Ga naar inhoud

Verzorging - overstappen van brok


Heidy

Aanbevolen berichten

Hoi Dierenvrienden,

 

Ik geef mijn dieren aan brokjes behapar. Mijn Dierenarts vond dat geen goed idéé.  Toen ondekte ik dat ze teveel magnesium in hun urine zat. En wil graag stoppen met dat merk! Maar ik weet niet meer op welk moment het beste is om brokjes te geven? Vanwege de plakkeutel? Morgens en avonds  krijgen ze eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beaphar is gewoon een goede brok. Ik denk dat je met magnesium eigenlijk calcium bedoelt, maar beaphar heeft niet een teveel aan calcium in de brok zitten. Ik vind zelf beaphar beter dan science selective die de meeste dierenartsen aanbevelen. Maar je moet voor jezelf een keuze maken wat je wilt geven. Je kunt voor een idee wat goede brokken zijn altijd even hier in de webshop kijken, daar staan alleen maar brokken in verschillende prijsklassen die allemaal voldoen.

 

Ik geef mijn konijnen 2 keer per dag brok, omdat je dan meer momenten hebt om te checken of ze nog wel willen eten. Ook is er eentje gevoelig voor plakpoep en hierdoor gaat het meestal wel goed.

 

Overstappen doe je door in een aantal dagen de verhouding oud-nieuw te veranderen, dus eerst een klein beetje nieuw en veel oud en dan steeds meer nieuw en minder oud, tot je alleen maar nieuw overhoud. Stap niet abrupt over, dat vinden de buiken niet leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee wijzigde de titel naar Verzorging - overstappen van brok
  • happy211 sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .