Ga naar inhoud

Gas


Laura1995

Aanbevolen berichten

Hallo,

helaas een konijn met gas. Twee uur geleden bij de DA geweest.

Metacam hond meekregen en heb om half zeven zelf al cisaral drops gegeven, dat had ik nog in huis. Mijn vraag is of je infacol samen mag geven naast de cisaral drops? 
De DA waar ik net was heeft mij ook cisapride mee gegeven. Ze zei dat dit beter werkte dan cisaral drops, weet iemand hier iets van?.

Ik kan er zelf niks over terug lezen. Omdat dit een spoed DA was weet ik niet of zij konijnkundig was maar ik vermoed van niet. Heb namelijk ook dwangvoer meegekregen maar dit ga ik hem niet geven uiteraard. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dwangvoer is op zich goed bedacht. Als een konijn 24 uur niet eet, komen de darmen stil te liggen, en dan is het nog maar de vraag of je konijn er nog bovenop komt. Het enige is dat je uiteraard niet gaat dwangvoeren als je konijn een verstopping heeft. Dus hou goed in de gaten dat je konijn niet te lang zonder eten zit.

Waar je mee zou kunnen beginnen is wat dwangvoer aanbieden op een lepeltje. Smeer een beetje op zijn bekje en kijk wat ze doet. Vaak werkt dit wel, en het geeft minder stress dan echt dwingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .