Ga naar inhoud

Zindelijk


rabbitPuk

Aanbevolen berichten

Sinds een week hebben we Tilly in huis. Onze Puk hadden we helemaal zindelijk maar Tilly poept overal en nergens, ook naast het toilet, maar niet (veel) erin. Het is 1 groot keutelfestijn. Het is ook niet op 1 plek, want dan kon ik daar wel een ander toiletje bijzetten. Plassen doet ze wel op het toilet en in de hangmat, waar Puk altijd graag in lag. Ze is ook nog wel op haar hoede voor ons, al eet ze wel uit de hand en laat ze zich ook wel aaien als ze samen liggen en we aaien eerst Puk.

Heeft iemand tips hoe we het aan moeten pakken om haar toch zindelijk te krijgen?

IMG20230529132205_copy_784x1045.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tilly wil waarschijnlijk haar aanwezigheid duidelijk maken 🙂 Vaak wordt geadviseerd om ze bij thuiskomst niet meteen het hele huis te geven, maar een (ruime en goed schoongemaakte) ren en dat verder uit te breiden zodra ze zindelijk zijn en blijven. Je kunt ook proberen de keutels terug te gooien in de wc. Is Tilly gecastreerd? Dat is sowieso verstandig i.v.m. het voorkomen van baarmoederkanker maar het is vaak ook effectief bij niet-zindelijkheid. De hangmat zou ik heeel goed wassen of misschien zelfs helemaal vervangen. De lucht van Puk veroorzaakt het plassen/poepen natuurlijk ook.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Suus1978 dankjewel voor je reactie.

Ik had ze een week in een wat kleinere ruimte dan nu. Misschien toch weer tijdelijk het hekje plaatsen dan. 

Tilly is gecastreerd, en teruggooien doe ik inderdaad vanaf het begin. Het kleedje van het hangmatje was ik iedere keer uit nu maar ik weet ook niet of geur er echt uit gaat op 60gr.

De vloer waar ze op zitten is "nieuw", in die zin dat ik dat neergelegd heb toen Puk naar de opvang was en er dus nog geen geur van hem aan hing. De overige spullen heb ik schoongemaakt met schoonmaakazijn.

Maar ik zal dan idd even de ruimte weer verkleinen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de voorzorgsmaatregelen ligt het dus niet 😄 Ik heb ook wel eens gehoord dat iemand de tip had gekregen om het allemaal een tijdje te laten liggen. Dat zou ik zelf heel moeilijk vinden moet ik bekennen 😬 Ik heb zelf gelukkig altijd superzindelijke konijnen gehad, dus misschien heeft iemand anders nog tips.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een heel artikel vol tips voor je 😄 

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-zindelijk-maken

 

En ook deze, over konijnen houden in huis:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/binnenkonijnen-konijnen-houden-in-huis

 

Zijn je vloeren glad? Ik zou denk ik toch met een aantal extra toiletten gaan werken, dat is voor nu even onhandig, maar helpt vaak wel met de zindelijkheid.

Het is nu ook wel echt territorium eigen maken, dus helemaal voorkomen ga je dit in deze fase niet 😉 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .