Ga naar inhoud

Trillen


Anoek

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een konijntje van 3 maanden oud, hij eet goed en is super actief. Alleen toen hij gisteren ging rondhuppelen en springen en rennen begon hij ineens heel erg met trillen. Daarna deed hij ook ineens heel erg rustig aan en heeft de hele avond ook nog erg doorgetrilt. Hij trilt nu al wel ietsjes minder maar het is het nog steeds. Weet iemand wat het zou kunnen zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Klinkt niet goed. Het zou angst kunnen zijn, of pijn. Heb je het konijn opgetild? Zeker van die pluiskonijnen trillen bij oppakken weleens, maar dat is daarna meteen over. Er wordt nog goed gegeten, gedronken, geplast en gekeuteld?

Hij eet en drinkt idd nog goed, verder is hij ook nog actief, maar als hij zit of ligt trilt hij heel erg. Oppakken wordt meerdere malen per dag gedaan doordat hij geborsteld moet worden. Hij vindt dat niet zo leuk, maar meestal gaat hij als hij dan op de grond weer staat niet trillen. Ik denk inmiddels zelf dat het iets van angst is, maar hoe zou ik dat moeten oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een klein beetje off-topic, maar moet je hem meerdere keren per dag borstelen? Konijnen vinden het verschrikkelijk om opgepakt te worden, tenslotte weten ze niet of je geen adelaar met lunchplannen bent. Misschien zou je een manier kunnen vinden om hem te borstelen zonder hem zoveel op te pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Marjoleink zei:

Misschien een klein beetje off-topic, maar moet je hem meerdere keren per dag borstelen? Konijnen vinden het verschrikkelijk om opgepakt te worden, tenslotte weten ze niet of je geen adelaar met lunchplannen bent. Misschien zou je een manier kunnen vinden om hem te borstelen zonder hem zoveel op te pakken.

Het is een angora konijn en het is erg van belang dat deze konijnen goed geborsteld worden ook op de buik en de poten dus niet oppakken is geen mogelijkheid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een Angora gehad, die knipte ik elke twee weken zo kort mogelijk, zodat ik haar zo min mogelijk lastig hoefde te vallen en zij geen last had van haar vacht. Die vachten zijn niks dan ellende, als je konijn binnen woont, lekker kort houden, dan heb je een gelukkiger konijn. Meerdere keren per dag oppakken is echt funest voor het welzijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Eefje zei:

Ik heb ook een Angora gehad, die knipte ik elke twee weken zo kort mogelijk, zodat ik haar zo min mogelijk lastig hoefde te vallen en zij geen last had van haar vacht. Die vachten zijn niks dan ellende, als je konijn binnen woont, lekker kort houden, dan heb je een gelukkiger konijn. Meerdere keren per dag oppakken is echt funest voor het welzijn. 

Helaas als ik hem al een dag niet borstel zitten er al snel klitten in doordat hij een erg actief konijntje is, ook werdt hij bij de fokker zelf elke dag geborsteld en hij is het inmiddels gewend, maar doordat ik hem net heb vertrouwt hij mij nog net wat minder. Elke 2 weken knippen is ook echt geen slecht idee, maar ik blijf het nog steeds gek vinden dat hij eerst niet ging trillen en gister avond na het spelen ineens heel erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Miekmoek zei:

Heb je dit artikel al eens gelezen over vachtverzorging? 

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/vachtverzorging-konijn-kammen

 

Kan je proberen om minder vaak op te pakken en hem op de grond te laten staan tijdens het borstelen?

 

Heeft hij ook een vriendinnetje? 

Bedankt, het artikel heb ik al eerder gelezen. Ook zit hij idd alleen, in de toekomst zou ik hem graag een vriendinnetje willen geven maar doordat hij nog niet gecastreerd is en dat pas over 2 maanden kan zit hij nu nog alleen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is nu 3 maanden toch? Dan zouden zijn ballen al ingedaald kunnen zijn, en als dat zo is, dan kan hij gecastreerd worden. 14 dagen later kun je hem dan al koppelen.

Wie zegt dat je nog twee maanden moet wachten? De dierenarts? Dat is echt achterhaald, mogelijk heeft hij/zij dan niet zoveel verstand van konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Marjoleink zei:

Hij is nu 3 maanden toch? Dan zouden zijn ballen al ingedaald kunnen zijn, en als dat zo is, dan kan hij gecastreerd worden. 14 dagen later kun je hem dan al koppelen.

Wie zegt dat je nog twee maanden moet wachten? De dierenarts? Dat is echt achterhaald, mogelijk heeft hij/zij dan niet zoveel verstand van konijnen.

Ja helaas zeggen allen dierenartsen bij mij in de buurt dat ze het l

Pas met 5 maanden doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Marjoleink zei:

Zit er een konijnenopvang bij jou in de buurt? Dan zou je eens kunnen vragen wie hun dierenarts is. Die is zeker konijnkundig.

Dit hebben we de vorige keer gedaan en toen ook die dierenarts gebruitk, was alleen geen goede ervaringen helaas en durf nu niet weer terug te gaan naar hun. Als het morgen nog steeds zo erg is bel ik onze dierenarts, maar nog steeds is het niet bepaald fijn op dit moment.

aangepast door Anoek
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .