Ga naar inhoud

Gras tuintje


Bunnielove

Aanbevolen berichten

In het "konijnentuintje zaad" in de webshop van BunnyBunch zit alleen wat veilig en gezond is voor de konijnen (https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/konijnentuintje-bloemenweidezaad.html ) dus daar kun je alvast nuttige informatie uit halen en als je dat wilt natuurlijk ook bestellen. 🙂 Ik heb die zaadjes al een paar keer gekregen, lekker makkelijk om niet zelf te hoeven zoeken naar die zaden! Het is hartstikke leuk om al die verschillende zaadjes uit te zien komen en groeien. Ik heb een paar bakken ingezaaid, zodat de konijnen vaker een bak voor hun neus hebben dan met 1 grote bak die ze haphaphap rapraprap kaal eten. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve gras, kun je ook klaver zaaien (dat kun je vaak op veel plekken gratis krijgen). Let er wel op dat je ergens zaait waar het zich niet super snel kan verspreiden en dat je net zoals gras de hoeveelheid die je geeft aan je konijn beperkt. Verder zijn zonnebloemen heel geschikt, want ze mogen daar alles van eten, maar de pitjes wel met mate.

 

Je kunt ook kruiden zaaien, maar aangezien je vaak voor €1 al een biologische plant kan kopen bij de supermarkt, zou ik dan gewoon de plant kopen. Je kan dan kiezen voor munt, tijm, basilicum e.d.

 

Als iemand een graslelie heeft, kan je die ook laten stekken, want die mogen ze ook, maar dat is een binnenplant in de herfst/winter en kan naar buiten na de vorst.

 

Zelf heb ik gaasdekentjes, zodat ik de plant buiten kan zetten, ze kunnen snoepen, maar niet alles kunnen opeten en de plant dus blijft leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 4-6-2023 om 22:18, Bunnielove zei:

Ik zou graag in een bakje voor mijn konijn vanalles zaaien.. gras en kruiden enz als het dan klaar is bij mijn konijn zetten dat ze er kan in grazen.. mag gerst, Rogge? En welke nog? Of hebben jullie nog ideeen die ik er in kan zaaien?

D79FE402-8EC6-4F88-9DC1-6819ACEC0473.jpeg

Wat een schatje! Je hebt al goede tips gekregen zie ik. Volgensmij kun je op de website hier ook zaden bestellen voor een kruidentuintje voor de konijnen waar van alles voor ze tussen zit. 

 

Je bent wel van plan om er nog een konijntje bij te nemen hoop ik? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .