Annasbeestenbende Geplaatst: 7 mei Delen Geplaatst: 7 mei Hoi, ik heb nu een zandbak, maar ik weet nog niet wat ik erin wil doen. Zand of potgrond. Want ik heb nu een uitloopren met aarde en daar is een mooi hol gegraven. Daarom heb ik nu dus twijfel over wat ik er in moet doen, de voordelen van aarde/potgrond lijken me dat het fijner/lichter graaft, het minder snel uitdroogt en dat ik dan gelijk bemeste grond voor de moestuin heb(?) mijn konijnen zijn niet zindelijk namelijk. (ik weet niet of ze in de zandbak gaan keutelen, want als ze graven blijft het hol schoon) Ook heb ik het idee (ik kan het helemaal mis hebben) dat het met potgrond hygiënischer blijft met urine en keutels. De voordelen van zand lijken me: het droogt makkelijker op als er water bij is gekomen, ik kan het zeven als er keutels in zitten, misschien is het fijner dat het moeilijker graaft? Ik weet dat speelzand veilig is. Van potgrond weet ik dat (nog) niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 7 mei Delen Geplaatst: 7 mei Ik heb zelf speelzand in een speciekuip. Maar mijn konijnen zijn zindelijk en doen bijna alles in de hooiruif-toiletbak combinatie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 12 mei Auteur Delen Geplaatst: 12 mei (aangepast) Dankjewel voor de reactie @Cheeta26 Het is soms best onhandig dat ze niet zindelijk zijn 😅 Een mix van zand en aarde lijkt me misschien ook niet echt handig. 12 mei aangepast door Annasbeestenbende Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 13 mei Delen Geplaatst: 13 mei Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt.. Als ze niet zindelijk zijn, zal je toch om de zoveel weken het zand moeten vernieuwen. Ik zou dus vooral kiezen wat voor jou makkelijker aan te komen is. Je kan ook altijd allebei uitproberen en kijken wat je fijner vindt.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.