Ga naar inhoud

Konijn 2 jaar opeens veel te lange tanden!


MoseyFlapjacks

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

Ik wilde net mijn konijn's nageltjes knippen dus ik pak 'm op (hij is erg schuw dus ik pak hem vrijwel nooit op, enkel als het echt moet) maar ik schrik me dood van hoe lang zijn tanden opeens zijn! Hij is al 2 jaar en nog nooit eerder last van gehad, ook heb ik nooit iets aan hem gemerkt. Hij eet gewoon, zijn ontlasting is de laatste paar dagen wel wat plakkeriger dan normaal maar ik dacht dat hij wellicht gewoon te veel groente had gegeten. Hoe kan dit nou opeens ontstaan? Ik ga morgenochtend meteen de dierenarts bellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je het hebt opgemerkt! 
 

Vaak komt het door een verkeerde kaakstand. Het kan ook zijn dat hij met zijn kop ergens tegenaan is gebotst, dat kan ook terwijl jij er niet bij was, en dat daardoor de tanden iets scheef zijn gaan staan en niet goed afsleten. 
 

Als ze te lang zijn zal de dierenarts ze slijpen. Hou zijn tanden daarna wel goed in de gaten, want als de kaakstand niet goed is zullen ze weer te lang groeien. Blijft het terugkomen, dan kan de dierenarts de tanden trekken. Konijnen kunnen prima zonder voortanden leven dus dat is niet heel zielig.

 

Succes morgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .