Ga naar inhoud

Wat gebruiken jullie voor waterbak voor konijnen?


rabbitPuk

Aanbevolen berichten

Klein vraagje, waar hebben jullie het water in? Ik heb een flesje hangen, maar dat balletje in dat tuitje wil wel eens blijven steken waardoor Puk er niks uit krijgt. Een bakje vind ik niet handig ivm dat er troep in komt en hij wil het nog wel eens omgooien. Nu zag ik op de website een watersilo. Iemand daar ervaring mee? Of andere tips?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, rabbitPuk zei:

Klein vraagje, waar hebben jullie het water in? Ik heb een flesje hangen, maar dat balletje in dat tuitje wil wel eens blijven steken waardoor Puk er niks uit krijgt. Een bakje vind ik niet handig ivm dat er troep in komt en hij wil het nog wel eens omgooien. Nu zag ik op de website een watersilo. Iemand daar ervaring mee? Of andere tips?

 

 

Ik heb een ondiep breed plastic bakje, want als het bakje te klein is, dan willen ze niet drinken. Snorharen zitten dan vervelend kennelijk en ik heb natuurlijk grote konijnen.  Fles heb ik geprobeerd en dat zouden ze gewend zijn, maar dat vertikken ze dus. Alleen in de winter opgehangen als reserve, vanwege het vriezen.

 

Er zijn mensen die keramiek gebruiken voor waterbakjes zodat ze niet kunnen smijten ermee. Aangezien ik sowieso dagelijks het bakje schoonmaak, vind ik troep erin niet zo'n probleem. Er liggen geen keutels in hier, hoogstens een sprietje hooi, dus dan maken ze hun eigen hooi thee ofzo.

 

Zo'n silo heb ik wel gezien, maar ik weet dat het bij ons niet gaat werken, want die bakjes die eronder hangen zijn veel te klein.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik grote stenen bakken voor het water, formaat hondenvoerbak. Ik heb twee bakken staan, voor drie konijntjes. En nog een set in huis omdat ik het fijn vind ze een paar keer per week te wisselen voor een schone, en ook in de winter als het vriest wissel ik ze dagelijks een paar keer. 

 

Deze & vergelijkbaar met deze heb ik:

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/voerbak-konijn-petshome-20cm.html

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Misschien is een wat zwaarder bakje dan inderdaad het uitproberen nog wel waard. Moet ook wel iets hebben waar straks 2 konijnen uit moeten kunnen drinken (nog een week of 3 dan mag ik de opvang weer mailen ivm koppelen, krijgt hij eindelijk een maatje als het lukt🤗)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij hebben ze ook een grote stenen hondenbak. Ik vind het ideaal. Te zwaar om om te gooien en er gaat een hoop water in, wat in de zomer fijn is. Uit zo’n grote bak kunnen ze ook tegelijk drinken. Er ligt wel eens een sprietje hooi in en een heel enkele keer een keutel, maar daar kunnen ze wel tegen hoor.
 

Uit een bak drinken ze veel makkelijker dan uit een fles en het maakt ook makkelijker schoon. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Lienappelsien zei:

Bij mij hebben ze ook een grote stenen hondenbak. Ik vind het ideaal. Te zwaar om om te gooien en er gaat een hoop water in, wat in de zomer fijn is. Uit zo’n grote bak kunnen ze ook tegelijk drinken. Er ligt wel eens een sprietje hooi in en een heel enkele keer een keutel, maar daar kunnen ze wel tegen hoor.
 

Uit een bak drinken ze veel makkelijker dan uit een fles en het maakt ook makkelijker schoon. 

Ik heb inmiddels een stenen waterbal in de hoek van de kooi staan en idd sleept hij niet met deze

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-4-2023 om 13:48, rabbitPuk zei:

Klein vraagje, waar hebben jullie het water in? Ik heb een flesje hangen, maar dat balletje in dat tuitje wil wel eens blijven steken waardoor Puk er niks uit krijgt. Een bakje vind ik niet handig ivm dat er troep in komt en hij wil het nog wel eens omgooien. Nu zag ik op de website een watersilo. Iemand daar ervaring mee? Of andere tips?

 

Hey,

 

Ik heb geen ervaring met een watersilo. Ik geef mijn konijn ook zo een flesje en omdat dit bij mij ook vaak gebeurt geef ik ze ook een pot met water. Als je konijnen dit omstoten kan je ook altijd een waterbak voor vogels bevestigen. Let wel op dat dit niet op een hoge afstand hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .