Ga naar inhoud

Voedster in de rouw


MichellePol

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Gisteren hebben wij helaas afscheid moeten nemen van Karel. Dirkje(ze is een dame) was hierbij aanwezig en heeft ook bewust afscheid genomen denken wij. Savonds zijn we hele tijd in haar buurt gebleven tot we naar bed zijn gegaan. Ze at wel maar niet zoveel als ze normaal at. Wat wel opvalt is dat ze zichzelf de hele dag aan het wassen is. Voorheen was ze alleen maar Karel aan het wassen en nu lijkt ze tijd voor zichzelf te hebben. Kan een voedster zichzelf ook teveel wassen?

 

Afspraak voor koppeling staat gepland alleen door een stomme timing gaan wij eerst nog een midweek naar Spanje 😞. Als wij weg zijn komt er wel 2x per dag iemand bij Dirkje om de eenzaamheid tegen te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte met het verlies van Karel! Goed dat je Dirkje afscheid hebt laten nemen. 

Zelf heb ik het nooit meegemaakt, maar een konijn kan zichzelf ook teveel wassen ja. Bijvoorbeeld door verveling. Het zou best kunnen dat ze dat nu doet omdat ze weet dat Karel er niet meer is. Ik denk dat ik me daar voor nu niet zo druk om zou maken en even zou kijken hoe het na de koppeling gaat. Misschien helpt het om een knuffeltje (met veilige vulling) bij haar te zetten, zodat ze dat kan wassen en er tegenaan kan liggen. Verder is het ook gewoon heel verdrietig om je konijn alleen en in de rouw te zien, het is echt naar. 

Zo'n vakantie komt nu rot uit, maar dat is altijd met dit soort dingen. Voel je daar niet schuldig over, je bent al hartstikke dapper dat je snel gaat koppelen en voor goede opvang tijdens je vakantie hebt gezorgd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dirkje heeft een knuffeltje en hoewel ze dit normaal zou kapot maken ligt ze er nu inderdaad tegen aan. Ze likt de knuffel zo nu en dan ook. 
Ik denk dat ik wat overbezorgd was en het wassen wel meevalt. Heb vandaag haar hok helemaal uitgesopt, was niet mega nodig maar dan rommel ik wat in haar buurt. Volgensmij vond ze dat wel gezellig want ze liep ouderwets in de weg. Nu ligt ze heel zielig met haar koppie op de knuffel 😞

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte. Probeer gewoon van je vakantie te genieten. Je hebt het allerbeste gedaan voor Karel en dat blijf je ook doen voor Dirkje.
Fijn dat ze 2x op een dag bezoek krijgt en een knuffel heeft. Het is ook zielig om een konijn in de rouw te zien, maar gelukkig komt er snel een koppeling aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .