Ga naar inhoud

Mogen konijnen takken van de mini walnootboom?


mammafelina

Aanbevolen berichten

Noten, notenbomen en de bladeren er van hebben over het algemeen een samenstelling die qua samenstelling en voedingswaarde  totaal uit balans is voor konijnen. Walnoot blad mag wel. Maar echt echt ontzettend met mate en ik zou het niet structureel geven.  

 

Ik vind het soms wat bijzonder dat mensen met brokken wel echt een studie maken van de analyse, en soms een brok kiezen die dan calcium arm is. Maar vervolgens met het aanvullende voedsel, zoals kruiden, juist totaal niet kijken naar voedingswaarde. Incidenteel is het geen probleem. Maar structureel kan dat wel gevolgen voor de gezondheid hebben . Niet dat ik zeg dat jij er niet op let hoor, je informeert er naar, bent aan het onderzoeken, dus dat is al helemaal prima 🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Evee zei:

 

Noten, notenbomen en de bladeren er van hebben over het algemeen een samenstelling die qua samenstelling en voedingswaarde  totaal uit balans is voor konijnen. Walnoot blad mag wel. Maar echt echt ontzettend met mate en ik zou het niet structureel geven.  

 

Dan wordt het simpelweg geen notenboom 😅

Een appel of perenboom is ook leuk en die mogen de konijnen wel.

 

1 uur terug, Evee zei:

Niet dat ik zeg dat jij er niet op let hoor, je informeert er naar, bent aan het onderzoeken, dus dat is al helemaal prima 🙂

 

Ik voelde me ook helemaal niet aangesproken 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat wanotenbomen de grond vergiftigen, dat dat ook niet zo fijn is voor de omliggende planten. Hoe dat precies zit weet ik niet maar volgens mij komt er een giftige stof vanaf die de grond onvruchtbaar maakt o.i.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nou het onkruid tiert welig onder de walnotenboom en de heg die eronderdoor loopt doet het ook goed.

Ik heb nog nooit walnotenblad gegeven. Ik voer ze zomers druivenblad. Daar waren ze vorig jaar gek op. Je zou ook een wilgenboom in de tuin kunnen zetten!

Ik had wilgentakken gekregen in het najaar en er een paar in een emmer water gezet. Er zitten nu al wortels aan. Na de zomer hoop ik er een paar te gaan poten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .