Ga naar inhoud

Ram begint ineens te rijden


Jonna

Aanbevolen berichten

Mijn lieve o zo onschuldige ram Binkie begint afgelopen week ineens zijn vriendinnetje Bella te berijden.  Ze zitten al een jaar samen en toch ineens dit gedrag. Bella ondergaat het maar als ze het terug wil doen schiet Binkie weg. Kan het met het voorjaar te maken hebben ondanks dat ze beiden gecastreerd zijn? Of kan er een andere reden zijn dat dit gebeurd? Ik heb wel laatst de indeling van de ren veranderd maar dat is alweer een aantal weken geleden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Evee zei:

Dat kan inderdaad met het voorjaar te maken hebben. Maar het kan ook zijn dat er een andere reden is dat de rangorde wat aan het verschuiven is. Gezondheidsproblemen, puberteit, stress of angst. 

Hmm nu moet ik zeggen dat ik laatst ook al vond dat ie zich wat vreemd gedroeg ineens een soort geluidjes maken en wat onrustig. Een paar dagen geleden schrok die ineens van een beweging die ik maakte waar dat normaal niet zo snel is dat ie zo schrikt 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Evee ik zie net dit in de kooi het lijkt op urine (die is de laatste tijd wat donkerder). De laatste tijd poepen ze ook veel meer overal in de kooi maar normaal liggen er niet zulke druppels in de ren. Kan dit met een blaasontsteking te maken hebben of ook door de puberteit dat ze hun geur willen achterlaten? Zonet toen ik kwam ging binkie bromment achter Bella aan rennen dat doet ie normaal ook nooit. 

Ik heb voor volgende week vrijdag een afspraak bij de dierenarts ook voor de vaccinaties kan het denk je behulpzaam zijn om dan ook urine in te leveren? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over die urine kan ik je niks zinnigs vertellen maar mijn kersverse gecastreerde voedster lokte ook dat bromgeluid uit bij mijn ex-ram. Hij ging ook rondjes om haar draaien, rijden en jagen.

 

Zij was echt rams en hij reageerde daarop. Lente in hun bol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Cheeta26 zei:

Over die urine kan ik je niks zinnigs vertellen maar mijn kersverse gecastreerde voedster lokte ook dat bromgeluid uit bij mijn ex-ram. Hij ging ook rondjes om haar draaien, rijden en jagen.

 

Zij was echt rams en hij reageerde daarop. Lente in hun bol.

Ooh haha ja het zou misschien door de lente kunnen komen, ik hoop het en niet dat er wat anders aan de hand is. Ik dacht altijd dat ze dat brommen deden als ze boos waren maar blijkbaar hoeft dat dus niet😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .