Ga naar inhoud

Hoeveel aardbei kroontjes?


CocoEnPepper

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

ik heb echt de meest random vraag maar ik vind het antwoord niet online dus besloot her hier te vragen.

 

konijnen mogen dus niet elke dag aardbeien, dat weet ik, maar hoe zit het met de kroontjes ervan? 
heb gezien dat het vol zit met vitamine C en dat het wondhelend is (niet dat mijn konijn verwond is maar toch).

en pepper (nhd’tje) lijkt het lekkerder te vinden dan de aardbei zelf😂 vreemd beestje heb ik! 
 

dus alle antwoorden zijn welkom :)) 

 

groetjes Pepper de nhd

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Evee zei:

Het ligt ook wel aan het formaat konijn. Ik hou 1 aardbei per konijn aan. Of 1-5 kroontjes. Maar ik heb eigenlijk hele goede groenvoereters die niet snel diarree of problemen hebben .

Dankjewel! Hoe groot is ons konijn.. bah.. geen idee eigenlijk maar hij is ong even groot als een gemiddelde Nederlandse hangoor dwerg dus zal het bij 3-4 kroontjes per dag laten denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon goed blijven kijken naar de keuteltjes, het is geen exacte wetenschap hoeveel ze van iets mogen, maar per individu kan het verschillen hoe ze ergens op reageren.

 

Voor eigenlijk al het voedsel geldt dat je beter meer verschillende dingen in kleine hoeveelheden kan geven, in plaats van één soort voedsel heel veel. Dus beter een mix van bijv. 10 soorten kruiden, groenten en grassen in plaats van een even grote portie, dan één soort. 

 

Enige uitzondering daarop is gras / hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .