Ga naar inhoud

Hoe hard is Hobby First Complete?


happy211

Aanbevolen berichten

De laatste keer dat Apollo weer last had van haken op zijn kiezen heb ik besloten om een mix van brokken te gaan voeren. Ik had namelijk alleen Trovet in huis, een harde brok die natuurlijk goed helpt bij het slijten van de kiezen, maar op het moment dat er toch haakjes waren, deed dat juist meer zeer. 

 

Daarom ben ik nu een mix gaan geven van Trovet, Beaphar (vinden veel konijnen erg lekker ruiken waardoor ze sneller overgehaald worden om toch een brokje te pakken) en Science Selective.

Van Science Selective kun je heel makelijk dwangvoer maken, gewoon wat kokend water erbij, beetje prakken, en af laten koelen. Dat eet hij vaak nog wel zelf als hij haken heeft totdat we bij de dierenarts terecht kunnen en in het ergste geval kan ik dat in een spuitje stoppen.

Maar beide konijnen pakken eerst de Science Selective eruit en de Trovet pas als laatste. Nu ben ik dus bang dat hij toch sneller haken gaat krijgen. 

Ik zoek nu dus een vervanging voor de Science Selective. Een brok die harder is dan Science Selective, maar wel zacht genoeg dat ik er een prakje van kan maken als nodig.

Zou Hobby First Complete daar een goede optie voor zijn? Of nog andere suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Evee zei:

Het is eigenlijk een gewone pelletbrok, niet bijzonder hard dus.

 

Supreme fibafist misschien een optie? 

 

En vooral heel veel hooi 😉 

Bedankt 🙂

Dat hooi eten gaat gelukkig heel erg goed, daar heb ik bij beide konijnen eigenlijk niets over te klagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Hobby First Complete geprobeerd maar met name Hubble was er wel erg lang op aan het kauwen. Zowel Hubble als Silke vonden de brokjes wel lekker maar pikten eerst de Versele Lagabrokjes uit hun bakje en  pas later de Hobby First. Omdat Hubble toch wel wat moeite leek te hebben met de harde brokjes besloten bij Versele Laga te blijven, al zijn die wel duurder. Ze zijn harder dan de Science Selective maar ook goed op te lossen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .