Ga naar inhoud

Snot


DaniëlleV

Aanbevolen berichten

Even een vraagje naar jullie ervaringen met snot en antibiotica. 
Jip is al sinds hij bij mij is snotterig. 
Hij heeft inmiddels 2 kuren doxycycline gehad van 6 dagen. 12 dagen totaal dus in combinatie met metacam. 
Het duurde even (zeker een week) voor ik verbetering zag maar einde van deze week en meteen einde van 2 kuren antibiotica leek de snot zo goed als weg.. 
Ik blij natuurlijk.. 😃 maar nu 2 dagen later is hij opnieuw snotterig aan het worden. 😐 

De kuur sloeg op zich dus wel aan maar is dus blijkbaar niet voldoende?

Hebben jullie hier ervaring mee? Ik heb nooit eerder konijnen met snot gehad, dus op dit vlak behoorlijk onervaren. 

(ik wil Jip graag nog laten vaccineren voor half juni, maar als hij snot blijft houden is dat niet handig natuurlijk…)

aangepast door DaniëlleV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar. Snot is hardnekkig en heel vaak moet je de kuur heel lang geven, verlengen. Ik heb een snotteraar die op allerlei antibiotica heeft gestaan en uiteindelijk levenslang op een heel heftig middel zou gaan, maar daar werd hij allergisch voor dus dat ging niet meer. Het is echt een kwestie van een lange adem en vaak weken behandelen met antibiotica. Ik denk dus dat je te snel gestopt bent of dat het niet voldoende doet. Zelf zou ik ermee terug gaan naar de dierenarts. Van een vaccinatie kunnen ze zeker een terugval krijgen inderdaad, maar wat mij betreft weegt dat niet op tegen de nadelen van uitstellen van vaccinatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jamesthebunnybutler oke, de kuur is dus te kort geweest. Het helpt volgens mij wel, want het was zo goed als weg… 

Ik denk dat ik morgenochtend nog maar eens ga bellen om te vragen of ik de kuur nog mag verlengen, wellicht dat het daarna wat langer weg blijft. 

 

Bleef het bij jouw konijn soms wel wat langer weg? Zo ja, wat werkte bij jouw konijn dan het beste? 
 

Ik heb gelukkig nog wel even de tijd voor de vaccinatie afloopt. Hij heeft half december tegen myxomatose een vaccinatie gehad voor een half jaar en tegen rhd 1 en 2 voor een jaar. Hij zou dus uiterlijk half juni gevaccineerd moeten worden omdat de myxomatose vaccinatie dan verloopt. 
En aangezien ik vlakbij Zeeland woon en daar nogal eens myxomatose heerst wil ik toch het risico niet lopen. 
Maar liever zou ik de weerstand wat omhoog hebben en het snot weg hebben voor die tijd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou idd vragen of je de kuur kan verlengen. Bij mij heeft doxycycline alleen bij longontsteking geholpen. Mijn konijn had al zo lang snot dat het nooit meer helemaal weg gegaan is, maar wel omder controle. Het beste bij hem werkt draxxin of duplocilline, maar dat gaat per injectie. Draxxin mag officieel pas na een swab ingezet worden. 

 

Ik kan me voorstellen dat je eerst de weerstand wat beter wil hebben inderdaad. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .