Ga naar inhoud

Chip acties (konijnen/katten) - 2023

bunnyempress

Aanbevolen berichten

Ik weet dat deze week veel dierenasiels en opvanglocaties open gaan voor open dagen en ik zag al een actie voorbij komen met gratis chippen.

Iedereen mag voor zich kiezen of ze dat nu nuttig vinden of niet, maar ik dacht, voor mensen waar het bedrag een bezwaar is, check even of er in de buurt deze week chippen gratis of gereduceerd mogelijk is.

De actie die ik zag is in omg. Eindhoven (woon ik zelf niet).

Regionale chip-actie van 1 – 8 april

Katten- en konijneneigenaren krijgen de mogelijkheid om hun dier gratis te laten chippen tijdens de chipweek van 1 tot 8 april
Bent u woonachtig in: Bergeijk, Best, Bladel, Cranendonck, Eersel, Eindhoven, Geldrop-Mierlo, Heeze-Leende, Nuenen, Oirschot, Reusel-De Mierden, Son & Breugel, Veldhoven en Waalre, maak dan nu een afspraak, want vol = vol. Kun je niet op een van de aangegeven dagen of tijden en wil je uitgenodigd worden voor de volgende chip-actie laat het ons dan weten door een mail te versturen naar info@rozeindhoven.nl o.v.v. uw naam, woonplaats en email-adres.

Website aanmeld-link

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Anders dan deze link die jij deelt, heb ik het nog nergens voorbij zien komen.

Volgens mij doen er wel dierenartsen hier mee met "juni chipmaand" als ik het goed heb (of was het juli? haha). En dan krijg je korting op chippen, dus niet gratis, maar wel voordelig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Evee zei:

Anders dan deze link die jij deelt, heb ik het nog nergens voorbij zien komen.

Volgens mij doen er wel dierenartsen hier mee met "juni chipmaand" als ik het goed heb (of was het juli? haha). En dan krijg je korting op chippen, dus niet gratis, maar wel voordelig.

De Dierenbescherming en ook een aantal andere organisaties hadden wel veel van dit soort acties even geleden, maar vooral gericht op katten, ik heb konijnen niet veel benoemd zien worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik heb helaas ook geen andere acties voorbij zien komen, dus ik hoop dat het nog komt.

Ondanks dat onze konijnen al gechipt zijn, zal ik het in de gaten blijven houden.

Wij vonden de prijs niet mals, maar met buitenkonijnen vind ik het wel zinvol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad Juni Chipmaand, vanuit het LICG opgezet. Die hebben er ook een pagina over: chipjedier.nl Daar staan ook per provincie linkjes naar pagina's met acties, maar op het moment zijn die vrij leeg 😄 Het is nog geen juni. Maar voor mensen die twijfelen kan een mooie voordelige aanbieding best wel verschil maken. Ik moet bekennen dat mijn konijnen ook niet gechipt zijn op dit moment. Als er een keer een leuke aanbieding voor is, zou ik het wel overwegen.

In de regio is konijnen chippen niet gebruikelijk hier, dus ik denk dat dierenambulances niet eens zouden controleren op chip. Maar ergens moet je er een keer mee beginnen. Ook wel een leuk onderwerp om volgende maand wat aandacht aan te besteden op bunnybunch en de sociale media misschien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Het is bij dierenambulances wel steeds meer standaard protocol om konijnen wel te controleren dus dat argument wordt gelukkig minder valide, ik hoop dat we daarmee ook uit dat cirkeltje komen van chippen heeft toch geen zin. Vanuit de Dierenbescherming was het overigens inderdaad een landelijke actie begin april, maar wel voornamelijk gericht op katten, een enkele keer zag ik in social media posts konijnen genoemd worden.

https://www.dierenbescherming.nl/actueel/chipactie

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoorde dat sommige mensen zelf ook een chiplezer hebben. Die schijnen best duur te zijn, maar als iemand in een wijk zo'n lezer heeft en er lopen regelmatig honden/katten/konijnen rond is het wel ontzettend handig om zelf te kunnen checken of het beestje gechipt is voordat de dierenambulance wordt gebeld of een melding wordt gemaakt op Facebook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
Op 20-4-2023 om 10:00, Evee zei:

En dan krijg je korting op chippen, dus niet gratis, maar wel voordelig.

Klopt. Dat is in juni. Stond op de status van onze dierenarts. In de maand juni 15 euro korting op het chippen van uw huisdieren. Ik ga er wel naar toe in juni maar dan voor de vaccinatie! Gechipt zijn ze al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 maanden later...

Zag weer 2 goedkopere chipacties voorbij komen, dus daarom schopje omhoog voor dit topic.

Misschien kan een moderator hem vernoemen naar chip-acties?

Gemeente Heemskerk, Beverwijk en Velsen doen het op dierendag chippen voor 10 euro via dierenambulancekennemerland.nl/nieuws/chip-je-dier-op-4-oktober/

Informatie vanaf de link:

Op dierendag – woensdag 4 oktober – is het weer mogelijk om uw huisdier te laten chippen. De gemeenten Heemskerk, Beverwijk en Velsen nodigen hun inwoners uit de dieren te laten chippen tegen een sterk gereduceerd tarief. U betaalt slechts € 10 per gechipt dier (inclusief registratie), de gemeenten dragen zorg voor de overige kosten. U bent van harte welkom bij ons met uw huisdier op 4 oktober tussen 15.00 en 20.00 uur, locatie Kleine Houtweg 35 in Heemskerk. Een afspraak maken is niet nodig.

En ook via de dierenambulance in almere:

Wanneer: zondag 15 oktober tussen 11.00 uur en 15.00 uur (uitsluitend op afspraak!)
Waar: Op onze locatie aan de Operetteweg 1B, Almere

Voor €12,50 per dier kun je bij ons je katten & konijnen laten chippen! De chip word ook meteen voor je geregistreerd

Inschrijven kan hier en de actie staat verder hier uitlegt

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Kolino wijzigde de titel naar Chip acties (konijnen/katten) - 2023

Mooi dat er weer acties voor zijn! Ik zie dat het bij konijnenopvangen ook steeds meer in opkomst is.

Ik ben zelf overigens ook gecertificeerd chipper voor o.a. konijnen en katten, wellicht dat hier in de toekomst ook dienstverlening op komt vanuit ons.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .