Ga naar inhoud

Aan ogen lijken en bijten


Lappie2

Aanbevolen berichten

Hoi hoi😊

 

Vraagje. We weten nu dat de kleine zeker weten een mannetje is. Was echt moeilijk om dat te zien eerste maanden. 

 

Hij zal nu ongeveer 4 maanden moeten zijn. De grote vriendelijk reus is echt een doetje.. super lief en grote broer voor de kleine. Hij heeft heel in het begin wat gedanst op de kleine maar dat was snel voorbij. Maar nu begint de kleine dat dus bij hem te doen😜Nu is de grote zo rond dat hij er weinig last van heeft en loopt gewoon weg..

 

Zodra ze bij elkaar zijn begint de kleine hem te likken bij zijn ogen en daarbij hard met zijn tandjes erop. Dat lijkt me niet goed. Ook daar reageert de grote weinig op alleen een schrik reactie met zijn kop. 

 

Is dit normaal gedrag? Voor de rest liggen ze samen en knuffelen ze echt met elkaar. Ze zitten niet bij elkaar in de kooi. Hebben 2 kooien naast elkaar en snachts gaan ze erin en als we niet thuis zijn paar uurtjes. Voor de rest dus altijd los.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel spannend nu het jonge rammetje ook rangordebepaling gaat snappen. Dit is echt zo'n kantelpunt, waar ik aan de ene kant snap dat ze niet bij elkaar zijn als je er niet bij bent, maar aan de andere kant kun je daardoor ook de boel op scherp zetten. Ze hebben immers beide een eigen ruimte en door ze te scheiden geef je ze beiden macht. Ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden. Verder zie ik normaal konijnengedrag in je verhaal. Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan, heb je al wel een plan B achter de hand? Is de kleine al gecastreerd?

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjullie wel 😊

 

Heb ze nog niet bijelkaar omdat de grote nog flinke poep bende heeft en dat door zijn hele kooi . Dat gebeurt altijd snachts. Liever 1 konijn schoon maken plus 1 kooi dan 2😉 Plus de grote zit op een soort dieet. Eten krijgt hij dus wat anders en minder dan de kleine. Hij is al wat konijnen vet kwijt en kan zich eindelijk van achter wassen💪

 

Gaat wel steeds beter gelukkig. We merken ook dat de grote behoefte heeft aan die rust. Kleine is echt ontzettend druk en grote heeft natuurlijk al 4 jaar alleen gezeten. Dus we vonden het fijner voor hem om te wennen voor de eerste weken. 

 

Aankomend weekeind hebben we al bedacht om ze bij elkaar te zetten voor de nacht.

 

Oogjes likken doet de grote heel rustig en lief. Kleine dus met tanden en hardhandig. Maar de kleine springt ook zo op mijn schouder(papagaai) en begint druk mijn haar op te knabbelen🤪 noemen hem nu barber 😂

 

Het is wel leuk om te zien dat de kleine heel stoer begint te doen maar na een tijdje onderdanig is en onder de grote gaat liggen met zijn koppie. Ze zijn er dus nog niet helemaal uit. Over een maand of 2 gaat hij voor castratie. De grote is al gecastreerd.

 

Plan B ...als het echt niet zal gaan... Wil ik nog even niet aan denken 🥴

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Evee zei:

Zijn beide konijnen rammen? Dan zou ik echt pas gaan koppelen als ze allebei gecastreerd zijn, anders komt het niet goed. 

Dankjewel. Ga morgen bellen voor een afspraak. Vanaf 4 maanden castreren dus het is tijd. Ik dacht 5 a 6. 

Tot die tijd blijven ze snachts in aparte kooien. Moet er niet aan denken als er wat gebeurt al valt het reuze mee met die 2. Ze zijn echt heel lief naar elkaar toe...behalve de kleine en dat harde bijten aan de ogen. Lijkt niet alsof hij gemeen doet.... En de grote hobbelt continu achter hem aan 

 

Ik had vroeger veel konijnen. En 2 meiden waren echt vreselijk aan het vechten maar na een week de beste vriendinnen. 🥰 Jaren later kreeg ik een lading konijnen die heel zielig in 1 hok zaten. Liet ze los en ze vlogen met zijn 6en achter 1 aan. Helaas overleed die ene aan verwondingen een dag later😟 

Nog nooit zo geschrokken en ze zaten jaren vast met elkaar in een houten bak ,kan het geen kooi noemen.. ..dus was heel raar om te zien hoe ze gelijk op 1 afgingen en vermoorden🥺

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lappie2 zei:

😊

😉💪

🤪 😂

 

Het is wel leuk om te zien dat de kleine heel stoer begint te doen maar na een tijdje onderdanig is en onder de grote gaat liggen met zijn koppie. 

 

 

 

Even voor mijn duidelijkheid, het konijn wat onder gaat liggen met zijn koppie om gewassen te worden is toch dominant dan? 

 

Oja let niet op die smileys, die krijg ik nooit weggehaald🙈

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, rabbitPuk zei:

 

Even voor mijn duidelijkheid, het konijn wat onder gaat liggen met zijn koppie om gewassen te worden is toch dominant dan? 

 

Oja let niet op die smileys, die krijg ik nooit weggehaald🙈

Ze wisselen af. De grote ligt gewoon en krijgt een wasbeurt en dan gaat de kleine erna binkies  doen en overal overheen springen en door tunnel rennen  (dat bedoelde ik met stoer) om vervolgens plat voor de grote te liggen die hem dan wast. En dan zijn ze weer uren aan het tutten samen. heel dicht tegen elkaar aan..samen op avontuur...wie kan er onder de verwarming kruipen ... 100 keer op en af de bank en zo.. samen om een aai vragen van ons of eten 🤪... 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had nog stuk eronder maar dat ging niet🥴

 

Ze laten beiden dominantie zien maar ook momenten dat ze onderdanig zijn. Al is de grote een stuk minder dominant. Ze vechten niet gelukkig. Of nog niet tenminste. Alleen dat rijden om de zoveel tijd en dat ruwere likken en bijten aan de ogen... 

 

Zijn schatjes allebei 🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-5-2023 om 19:27, Lappie2 zei:

dus was heel raar om te zien hoe ze gelijk op 1 afgingen en vermoorden🥺

Wij hebben dit ook meegemaakt. Wij hadden vier voedsters uit één nest die altijd op een vierkante meter geleefd hadden. Wij hadden ze uit een opvang. Ze kregen bij ons een ruimte van wel 50 vierkante meter en drie gingen er steeds achter één aan. Die moesten we dus in bescherming nemen en wat apart van de rest gehouden.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-5-2023 om 00:48, To van de Veluwe zei:

Wij hebben dit ook meegemaakt. Wij hadden vier voedsters uit één nest die altijd op een vierkante meter geleefd hadden. Wij hadden ze uit een opvang. Ze kregen bij ons een ruimte van wel 50 vierkante meter en drie gingen er steeds achter één aan. Die moesten we dus in bescherming nemen en wat apart van de rest gehouden.

Verwacht je toch niet nadat ze zolang op elkaar hebben moeten zitten in een mini hokje... Ik was toen helaas te laat. Had hem wel kunnen pakken en idd apart gezet...maar helaas volgende dag toen ik met hem naar de da ging was het al te laat. Ging echt super snel en zo groot dat ik een halve dag bezig was om hem te kunnen vangen. De andere nijnen hebben nog lang mogen genieten van hun vrijheid...zelfs kinderen gekregen. 

 

De grote vriendelijke reus en kleintje doen het goed saampjes gelukkig.

 

 

Nog geen castratie gehad want de dierenarts is voor een week weg voor studie. 

Maar het is rustig. Af en toe wat gedanst maar geen vechten. ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Alles gaat nog goed. Ze zijn heel lief voor elkaar en voor ons en wij voor hun 🥰

Woensdag krijgen ze de vaccinatie ,controle ennnnn de kleine castratie. 

 

De Grote vriendelijke reus is al een stuk dunner en kan nu eindelijk zichzelf schoonmaken 💪. Heeft ook geen natte poep meer en de kleine word steeds langer. Blijft een dunnetje denk ik. Springt steeds van af de bank op onze schouders hihi. Erg grappig. De grote probeert het ook maar is natuurlijk een stuk zwaarder en krijgt het niet voor elkaar.

 

Dierenarts is heel blij dat we de stap hebben genomen om deze 2 poepies in huis te nemen.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update;

 

Sinds gister de kleine weer thuis. Hij kon niet poepen dus moest hij 2 nachtjes blijven.

 

Gister begon grote eerst hard te stampen. Andere luchtjes natuurlijk aan zijn kleine broertje. We hadden het reismandje laten staan en daar gingen ze samen in zitten en toen was alles weer goed. Veel geknuffeld 🥰. Ze moeten nog wel een week of 2 apart slapen maar daarna kan er 1 kooi uit. 

 

Had wel ff een momentje hoor toen ze zei dat hij moest blijven.pffff trauma van Lappie 😢🥴

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .