Ga naar inhoud

Wat heeft mijn konijn?


ennyanna2

Aanbevolen berichten

Hoi! Ik heb dus 12 konijnen waarvan 4 myxomatose hebben gehad ( ze zijn hersteld ) dat is handig om te weten maar wat het was is ren konijn mijn oudste 3 jaar 🤩 die is bij 2 konijnen geweest daardoor is een keer gebeten en mijn vader zij dat hij een roofvogel zag bij het konijn het is een open ren😳 maar na die gebeurtenissen heeft hij een oogje wat niet helemaal gezond is denk ik weten jullie wat het is? Ik heb een afbeelding meegepraat van het oog misschien is het ook wel gezond maar wie weet wat het is?

57A9FE45-DAEF-40EA-B5D8-D3573168822D.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan uit de foto ook niks opmerken, het is te moeilijk om te zien wat weerkaatsing is van licht en omgeving en wat eventueel beschadiging of cataract of iets anders kan zijn. Ik zou je aanraden om naar de dierenarts te gaan, die kan met een lampje in het oog kijken en die kan daarna ook een kleurstof in het oog doen en dan met een speciale lamp naar het oogoppervlak kijken of er beschadiging op de oogbol.

 

Bij konijnen zie je vaak beschadigingen op het oog door strootjes of hooisprieten die in het oog zijn gekomen, of cataract of glaucoom. Maar deze foto heeft zoveel oneffenheden dat het echt niet te zeggen is of er iets aan de hand is en wat er dan aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je antibiotica geven, dat is alleen maar zinvol als een bacterie de oorzaak is. Breedbandantibiotica mogen ook niet meer zomaar ingezet worden, vanwege resistentie. Ik ben het niet eens met dat het geen kwaad kan, orale antibiotica heeft invloed op de darmflora.

  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet zomaar antibiotica gaan geven. Zoals Kolino zegt is dat niet goed voor de darmflora en goed voor de organen is het ook niet. 
Ik zou even naar de dierenarts bellen voor advies. Ook zou ik je ren toch maar even dichtmaken als er roofvogels in de buurt zitten die ze kunnen pakken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .