Ga naar inhoud

Koppelen voedster 6 jaar

MichellePol

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden, Lienappelsien zei:

Ja, dat sowieso.

Heb je al een update gekregen?

Ja! Dirkje heeft vandaag minder gejaagd dus ze mogen vandaag de nacht samen doorbrengen. Ben blij met dit nieuws het gaat de goede kant op! 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom een update gehad

Vanwege de onrust zijn ze verplaatst naar een andere ruimte. Dit heeft beide goed gedaan en ze zijn ontspannen bij elkaar. Maar ze zijn nog niet verliefd 😞

Ze hopen dat ze elkaar komende dagen meer gaan opzoeken.

Hoe is jullie ervaring met (nog) niet verliefde koppels. Ik zou het zelf eigenlijk wel heel jammer vinden als het geen verliefd koppel word. Juist omdat ik weet hoe verliefd konijnenkoppels kunnen zijn.. Mijn gevoel zegt nu dat ik dan liever verder zoek naar een vriendje waar Dirkje wel écht verliefd op is.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons vorige koppel duurde het echt wel een aantal weken. Dat kwam naar mijn idee omdat de voedster heel angstig was. Uiteindelijk is het wel een hecht stel geworden (zie hun foto bij de fotowedstrijd van deze maand 😀) Hun speeddate was heel relaxed waardoor ik niet verwacht had dat ze zolang nodig zouden hebben om hecht te worden.

Bij mijn huidige koppel (zelfde ram) ging het er bij de speeddate fel aan toe, ze waren thuis echter binnen 2 dagen verliefd. De verliefdheid kan dus heus nog wel komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het duurt vaak wel een aantal weken voor ze klef worden. Dat ze dat nu nog niet zijn zegt nog niks over of ze over een aantal weken, soms zelfs maanden, wel of niet klef zijn. Eerst moeten ze de rangorde bepalen, daar zijn Dirkje en Bob zo te lezen nog druk mee bezig, en daarna moeten ze gewoon nog aan elkaar wennen.

Ze hebben daar toch nog meer rammen in de opvang mocht het niet gaan tussen Dirkje en Bob? De opvang ziet het nog steeds zitten tussen de twee? 

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Ik was er net en moest natuurlijk even kijken bij ze. Op een gegeven moment lagen ze allebei geflopt bij elkaar in de buurt en er werd zelfs even gewassen. Die verliefdheid komt echt wel!

Aaaah wat top! En wat een mazzel dat jij op dit forum zit, een extra update 😃

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een update over Dirkje en Bob. Bij thuiskomst merkten we dat Dirkje inderdaad haar huisje herkende. Ze ging vrij direct lekker liggen en poepen op haar vaste plek in de ren. Voorheen stond hier een toilet maar ook hoopte dat ze oude gewoontes ging veranderen maar dit was dus niet zo haha. Bob is erg actief met de ren verkennen en écht een stuk levendiger als Karel, heel leuk om te zien. We hebben eigenlijk geen enkel incident gezien. Ze hebben elkaar wel stiekem gewassen, in het nachthok zodat wij het amper konden zien en fotograferen. Het nachthok lijken ze voor nu goed te delen. 

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een knapperd! Echt een leuke foto haha

Super dat het thuis ook meteen goed gaat. Dat is genieten. Het verdriet om Karel zal er nog zijn, maar het is vast ook weer fijn om Dirkje weer gelukkig te zien worden en om zo’n doerak zien rond te neuzen en te leren kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .