MichellePol Geplaatst: 20 april Auteur Delen Geplaatst: 20 april Weer een update, gisterochtend troffen we een minder gezellig huisje aan. Dirkje had bloed op haar neus en was super angstig voor Bob. Geen idee wat er is voorgevallen maar het had nogal indruk gemaakt. Wij moesten naar het ziekenhuis smorgens dus toen besloten om ze eventjes uit elkaar te zetten. Bij thuiskomst weer samen gezet en alleen de ren tot beschikking gegeven met huisjes met 2 openingen en de vervoersbox. De gezelligheid leek niet echt terug te komen. Sinds vanmorgen is Dirkje niet meer panisch voor Bob. Ze laat hem zelfs dichtbij komen en ik heb net voor t eerst gezien dat Dirkje Bob aan het wassen was. Het lijkt er wel op dat Bob losse haren uit Dirk haar bil/achterrug trekt. Ik heb het knaagspoor gevraagd of dit lief bedoeld is omdat ze best wel in de rui is, of dat dit dominantie is. Dus tot zo ver de lovestory! Ik denk dat het met een beetje geduld helemaal goed komt. En inderdaad wordt Kareltje nog gemist, maar als ik alle foto’s terugkijk denk ik dat we misschien zelfs te lang zijn doorgegaan met de behandeling en heb ik er wel vrede mee. Dit was geen Karel waardig leven meer Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 20 april Delen Geplaatst: 20 april Wat een leuk toetje 😍 Wel vervelend dat het niet goed ging. Over het algemeen is het echt niet aan te raden ze uit elkaar te halen tijdens het koppelproces. Gelukkig dat het er na nog wel goed ging. Het haren uittrekken kan best ruw gaan, misschien is het zo iets geweest. Heb je wondjes gezien? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichellePol Geplaatst: 20 april Auteur Delen Geplaatst: 20 april Ja het uit elkaar halen was niet onze meest handige zet.. gelukkig was het niet super lang en ging het daarna goed. Bij het ophalen had Dirkje wel meer wondjes dan Bob. Zelf heb ik Bob niet zien vastbijten of iets dergelijks. Ik zag hem gewoon mega snel 1 hapje doen en toen zat gelijk zijn mond vol met haren door de rui van Dirkje. Het zag er niet kwaad uit en weet ook niet of het echt dominantie was. Vanavond heb ik Dirkje Bob wel zien wassen bij zijn ogen. Eigenlijk wat ze ook deed bij Karel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 21 april Delen Geplaatst: 21 april Een keer een wondje kan, meestal is het omdat ze dan te ruw haar uittrekken en niet eens omdat ze echt daadwerkelijk de tanden in elkaar zetten. En als dat wel zo is, is het meestal bij de billen. Even goed in de gaten houden, maar meestal zijn het oppervlakkige wondjes die vrij snel weer genezen. Fijn dat ze elkaar wel wassen, het klinkt wel alsof dit goed gaat komen hoor 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichellePol Geplaatst: 23 april Auteur Delen Geplaatst: 23 april Hoi allemaal, Ze hebben vannacht weer een aanvaring gehad overal lagen plukjes haar van Dirkje. Vandaag overdag lijkt er niks aan de hand. Het is alleen nog geen ‘koppel’. Ze wonen in dezelfde ruimte maar hebben eigenlijk geen interactie met elkaar. Hopelijk gaat dat nog komen. fingerscrosseddd Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 april Delen Geplaatst: 23 april Ze zitten een week of 2 samen nu? Dan is het niet gek hoor dat ze nog jaag momentjes hebben. Met de tijd mindert dat vanzelf. Als ze nu al die tijd samen gaan is de kans dat alsnog mis gaat wel echt heel minimaal. Het komt wel goed hoor 🙂 mijn ervaring is dat het vaak echt wel 2-3 maanden duurt voor ze echt helemaal hun draai hebben gevonden met elkaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichellePol Geplaatst: 24 april Auteur Delen Geplaatst: 24 april Vandaag hebben we wel echt een koppeltje gezien! Wij snappen er inmiddels niks meer van haha. Dirkje is wel erg fanatiek met wassen en kleine Bob schud alle kanten op maar lijkt er wel van te genieten. Wel maf om te zien want Bob lijkt dan nog kleiner en Dirkje nog groter. Vanmorgen leek het even alsof Dirkje heel de nacht buiten in de regen had gezeten want ze was echt kledder nat. Maar later zat Dirkje rustig naast Bob in het hok. Als ik 3 goede dagen op rij heb gezien geef ik ze ook de bovenverdieping. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 25 april Delen Geplaatst: 25 april Ik zou daar langer mee wachten, met veranderingen in verblijf. Zeker omdat je omschrijft dat ze er toch nog niet helemaal uit zijn. Het meest belangrijke bij koppelen is dat je ze elkaar op karakter laat kiezen. Maar daarna komt toch echt geduld als belangrijkste factor. De meeste mensen willen veel te snel resultaat zien. Nergens voor nodig. Laat ze het echt in hun eigen rustige tempo uitzoeken. Verander bij voorkeur voorlopig echt niets, dus ook het nachthok niet. Denk meer in weken dan dagen 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 25 april Delen Geplaatst: 25 april Dit klinkt allemaal best goed hoor. Eten ze ook samen? De lente schijnt een periode te zijn waarin zelfs de meest verliefde koppels nog een beetje kunnen gaan jagen, dus ik zou me geen zorgen maken! Met wat tijd en geduld komt dit helemaal goed, let maar op! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichellePol Geplaatst: 30 april Auteur Delen Geplaatst: 30 april Helaas een update maar gelukkig niet over de nijntjes! Komende periode zal er inderdaad weinig veranderen aan hun ren/nachthok. Ik ben zelf opgenomen in het ziekenhuis met een zwangerschapsvergifitiging. Hoe het ervoor staat ga ik tot aan de bevalling niet naar huis, we hebben gelukkig al een babyfoon en die wil ik op de ren laten plaatsen door mijn vriend. Zo kan ik wel hele dag konijnen tv kijken. Vind t jammer dat ik niet meer dan dat betrokken zal zijn in deze koppeling, nu maar hopen dat de tijd hun goed zal doen 🤞🏼 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 30 april Delen Geplaatst: 30 april Ai dat is pittig. Sterkte met alles. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rabbitPuk Geplaatst: 30 april Delen Geplaatst: 30 april Wat naar voor je! Gelukkig ben je in goede handen (ik weet het, dooddoener). Sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 30 april Delen Geplaatst: 30 april Wat naar voor je. Sterkte. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 30 april Delen Geplaatst: 30 april Sterkte @MichellePol! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 30 april Delen Geplaatst: 30 april Och, wat vervelend. Sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 30 april Delen Geplaatst: 30 april Oh bah wat rot. Veel sterkte. Denk aan jezelf hoor! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 2 mei Delen Geplaatst: 2 mei Oei, dat is heftig. Sterkte! Met de konijnen komt het vast goed, daar hoef je je niet druk om te maken. Ze hebben de eerste fase achter de rug, dat is het belangrijkste bij een koppeling. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten