als het gebit weer fris en fruitig is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 7 juni Auteur Delen Geplaatst: 7 juni Dankjewel! Ik zal het nog met mijn ouders er over hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 12 juni Delen Geplaatst: 12 juni 70 euro voor een gebitsreiniging is niet echt realistisch. Afhankelijk van de grote zal het rond de 150 en 350 euro zijn. Dit gaat dan om reinigen zonder eventuele fotos of extracties Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 10 juli Auteur Delen Geplaatst: 10 juli Het bleek uiteindelijk helemaal geen tandvleesontsteking te zijn (ja zijn achterste kiezen waren een beetje vies, maar hij is 12 en mag niet meer onder narcose dus dat laten ze voor wat het is) maar een voedselvergiftiging. We krijgen wel eens stukjes kip in de tuin gegooid dus dat zal ie gegeten hebben. Verder nog wat artrose rond de heupen maar dat hoort bij de leeftijd. Wat paracetemol meegekregen en nu gaat het weer prima. Voor z'n leeftijd zag ie er prima uit. (Ik maak alles al snel erger dan dat het is, gewoon een beetje overbezorgd..) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 11 juli Delen Geplaatst: 11 juli Vergiftiging geeft inderdaad ook dit soort klachten. Kunnen het kauwen of kraaien zijn die dingen laten vallen? Of gooien mensen doelbewust iets over de schutting? Je hebt geen dieren die overlast veroorzaken? Ik bedoel, dat buren doelbewust dingen in de tuin gooien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 11 juli Delen Geplaatst: 11 juli 11 uren geleden, Muisie zei: Ik maak alles al snel erger dan dat het is, gewoon een beetje overbezorgd. Nee hoor, ben ik het niet mee eens. Het waren best ernstige klachten, dus dan is het juist goed om naar de dierenarts te gaan. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 19 juli Auteur Delen Geplaatst: 19 juli Op 11-7-2023 om 11:28, Kolino zei: Kunnen het kauwen of kraaien zijn die dingen laten vallen? Of gooien mensen doelbewust iets over de schutting? Zou beide kunnen, we hebben wel veel last van kraaien. De buren zullen het waarschijnlijk niet zijn daar zie ik ze niet voor aan, zeker omdat ze dan echt wel ver moeten gooien maar er kunnen wel allerlei andere mensen langs ons huis komen, zeker omdat we op een hoek wonen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.