Marcovka Geplaatst: 8 april Delen Geplaatst: 8 april Even een vraagje voor wat advies. Mijn buren gaan een aanbouw maken in de achtertuin en de tuin helemaal veranderen. Hun achtertuin grenst natuurlijk aan die van mij, waar mijn konijntjes (Mica en Milky) hun verblijf hebben. Dit gaat behoorlijk luidruchtig zijn met veel activiteiten naast hun verblijf. En waarschijnlijk ook wel veel stof tijdens breekwerkzaamheden. En niet zomaar een paar dagen maar vrij langdurig. Ik weet nog geen details, de buurman overviel me er een paar dagen geleden mee. Mica en Milky zijn al bang van een grasmaaier in de verte of de buurman die zijn heg aan het snoeien is. Dit gaat heel stressvol voor ze zijn. Ik ben er niet erg blij mee (zachtjes uitgedrukt), maar kan hier helaas niets aan doen. Ik heb al over wat oplossingen zitten nadenken zoals ze tijdelijk naar binnen te halen, maar de geluiden zullen ook binnen te horen zijn, in mindere mate dan wel. Of zelf tijdelijk tijdens de ergste fase een huisje huren en ze meenemen (is stressvol, maar minder dan laten zitten), ben ik er zelf ook even van verlost. Of ze een een paar weken naar een vakantieopvang te brengen, maar dat zie ik niet zo zitten. Iemand een idee, of al eens met zo'n situatie te maken gehad. Zou ik ze beter gewoon kunnen laten zitten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 8 april Delen Geplaatst: 8 april Ja, wij hebben er afgelopen zomer mee te maken gehad. De heggen tussen onze buren zijn eruit gehaald. Eerst die aan de zijkant. De hele tuin is uitgegraven met een graafmachine, vervolgens hebben ze er de aanbouw geplaatst. Als laatste de schutting. Dit was zo'n 4 mete Een paar maanden later is de schutting tussen ons en de achterburen vervangen door een nieuwe. Dit was pal achter de konijnen, dat andere vlakbij. Ik heb me vantevoren ook enorme zorgen gemaakt omdat onze voedster een behoorlijke stresskip is. Ze heeft er echter eigenlijk nauwelijks Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 8 april Delen Geplaatst: 8 april 11 minuten geleden, Bunny566 zei: Ja, wij hebben er afgelopen zomer mee te maken gehad. De heggen tussen onze buren zijn eruit gehaald. Eerst die aan de zijkant. De hele tuin is uitgegraven met een graafmachine, vervolgens hebben ze er de aanbouw geplaatst. Als laatste de schutting. Dit was zo'n 4 meter van de ren. Een paar maanden later is de schutting tussen ons en de achterburen vervangen door een nieuwe. Dit was pal achter de konijnen. Ik heb me vantevoren ook enorme zorgen gemaakt omdat onze voedster een behoorlijke stresskip is. Ze leken er echter niet veel last van te hebben. Misschien dat ze iets meer in hun binnenhok zaten maar toch ook regelmatig in de ren. Het viel mij reuze mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 8 april Delen Geplaatst: 8 april Zojuist, Bunny566 zei: Het complete bericht, ging even iets mis 😄 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka Geplaatst: 8 april Auteur Delen Geplaatst: 8 april Ik hoop ook dat het meevalt, maar naast een bouwput is niet de beste plek voor een konijnenhok... Hoe lang duurde die aanbouw maken? Toch geen maanden hoop ik? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 9 april Delen Geplaatst: 9 april Neee, een dikke twee weken denk ik. Alles met elkaar. Die aanbouw een paar dagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 9 april Delen Geplaatst: 9 april Toen wij ons huis flink verbouwden zijn de konijnen gewoon in de tuin gebleven terwijl we echt complete gevels gesloopt hebben naast ze 😅 Ze hadden er echt nauwelijks stress van. Wel zorgen dat ze genoeg schuilplekjes hebben. Maar op een gegeven moment was mijn man tegels aan het slijpen naast de ren en kwamen ze gewoon kijken van "wat doe je?" Met de tuinverbouwing 2 jaar terug heb ik ze wel verhuisd, toen zaten ze in de bedrijfsloods. Maar dat was meer om praktische redenen dan dat het was van stress, er kwam namelijk ook een nieuwe ren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 9 april Delen Geplaatst: 9 april Ik zou ze ook gewoon laten zitten. Wel een plan b hebben, dat als ze er na 2 dagen toch heel veel stress van hebben, je ze alsnog kan verplaatsen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka Geplaatst: 16 april Auteur Delen Geplaatst: 16 april Het gaat om een aanbouw van steen, dus een uitbreiding van het huis. Mijn konijnen zijn het ook niet gewend. Ze zitten in een vrij rustige omgeving. Er zijn alleen bijna dagelijks kluswerkzaamheden in de verte te horen. Er is altijd wel iemand ergens mee bezig. Maar zo dichtbij lijkt me vrij dramatisch voor die gevoelige oortjes. Misschien wennen ze er een beetje aan. Ik weet alleen hoe ze reageren op overlast. Met een carnavals optocht draait Mica (voedstertje) helemaal door. Ze begint met grote ogen als een gek rond te rennen van het ene schuilplekje naar het andere. Ze trilt helemaal en haar hartje gaat als een gek tekeer. Dat is na een uur over. Maar verbouwwerkzaamheden is dagen achter elkaar. Ik weet niet of ze dat trekt. En het ergste is, je kan het ze niet uitleggen... Als ik zie dat het te erg is, zal ik zeker wel een plan B hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.