Ga naar inhoud

Goofy; wat nu?


Aanbevolen berichten

Vanmorgen moest Goofy zijn laatste duplocilline injectie (tweede kuur van 5 shots). Volgens mij had ik er hier niet zo veel over geschreven, maar Kyra had een stukje van zijn piemel af gebeten en het was flink ontstoken. Verder was hij springlevend, at goed, poepte en plaste goed, niks aan te merken. 

Wij vanmorgen de duplo injectie erin en nog geen minuut later (ik was al mijn spullen aan het pakken om naar werk te gaan) begint hij opeens als een idioot te spartelen, stuiptrekkingen te hebben. Toen piepte hij twee keer en was dood.

Ik snap er echt niks van, maar jullie begrijpen nu natuurlijk wel dat ik heel bang ben dat ik niet goed geprikt heb. Ik heb geen bloed op getrokken of iets, zat volgens mij gewoon goed, maar nu ben ik bang dat ik een orgaan geraakt heb. Hart kan niet, ik zat aan de andere kant. Een long lijkt me sterk, want dan zou ik door de ribben en spieren daar moeten prikken en dan verwacht je dat het langer duurt en hij eerst benauwd wordt. Kortom: ik snap het niet. Stress en daardoor epilepsie, allergische reactie? Ik bel natuurlijk straks de dierenarts want ik wil weten wat hier gebeurd is en of ik hem inderdaad zelf dood geprikt heb. Niet dat ze dat zullen zeggen, maar toch. 

 

Maar nu... Zit ik weer met drie konijnen. Twee dames en een heer, dus het is een kans om er een drietal van te maken. Ik wil dat denk ik wel proberen omdat ik graag naar één clubje terug zou willen. Siem is qua gezondheid denk ik in de winter niet geschikt voor buiten en Feli is een albino, dat vind ik ook te eng met de zon die er wel op staat soms. Kyra daarentegen is zo onzindelijk als wat en piest alles onder. Ik twijfel dus om ze, als het lukt, naar binnen of naar buiten te doen. Binnen zou ik alles moeten verbouwen boven, want de ruimte is nu echt te klein. Dan blijf ik ook dweilen met Kyra, maar misschien is dat toch wel de beste optie. Offer ik wel een hele slaapkamer op en moet ik ook kijken hoe ik nog thuis kan werken. 

  • Verdrietig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend naar! Veel sterkte!

 

Ik ken wel een konijn dat een zwaar allergische reactie heeft gehad op Duplo. Die zat in de opvang toen ik Artemis liet koppelen, dus wat de reactie precies was weet ik niet, alleen dat erbij stond dat hij dat nooit meer kan krijgen omdat hij eraan zou sterven.

 

Ik heb ook regelmatig konijnen geprikt, en ergens lijkt het me sterk dat je een orgaan hebt geraakt. Qua plaats en hoe klein het naaldje is, etc. Hopelijk kan de dierenarts je daarin ook geruststellen.

 

Is Kyra altijd onzindijk, ook als ze bijvoorbeeld naar een vakantieopvang gaan? Dan bied dat misschien nog hoop voor binnen. Anders een zeil dat goed schoon te maken is? Binnen lijkt me hierbij wel beter dan buiten inderdaad als de optie er is.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@happy211 Siem heeft een allergische reactie op Draxxin gekregen en Ollie ook. Bij hen zag je dat aan kale plekken op de plaats van injectie en flinke wonden eronder. Bij Goofy niks te merken. De naalden zijn inderdaad best klein en toen ik de naald terug trok voelde ik dat ik er niet zo ver in zat, dus als ik er objectief naar kijk kan ik nooit een orgaan geraakt hebben. 

 

Ja, Kyra is altijd onzindelijk. Vermoedelijk door het leverfalen, daardoor drinkt en plast ze ook liters. Eigenlijk zijn we er al uit dat we geen drietal gaan proberen te maken. Ik vind de ruimte binnen net te klein, Kyra kan heel pittig zijn en Siem is waarschijnlijk de volgende die zal overlijden. Dan zit je met twee voedsters en heb je alsnog een probleem. Niet een goed plan, hoe graag ik ook zou willen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah bah wat naar! Helemaal dat het gebeurd direct na de injectie. Dan ga je toch een verband zoeken Ik hoop dat de dierenarts je kan helpen met een antwoord, Ik kan me ook niet voorstellen dat je een orgaan hebt geraakt. Lucht optrekken had je gevoeld en bijvoorbeeld het ruggenmerg raken lijkt me ook sterk. Je hebt subcutaan gespoten denk ik? Heel veel sterkte met het verlies, dit is wel een hele heftige manier om afscheid te moeten nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Kolino zei:

Ah bah wat naar! Helemaal dat het gebeurd direct na de injectie. Dan ga je toch een verband zoeken Ik hoop dat de dierenarts je kan helpen met een antwoord, Ik kan me ook niet voorstellen dat je een orgaan hebt geraakt. Lucht optrekken had je gevoeld en bijvoorbeeld het ruggenmerg raken lijkt me ook sterk. Je hebt subcutaan gespoten denk ik? Heel veel sterkte met het verlies, dit is wel een hele heftige manier om afscheid te moeten nemen.

Klopt. De dierenarts belt als het goed is straks. 

Een orgaan geraakt hebben is gewoon onmogelijk met de lengte van de naald, ik zat er helemaal niet diep in. Als je lucht optrekt dan zou het niet meer terug lopen als je weer loslaat, toch? Dat deed het spuitje zeker wel. Ruggenmerk ook onmogelijk, daar zat ik naast. 

Het enige dat ik nu kan bedenken is een acute allergische reactie met analfalactische shock. Dat is zeer zeldzaam, maar kan schijnbaar wel met dit soort antibiotica. Of ik heb toch wat dicht bij de vorige injectieplaats geprikt waardoor het per ongeluk toch in een bloedvat terecht is gekomen, zonder dat je ergens bloed hebt gezien. Maar dan zou ik niet binnen 30 seconden zo'n reactie verwachten denk ik. Inderdaad subcutaan gespoten en in de bijsluiter staat dat het ook intramusculair mag, dus als ik per ongeluk in een spier zou zitten had dat ook niet zo uit gemaakt. 

 

De dierenarts kan straks vast meer vertellen. 

 

Het is inderdaad een heel heftige manier van afscheid nemen. Nooit leuk, maar dit was compleet onverwacht natuurlijk. 

 

Dank jullie wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

DA denkt toch dat hij iets van een hartstilstand heeft gekregen, door de stress bijvoorbeeld. Of dat er iets onderliggends heeft gespeeld wat we niet wisten of zagen. Ze denkt niet dat deze injectie de oorzaak was, omdat ze dan echt al veel eerder een reactie verwacht had. Daarom zetten ze altijd de eerste injectie zelf. Ze hebben dit nog nooit meegemaakt met deze injecties in ieder geval. Als ik een haarvaatje geraakt zou hebben zou dat niet goed zijn, maar zou hij niet dood van moeten gaan en zeker niet acuut.

 

Blijft dus toch een beetje gissen wat er gebeurd is. Dat is opzich niet erg, maar ik heb wel een klein trauma opgelopen en durf natuurlijk voorlopig niet meer te injecteren. Nou hoeft dat hopelijk ook niet meer. Dat schuldgevoel zal moeten slijten, ook al weet ik dat het hele stomme pech is geweest en het niet mijn schuld is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je tijd is je tijd - daar kunnen wij allemaal niets aan doen, hoe graag we het soms ook zouden willen.

Bij mensen zie je het ook weleens, dan lijkt alles goed te gaan met een flinke verbetering in de gezondheid en dan opeens is het over.

Je had niets beters voor Goofy kunnen doen en ik vind het echt super spijtig dat het einde op zo'n heftige manier kwam.

Het was echt stomme pech en niet jouw schuld, maar het zal nog wel even duren voordat je dat zelf ook 100% geloofd en je alles een plekje kan geven.

 

Sterkte nogmaals.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt alsof z'n hersentjes ineens geen zuurstof meer kregen. Hartaanval of beroerte klinkt dan wel voor de hand liggend.  Fijn dat het niet aan de prik heeft gelegen. Het klinkt alsof het vroeg of laat toch wel was gebeurd.

 

Snap wel dat je even niet meer durft, duim voor Siem dat het met hem nog een tijd goed gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, klopt. Het deed mij aan epilepsie denken, maar de DA zei dat een hartstilstand ook zo kan beginnen. Van de stress kan ik me echt niet voorstellen, misschien is dat een zetje geweest hoor, maar hij was eigenlijk altijd veel relaxter dan andere konijnen met prikken en alles. Gewoon precies een heel rot moment. 

 

Hoop ik ook met Siem. Hij mag iig geen Draxxin meer vanwege die allergie en Duplo ook liever niet, dus we starten bij hem altijd met Doxycycline als er weer wat speelt. Dat is oraal :). 

 

Had gisteren al een koppelpoging gedaan omdat er in de opvang een konijn terug was waar mijn partner verliefd op was. Was madame het niet mee eens. Ze staat bekend als heel pittig in koppelingen, maar misschien was het ook te vroeg. Ik probeer het over twee weken weer en dan zetten we er iedere ram bij tot ze een klik heeft😂. Wel meteen weer gezien dat zij niet naar binnen kan en drietal ECHT geen optie is. Ze breelt binnen de tent af en is zwaar gefrustreerd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn heel weinig konijnen nu, haha en dus ook weinig plaatsbare rammen. Maar komt goed, anders ga ik naar een ander asiel (maar daar kan ik natuurlijk niet zelf speeddaten en ken ik de rammen niet).

Inderdaad jammer van die twee koppels, maar is niet anders. Ooit is mijn tuin konijnproof en kan ik een groepje los laten lopen, dan ga ik er denk ik half wilde groepjes van maken uiteindelijk ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat de dierenarts heeft bevestigd dat het niet door het prikken kwam. Je weet dat nu in ieder geval zeker, al is je gevoel er misschien nog niet 100% van overtuigd. Maar met de tijd komt je gevoel vast dichter bij ‘je hoofd’. 
 

Jammer dat de koppeling met die ene ram niet lukte. Nou ja, nu heb je wel 2 weken om het een beetje een plekje te geven en zelf meer toe te zijn aan een koppeling. Hoe doet Kyra het nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 11-5-2023 om 19:26, Jamesthebunnybutler zei:

en durf natuurlijk voorlopig niet meer te injecteren.

Wij hebben ooit een konijn gehad met myxomatose (injecies waren er toen niet) en ik kreeg ook de opdracht om thuis injecties te geven. De eerste keer mislukte het al volledig. Ik pakte zijn vel en de naald kwam er aan de andere kant weer uit. Ik begin er maar niet meer aan. Konijn is trouwens doodgegaan. Wat een nare ziekte is dat.

Typisch dat we met zieke konijnen naar de DA gingen en dat ze het nooit gered hebben en de paar keer dat we zelf dingen uit de medicijndoos toedienden ze het gered hebben. Dan raadpleegden we de site hier maar ook de boekjes van Konijnenbelangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .