Ga naar inhoud

Praktisch vraagje mbt castratie


rabbitPuk

Aanbevolen berichten

Donderdag wordt Puk gecastreerd en ik zat mij even af te vragen hoe anderen het doen erna qua bodembedekking. Ik kan me voorstellen dat stro en houtvezel niet lekker is als het in de wond komt. Is het handig om puppypads op de bodem te leggen ipv stro en houtvezel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten wordt niet prikkende bodembedekking aangeraden, dus wij hadden de hele bak gevuld met zaagsel. Ik weet dat papiersnippers e.d. ook mogen. We hadden nog zaagsel liggen, dus dat leek ons het makkelijkste. Daarnaast had ik puppy-pads in de hele ziekenboeg gelegd, in de dekbedovertrekken. Blij dat ik dat gedaan had, want ze gingen wel de hoeken markeren, dus mijn vloer bleef mooi droog. De overtrekken konden in de was en de 2-4 puppy pads die waren gebruikt heb ik lekker weggegooid.

 

Ik vond niet dat ze super veel opnamen en ik was bang dat Scarlett er in zou gaan bijten/aan zou knagen, dus ik heb ze niet in de bak gelegd.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, bunnyempress zei:

Bij mijn weten wordt niet prikkende bodembedekking aangeraden, dus wij hadden de hele bak gevuld met zaagsel. Ik weet dat papiersnippers e.d. ook mogen. We hadden nog zaagsel liggen, dus dat leek ons het makkelijkste. Daarnaast had ik puppy-pads in de hele ziekenboeg gelegd, in de dekbedovertrekken. Blij dat ik dat gedaan had, want ze gingen wel de hoeken markeren, dus mijn vloer bleef mooi droog. De overtrekken konden in de was en de 2-4 puppy pads die waren gebruikt heb ik lekker weggegooid.

 

Ik vond niet dat ze super veel opnamen en ik was bang dat Scarlett er in zou gaan bijten/aan zou knagen, dus ik heb ze niet in de bak gelegd.

Dankje voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is maar goed dat hij hier niet weet wat hem boven het hoofd hing 🤭

Ben benieuwd hoe het met hem gaat.

Hem puppypad in een kussensloop gedaan en denk dat ik zijn handdoek (die ligt nu ook in de reismand) erbij leg. 

IMG20230330084432_copy_801x1069.jpg

aangepast door rabbitPuk
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes!

 

Ik denk dat je de info over castratie al wel gelezen hebt op de website hier, maar aanvullend nog deze linkjes om door te lezen, dat kan handig zijn voor nadien 🙂 

 

Zorg voor en na een operatie
https://www.bunnybunch.nl/informatie/zorg-voor-na-operatie-konijn

 

Hoe geef je medicijnen aan een konijn

https://www.bunnybunch.nl/informatie/hoe-geef-je-medicijnen-aan-een-konijn

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Evee zei:

Succes!

 

Ik denk dat je de info over castratie al wel gelezen hebt op de website hier, maar aanvullend nog deze linkjes om door te lezen, dat kan handig zijn voor nadien 🙂 

 

 

Dankje Evee! Ik had het idd gelezen maar goed om achter de hand te hebben als ik even niet meer weet ☺️.

Hij is weer lekker thuis. Zit nu de hele tijd te likken op die plek, hoop dat ie niks "kapot" kan likken. En hopen dat ie gaat eten. Heb dwangvoeding mee mocht het nodig zijn. Eerste wat ie wel weer deed was keutelen op zijn toilet🙈

IMG20230330135836_copy_942x706.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Kolino zei:

Wat is het toch een mooi konijn! Iedere dag een wondcheck doen, kijk of de hechtingen blijven zitten en dat het niet dik wordt of ontstoken raakt. Het is niet heel gek dat ze er aan zitten, maar beter van niet natuurlijk.

 

 

Heb net al even gekeken hoe het eruit zag. Ga het in de gaten houden.

Hij heeft gelukkig wat hooi en andijvie gegeten en huppelt alweer buiten het hok

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-3-2023 om 13:31, rabbitPuk zei:

stro en houtvezel

Als Puk altijd lekker binnen zit heeft hij sowieso geen bodembedekking nodig hoor! In het toilet wel, maar verder kan je gewoon zo'n kussensloop laten liggen als bodembedekking. Ik heb zelf wat vinyl op maat geknipt om in het hok te leggen en ze hebben een handdoek waar ze lekker in kunnen graven. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Miekmoek zei:

Als Puk altijd lekker binnen zit heeft hij sowieso geen bodembedekking nodig hoor! In het toilet wel, maar verder kan je gewoon zo'n kussensloop laten liggen als bodembedekking. Ik heb zelf wat vinyl op maat geknipt om in het hok te leggen en ze hebben een handdoek waar ze lekker in kunnen graven. 

Ooh nooit bij nagedacht🙈. Scheelt hoop stof denk ik. Thx voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .