Ga naar inhoud

Gelukkig konijntje

NHDPepper

Aanbevolen berichten

Hey iedereen, hier volgt een lastig onderwerp volgens mij. Ik heb al vaak gelezen over dat konijnen echt gelukkig zijn als ze met twee zijn. Dat geloof ik echt. Maar ik heb thuis onze pepper zitten, een nhd rammetje die helaas nog niet gecastreerd is ook omdat hij alleen zit en volgens mijn ouders is dit “weggesmeten geld” (is dus helemaal niet waar maar oké). 
Pepper zit alleen maar lijkt me echt gelukkig. Om echt te weten wat ik moet doen zal ik het hele verhaal eerlijk vertellen.

we hebben Pepper en Coco samen geadopteerd van iemand die wedstrijden doet met konijnen en zij waren allebei niet goed genoeg. We hebben ze direct samengestoken in mijn kamer wat achteraf gezien niet goed ging. Dan hebben we een enorm buitenhok gemaakt voor hun en daar leefden ze twee weken samen in. Helaas (het waren twee ongecastreerde mannetjes) vochten ze na een tijdje heel de tijd met elkaar dus hebben we besloten om het hok in twee te splitsen. Dan ging het best oké tot ons Cocotje onverwacht overleed (ws hartaanval) en Pepper zat alleen. Heb hem veel aandacht gegeven maar hij is nog niet tam (komt wel). Ik heb echt alles gedaan om hem gelukkig te maken; elke dag gegaan, ENORME ren gemaakt, gespeeld, hem veel gras laten eten etc. Hij lijkt me echt gelukkig want hij doet heel de tijd binkies, zoomies, hij ligt neer en flopt ook veel. Hij eet gezond en hij doet zijn behoefte ook goed. 
maar ons Nijntje staat er dus niet om bekend dat hij goed met andere kan omgaan (nog geen vrouwtje geprobeerd) want hij is best dominant en hij lijkt me gelukkig alleen. Ik twijfel dus echt om er een vriendinnetje bij te steken of niet. 
Ik apprecieer jullie hulp echt :))

grtjs Peppet het ndh’tje en zijn baasje 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je precies horen? Iedereen op dit forum zal je namelijk vertellen dat konijnen echt vele malen gelukkiger zijn met z'n tweetjes.

Je kan nog zo vaak naar hem toe gaan, maar je gaat denk ik niet langer dan 2 uur met hem zitten en dat betekent dat hij dus minimaal 22 uur alleen zit. Al zit je 4 uur per dag met hem samen, dan alsnog is hij 20 uur alleen. Een mens kan hem niet schoonlikken, samen hooi eten, samen geflopt in de zon liggen. Je kan een konijn gewoon niet vervangen. 

3 uren geleden, NHDPepper zei:

ons Nijntje staat er dus niet om bekend dat hij goed met andere kan omgaan (nog geen vrouwtje geprobeerd)

Een ongecastreerde ram kan niet samenleven met een ander konijn, dus daar gaat het inderdaad mis. 2 rammetjes gaan inderdaad vechten. Wat je dus zou moeten doen is hem castreren (nee, dit is geen weggegooid geld) en hem laten koppelen in een konijnenopvang aan een leuke voedster. Pas dan zal je zien dat hij echt gelukkig zal zijn met een leuk vriendinnetje. 

Niemand anders op dit forum zal je een ander verhaal vertellen.. Hopelijk kan je je ouders overtuigen om hem dus te castreren en te laten koppelen!

Succes 🍀

• Mee eens! 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pepper kan waarschijnlijk prima met een voedster gekoppeld worden, als hij gecasteerd is. Twee ongecasteerde rammen gaat geloof ik maar in 1% van de gevallen goed, en twee gecasteerde rammen die meer kans hebben om goed samen te kunnen, wordt vaak niet eens geprobeerd door een asiel. Het feit dat Pepper en Coco dus niet bij elkaar konden zegt niets over wat Pepper wel en niet kan met een vrouwtje.

Even een kopie van wat ik al eerder heb geschreven met iets aangepaste tekst, want dit wordt echt heel vaak gevraagd op het forum.

Wij hadden 1 konijn, Pluis, toen ik nog een kind was. En ik dacht ook echt dat ons konijn alles kreeg wat hij nodig had. Hij was super tam, sprong op schoot, kwam aandacht vragen bij de deur, likte je hele gezicht af etc. etc. We waren met 3 kinderen en ouders, dus ik dacht echt niet dat hij aandacht te kort kwam. Hij had de hele tuin om te doorkruisen en is vrij oud geworden. Ik dacht oprecht dat hij een fantastisch konijnen-leven had.

Nu heb ik een setje - en ik weet nu wat andere bunny bunchers ook weten: een konijn heeft een maatje nodig. Lodewijk onze gecasteerde ram, kan gewoon echt niet zonder Scarlett. Je merkt dat hij zich stoerder, veiliger en gelukkiger voelt met haar. Ze stelt hem continue gerust als hij weer flipt van een geluid of liever achter haar wil liggen op een nieuwe plek (ziekenboeg/dierenarts). Zonder haar was hij misschien wel een super aanhankelijk konijn geworden naar ons toe, maar had hij altijd stress gehad.

Andersom kan Scarlett ook niet zonder Lodewijk. Ze is enorm dominant en ze heeft gewoon continue behoefte aan die aandacht van een ander konijn. Ik kan haar niet likken, ofteminste, dat ga ik niet doen. 😅 Zonder hem was ze altijd ontevreden geweest, want ze heeft zelfs geprobeerd een Vlaamse Reus van 7,5 kg te dwingen haar als dominant te zien. Die ging grommen en toen bleek ze dus niet koppelbaar met hem.

Wij hebben het geluk dat onze konijnen naast hun konijnen-behoeftes ook super dominant en aanhankelijk naar ons toe zijn. Beide zitten ze op de kruk naar binnen te staren of slaan ze met poten op de deur als ze aandacht willen. Beiden springen ze op schoot, rennen ze naar de deur, komen ze knuffels halen (alhoewel Lodewijk minder dan Scarlett, maar Lodewijk komt wel altijd gelijk kijken wat je aan het doen bent). Ik moet iedereen uitleggen die langs komt dat konijnen zo eigenlijk niet vaak zijn, want ik wil niet dat mensen konijnen adopteren en dan ontevreden zijn (is ons wel eerder gebeurd - 3 mensen hebben naar aanleiding van Pluis een konijn geadopteerd en daarna weer afgestaan, omdat het niet was wat ze dachten). Mijn setje zou zo als therapie-konijnen doorkunnen, ze kwamen ook lekker op schoot bij mijn tante, mijn nichtje, mijn vriendin en de buurvrouw.

Je kunt dus met een setje konijnen ook zo'n hechte en mooie band opbouwen als met een konijn alleen, maar je konijnen zijn wel veel gelukkiger. Ze hebben minder stress en ze krijgen iets van elkaar wat wij niet kunnen geven. En er is echt iets heel moois om ze zo samen te zien (al is mijn stel wel enorm klef).

aangepast door bunnyempress
  • Mee eens! 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

En vergeet niet sat je alle aandacht kan geven, maar dat je geen konijnentaal spreekt. Een konijn is een groepdier en dus niet geschikt om alleen te leven. Genieg redenen dus om hem te laten castreren en aan een vrouwtje te koppelen.

Over dat castratie geldverspilling is kan ik nog vanalles schrijven, maar het enige dat ik erover wil zeggen is dat ik het treurig vind. Jij kan daar natuurlijk niets aan doen, maar ik ben benieuwd of kosten voor een dierenarts bij ziekte dan ook geldverspilling zijn.

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Jamesthebunnybutler zei:

En vergeet niet sat je alle aandacht kan geven, maar dat je geen konijnentaal spreekt. Een konijn is een groepdier en dus niet geschikt om alleen te leven. Genieg redenen dus om hem te laten castreren en aan een vrouwtje te koppelen.

Over dat castratie geldverspilling is kan ik nog vanalles schrijven, maar het enige dat ik erover wil zeggen is dat ik het treurig vind. Jij kan daar natuurlijk niets aan doen, maar ik ben benieuwd of kosten voor een dierenarts bij ziekte dan ook geldverspilling zijn.

Ik vind het zelf ook geen geldverspilling hoor, natuurlijk niet. Het was gewoon omdat pepper alleen leefde en hij dus niet echt gecastreerd moest worden (wat volgens mij dus echt niet klopt) en ziekte is wel nog wat anders denk ik. Correct me if i’m wrong:) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ongecastreerde ram wordt geregeerd door zijn hormonen. Castratie zal dus wat rust geven, wat voor hemzelf ook alleen maar fijn is.

Wat ik volgens mij nog heb gemist in de reacties is veiligheid. Konijnen zijn prooidieren en zijn daarom altijd alert. Als ze samen zijn kan er een ontspannen en een de wacht houden.

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat iedereen hierboven al zegt. Ik heb nu voor het eerst ook twee konijnen. Wat @bunnyempressook zegt. Wij spreken geen konijnentaal, soms als mijn voedster ophoudt met haar bezigheden omdat ze ergens alert om is dan loopt mijn ram naar haar toe en vraagt om gewassen te worden. Dan doet ze dat en dan wordt ze weer relaxt.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Miekmoek zei:

Wat wil je precies horen? Iedereen op dit forum zal je namelijk vertellen dat konijnen echt vele malen gelukkiger zijn met z'n tweetjes.

Nee hoor. Ik ben niet iedereen en ik heb al 12 jaar ervaring, zoals jullie mijn verhaal hebben gezien ik ben hier niet helemaal mee eens. Konijnen kunnen ook heel gelukkig zijn als ze alleen zijn.

Wel op 2 voorwaardes:
1: De eigenaar moet wel constant thuis zijn en het konijntje heel veel aandacht kunnen geven.
2: Het konijntje moet binnen leven waar hij/zij toegang tot het baasje heeft wanneer hij/zij dat wilt!

Daarnaast is het niet 100% wetenschappelijk onderlegd dat konijnen alleen maar samen gelukkig kunnen zijn. Ik heb daarnaast ook onlangs een documentaire gezien dat niet elke konijnenras (in het wild) sociale dieren zijn. En zoals ik al eerder op mijn eigen topic heb gezegd, honden leven ook niet per sé met een soortgenoot en zij gaan ook gelukkig door het leven met hun baasje.

Ik heb nu wel 2 konijnen waar ik heel blij om ben. Ik zou in het algemeen wel 2 konijnen aanraden OMDAT men niet de tijd neemt (of kan nemen vanwege werk etc) om constant aandacht te geven aan het konijntje, maar als je een uitzondering daarin bent zoals ik en het beestje heeft constante toegang tot je dan kan je best een konijn alleen houden, en ik blijf bij deze mening wat de mensen hier ook zullen zeggen.

aangepast door HugsBunny
  • Verward 2
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@HugsBunny ik ben het toch echt niet met je eens. En ik denk het grootste gedeelte van de forumleden niet.

Konijnen hebben echt een soortgenootje nodig. Dat wil niet zeggen dat ze niet ook een band met een mens kunnen hebben.

Als mens kun je helemaal niet constant thuis zijn voor je konijn, en al helemaal niet je leefritme aanpassen aan dat van een schemerdier. Je hebt toch gewoon werk, school, afspraken, slaapt 's nachts. Zelfs in de laboratorium en vleesindustrie zijn de regels nu zo dat konijnen zo veel mogelijk samen moeten zitten met soortgenoten omdat wetenschappelijk bewezen is dat dat hun welzijn enorm verbeterd. Daar zijn echt honderden onderzoeken over te vinden. Alle huisdierkonijnen zijn van de zelfde soort "europees konijn". Dat zijn echt sociale dieren. Er zijn in het wild inderdaad wat hazen en konijnensoorten die een groot deel van de tijd solitair leven, maar dat zijn echt andere dier soorten (wel familie) Dat is alsof je een cavia en een hamster vergelijkt of een mens en een aap.

Een konijn alleen houden is als een kind van 12 weghalen uit het gezin en NOOIT meer een ander mens laten ontmoeten in het hele leven. Zonder vrijwillige keuze veroordelen tot een kluizenaarsbestaan, en dan ook nog in een beperkte ruimte ook. Er zijn dieren die dat prima kunnen. Die alleen behoefte hebben aan contact met soortgenoten in de periodes dat ze voortplanten of jongen hebben.

Er zijn ook echt maar weinig mensen die gezond zijn als ze nooit contact hebben met een ander mens, en alleen maar met een dier. Als ze er al zijn, zijn dat meestal de mensen die psychisch ernstige problemen hebben. Maar van konijnen is echt bewezen dat ze zowel geestelijk als lichamelijk heel veel voordelen hebben als ze een soortgenootje om mee samen te leven. Het is echt één van de basisbehoeften en één van de redenen dat ik 18 jaar geleden bunnybunch gestart ben. Het betekent niet voor niets "konijnengroep". Zorgen dat mensen weten dat konijnen echt een soortgenootje nodig hebben. En toch leven er nog ontzettend veel konijnen alleen.

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi gezegd @Evee Ik hoop ook niet dat @NHDPepper nu op de verkeerde gedachten komt door de tekst van @HugsBunny. Afgezien dat een konijn weldegelijk een maatje nodig heeft om de redenen die @Evee noemt, is het niet eens haalbaar om non-stop bij je konijn te zijn en om dezelfde tijden actief te zijn, dan zou je iedere morgen 5 uur op moeten. Dus je geeft daarmee valse hoop dat het goed kan, terwijl zelfs als je argumentatie juist zou zijn (dat je als mens een konijn kunt vervangen) het niet eens mogelijk is qua tijd/ timing.

Advies voor @NHDPepper geven is ook lastig, aangezien ze afhankelijk is van haar ouders natuurlijk. Dus we kunnen hooguit allerlei argumenten geven, die je door kunt spelen aan je ouders en dan hopen dat zij het juiste beslissen. 

Wellicht kun je ze dit artikel laten lezen? https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijn-samen-alleen

Het lastige is dat jullie eigenlijk verkeerd gestart zijn, zij het met de beste bedoelingen, maar het pakt op zijn zachtst gezegd nu niet erg goed uit voor ze. Twee, ook nog eens ongecastreerde rammen samenzetten is vragen om vechten. Ze hadden elkaar wel dood kunnen bijten. Ook levert het enorme stress voor ze op, wat ook die hartstilstand in de hand zou kunnen hebben gewerkt. Ondanks dat ze gescheiden waren, voelden ze de rivaliteit toen al en bleven ze elkaar horen, zien en ruiken wat voortdurend stress bezorgde.

Het zou ook wel heel sneu zijn als het Pepper nu geen maatje meer krijgt. Mocht je je ouders zover krijgen zul je straks zien wat dat gaat doen met hem, hoe ze samen opleven, slapen, elkaar likken, samen eten, steun bieden aan elkaar bij angst. Ik hoop van harte dat dat gaat lukken! 🤞🏻Het feit dat konijnenopvangen konijnen alleen plaatsen met een soortgenootje zegt genoeg. De opvangen puilen uit en ze hebben drastisch nieuwe baasjes nodig en toch geven ze ze niet mee als er geen 2e konijntje bijkomt.

• Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is hier op het forum trouwens ooit iemand geweest die een powerpoint presentatie had gemaakt voor haar ouders om ze over te halen dat haar konijn een maatje moest hebben. Die had dus een presentatie gemaakt met informatie waarom ze samen moeten, en wat ze zelf kon doen om mee te helpen om dat mogelijk te maken en mee te betalen (klusjes in huis om zelf mee te kunnen betalen bijvoorbeeld, verjaardagsgeld reserveren voor castratie, er is genoeg te bedenken!). Als je aan je ouders laat zien dat dit voor jou belangrijk is, je er goed over nagedacht hebt en er serieus in bent, wie weet  🙂 Je kan ze altijd proberen te overtuigen! 

Als je zomaar een konijn bij hem zet, is de kans inderdaad groot dat ze gaan vechten. Net als wij mensen, willen ook konijnen het liefst zelf een partner kiezen, een konijn waar ze een klik mee hebben. Een vriendje, maatje, of zelfs een konijn waar ze helemaal hoteldebotel verliefd op zijn 😄 En juist dat gedrag wat je ziet als konijnen een goede match zijn met elkaar, dat maakt dat het kwartje valt, konijnen horen samen met soortgenootjes 🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je dit topic al gezien had. Maar mocht jij (of je ouders) nog twijfelen of 1 konijn  echt niet gelukkig kan zijn, dan helpt dit misschien. Ze lijken misschien best happy in hun eentje maar er kan echt niks op tegen een maatje!

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-4-2023 om 10:47, NHDPepper zei:

Pepper zit alleen maar lijkt me echt gelukkig.

Ik ben het met iedereen - op één na - eens hier op het forum. Konijnen horen niet alleen gehouden te worden. Door privéomstandigheden ben ik twee keer per dag kort in de ren om mijn konijnen eten te geven en de toiletbak te verschonen. Wat ben ik blij dat ze samen zijn. Ze houden elkaar gezelschap. Als ze mijn auto horen, gaan ze wel voor de deur van de ren zitten: komt ze zo bij ons? Dus er kunnen omstandigheden zijn dat je minder aandacht aan ze kunt besteden. Wat ben je dan blij dat ze elkaar hebben en gelukkig lijken te zijn.

aangepast door To van de Veluwe
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga verder niet op in alle opmerkingen die tegen mij in zijn gegaan. Ik krijg de indruk dat geen van jullie een super sterke band hebben opgebouwd als ik met mijn nijntje(s) vroeger. Daarnaast, heb ik een hele andere leefritme, ik slaap 's ochtends en 's middags, dus ik ben 's avonds en 's nachts wakker, perfecte ritme voor konijnen en ja ik heb mijn nijntjes heel veel uren per dag elke dag aandacht kunnen geven.

Ik merk dat ik een uitzondering ben, ik ben prima in staat "konijnentaal" te begrijpen en ik ga ook heel anders met mijn dieren om. Ik bouw altijd een hele nauwe band op met mijn dieren, welke dier dan ook. Hoe dan ook, het heeft geen zin om hier verder over op in te gaan. Ik sta nog steeds bij mijn mening en respecteer die van jullie ook.

Ik wens jullie allen een fijne dag/avond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is jammer dat je maar op de aandacht blijft hameren terwijl meerdere leden al hebben aangegeven dat dit het probleem niet is.

Konijnentaal begrijpen is het probleem ook niet. Ervaring van jaren met 1 konijn is anders dan ervaring van 1 jaar met 100 konijnen.

Vrijwilligers en medewerkers in de opvang zien echt het verschil tussen konijnen die gekoppeld zijn en eenlingen. Hetzelfde geldt voor baasjes.

Met recht kan ik zeggen dat ik een sterke band opbouw met mijn konijnen. Ik ben er elke dag uren met ze bezig, maar wel vaak in blokken van 10-20 minuten, want die tijd heb ik en wil ik ook besteden. Toen ik tijdelijk ziek was, waren ze duidelijk van slag, onrustig en zochten ze me. Ze hebben speelgoed, heel veel ruimte en ik train met ze. Ze kennen commando's en ze zijn extreem tam en mensgericht.

Maar als er eentje wegvalt, dan sta ik z.s.m. bij de opvang voor een koppelvakantie.

Want:

1. Hoe lik ik mijn konijn? Baasjes met eenlingen worden extreem veel vaker gelikt, want het konijn wil graag ook teruggelikt worden en delen in dit natuurlijke gedrag. Baasjes waarvan het ene konijn overleden is, merken dat het andere konijn meer gaat likken. Ik zie ze gemiddeld tussen de 25-40x zichzelf en elkaar schoonmaken, omdat ze elkaar hebben, likken ze mij nauwelijks. Ik heb ook niet zo'n lekker vachtje.
  2. Hoe geef ik mijn konijn een "alles is veilig signaal"? Ik kan wel roepen "het is ok Lodewijk", maar dat herkent hij echt niet. Wat hij wel herkent is Scarlett's lichaamstaal. En ik kan niet als een ander konijn zitten. Konijnen letten op elkaar om te zien of het veilig is.
  3. Hoe kan ik mijn konijn laten weten dat ik alert ben en dat hij/zij met de ogen dicht kan slapen? Konijnen wisselen de slaap vaak met elkaar af en dat communiceren ze met elkaar. Dat kunnen ze niet met mij. Sommige eenlingen willen nog wel met ogen dicht slapen, als ze zich veilig genoeg voelen in de omgeving, maar er zijn ook eenlingen die dit nooit doen. Het internet staat vol met mensen die schrijven dat konijnen met de ogen open slapen en dat is waar, maar er zijn genoeg foto's van super schattige ogen dicht slaperds. Natuurlijk is het super als jouw eenling zich wel veilig genoeg voelt, maar als je een tweetal hebt, zullen ze dit echt wel vaker doen en dat is alleen maar goed voor ze.
  4. Hoe geef ik mijn konijn als ik naast hem/haar lig, hetzelfde gevoel als een ander konijn, door hem warm te houden en veilig te laten voelen. Je ziet het weleens, met eenlingen en mensen, maar ja, hoe vaak zit jij een paar uur stil? Misschien als je leest of als je werkt achter de PC, maar dat is voor veel mensen verder geen optie en zeker niet op de tijden dat konijnen dit graag doen overdag en natuurlijk extra moeilijk met buitenkonijnen. En dan nog, als ik dat zou doen, ik ben geen konijn, en dat weten zij ook.

En zo zijn er nog legio andere situaties waarin konijnen elkaar ondersteunen, elkaar signalen geven, elkaar rust geven, die wij niet over kunnen nemen. Hoe veel we ook van ze houden, hoe veel liefde we ze ook geven, het is gewoon niet hetzelfde.

Ik wil konijnen niet vermenselijken, maar als je mij op een onbewoond eiland samen zet met een giraffe, dan ben ik wel minder eenzaam, dan ga ik er vast wel tegen praten uiteindelijk, maar het contact van mens tot mens, dat zal ik altijd blijven missen. 

Uiteindelijk hoop ik dat de wetgeving verandert in Nederland, zodat we bijv. net zoals in Zwitserland sociale dieren alleen mogen houden met elkaar, of met afdoende sociaal contact. Ik weet nog hoe mensen het gek vonden toen dat in het nieuws kwam: "cavia wetgeving", maar het is zo belangrijk.

Ik snap echt wel vanuit welk perspectief je tot je conclusies bent gekomen, want zo stond ik er ooit ook in, met een eenling die verwend werd met heel veel aandacht en waar uit niets bleek dat hij ongelukkig was. Alleen nu heb je, net zoals ik, een tweetal, en ik hoop dat je straks gaat zien wat het verschil is en wat ze missen als ze een maatje missen.

aangepast door bunnyempress
  • Mee eens! 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-4-2023 om 10:47, NHDPepper zei:

Hey iedereen, hier volgt een lastig onderwerp volgens mij. Ik heb al vaak gelezen over dat konijnen echt gelukkig zijn als ze met twee zijn. Dat geloof ik echt. Maar ik heb thuis onze pepper zitten, een nhd rammetje die helaas nog niet gecastreerd is ook omdat hij alleen zit en volgens mijn ouders is dit “weggesmeten geld” (is dus helemaal niet waar maar oké). 
Pepper zit alleen maar lijkt me echt gelukkig. Om echt te weten wat ik moet doen zal ik het hele verhaal eerlijk vertellen.

we hebben Pepper en Coco samen geadopteerd van iemand die wedstrijden doet met konijnen en zij waren allebei niet goed genoeg. We hebben ze direct samengestoken in mijn kamer wat achteraf gezien niet goed ging. Dan hebben we een enorm buitenhok gemaakt voor hun en daar leefden ze twee weken samen in. Helaas (het waren twee ongecastreerde mannetjes) vochten ze na een tijdje heel de tijd met elkaar dus hebben we besloten om het hok in twee te splitsen. Dan ging het best oké tot ons Cocotje onverwacht overleed (ws hartaanval) en Pepper zat alleen. Heb hem veel aandacht gegeven maar hij is nog niet tam (komt wel). Ik heb echt alles gedaan om hem gelukkig te maken; elke dag gegaan, ENORME ren gemaakt, gespeeld, hem veel gras laten eten etc. Hij lijkt me echt gelukkig want hij doet heel de tijd binkies, zoomies, hij ligt neer en flopt ook veel. Hij eet gezond en hij doet zijn behoefte ook goed. 
maar ons Nijntje staat er dus niet om bekend dat hij goed met andere kan omgaan (nog geen vrouwtje geprobeerd) want hij is best dominant en hij lijkt me gelukkig alleen. Ik twijfel dus echt om er een vriendinnetje bij te steken of niet. 
Ik apprecieer jullie hulp echt :))

grtjs Peppet het ndh’tje en zijn baasje 

hey,

Mijn mannetjes konijn was ook heel erg dominant en ik wist ook niet als het ging lukken om hem te koppelen. voor mijn verjaardag kreeg ik een meisjes konijn en Gandalf werd gecastreerd. Door die castratie werd hij ook veel minder dominant. En bleek hij zelf niet meer dominant te zijn bij haar. In het begin wou gandalf wel altijd op Lola kruipen maar dit ging over na een tijdje.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .