Ga naar inhoud

Wat voor hooi gebruiken jullie??


Roosss

Aanbevolen berichten

In de basis Pets own choice weidehooi en/of Bunny nature vers grashooi. In de praktijk probeer ik daarna regelmatig nieuwe smaken uit en wissel ik dus best wat af, omdat ik dan gelijk het hooi uit de webwinkel kan testen op mijn eigen "proefkonijnen". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pets own choice weidehooi als basis met daarnaast kruidenhooi met paardebloem van Hobby First. Van het kruidenhooi krijgen ze elke dag een hooiballetje vol van omdat ik ook nog 6 gram gedroogde kruidenmix per dag voer. 

Ik heb nu dus Hobby First maar bij de Welkoop hebben ze daar een ander merk van. Die vond ik fijner want die had langere sprieten. Ik voerde eerst Puik weidehooi tot ik een erg stoffige baal had en Micha at die ook niet goed. Sindsdien dus Pets own choice

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn cavia's zijn gelukkig niet erg moeilijke hooi-eters, dus zij krijgen budget hooi uit de supermarkt. Dat eten ze goed (alleen van de jumbo lusten ze het niet erg graag). Ze kregen altijd Vitakraft alpenweidehooi wat ik haal bij AH, maar ik ben er laatst achter gekomen dat ze hooi van de Hoogvliet ook lekker vinden. Dat is goedkoper maar hier niet echt in de buurt, dus ze wisselen op het moment een beetje af tussen Hoogvliet en Vitakraft. Sinds kort meng ik er vaak kruiden doorheen, paardenbloem en weegbree vinden ze heerlijk, maar ze krijgen ook wel bijv. grasmix, luzerne of kokosvlokken (al vind Wol die kokosvlokken niet geweldig). Of een mix als de zomerkruidenmix. Soms stop ik een handje vers gras door het hooi. Brandnetel willen ze niet. Ze eten het heel goed en als er net weer extra kruiden doorheen zitten lassen ze graag nog een extra eetmoment in (eigenlijk is hun hele dag een eetmoment). Niet elk konijn eet zo goed hooi, dus meestal is het gewoon proberen en kijken wat erin gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al enige tijd eten ze hier slecht hooi. Ze aten het graag van de Welkoop (15 kg) maar de nieuwe zak eten ze niet. Toen kruidenhooi gekocht bij de Welkoop. Ook dit eten ze nauwelijks. Timothyhooi willen ze ook ineens niet meer. Toen heb ik een zak hooi via internet besteld en ook dat weigeren ze. Ik ben niet meer brok gaan voeren. Maar omdat ze slecht hooi eten, geef ik nu een paar brokjes van dat geperste hooi/grasblokjes. Ik wil nu een keer hooi voor paarden gaan halen bij een fouragehandelaar.

Ik heb nu weer iets meer tijd. En anders weet ik het ook niet meer. 's Avonds krijgen ze wel een bak met groenten. Nu ga ik ook langzamerhand gras etc. geven. 

Ik heb nog een nieuwe zak Timothyhooi liggen. Kan die nog eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@To van de Veluwe ik hoorde wel vaak van baasjes dat de konijnen opeens een bepaald merk niet meer eten als ze het te stoffig vinden. 
 

Ik weet niet of je verschil tussen de zakken hebt gezien?  Bijv. veel gruis erin of kleinere kortere stukjes?

Hier ook baal van de boer. Is geitenhooi met kruiden 

 

aangepast door bunnyempress
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .