Ga naar inhoud

na hoeveel weken (junior) pellets beginnen voeren?

Aanbevolen berichten

Dag allen!

Wij vangen sinds 11/03 een vondelingetje op. Op 16/03 beviel ze, onverwacht. Als we terugkijken naar de eerdere foto's zien we wel een duidelijk verschil. Zowel mama als de meeste baby's stellen het goed, 1tje is na 2 dagen overleden. Ze zijn nu bijna een week oud, maar er is een verschil in grootte bij veel baby's. Het zijn er nog 8 die leven. We zullen zien welke het nog halen, we willen er zelf zo weinig mogelijk aankomen, zodat de moeder ze niet verstoot.

Nu vragen we ons wel af van wanneer we (junior) brokken moeten geven aan de kleintjes, 4 weken misschien, als ze stoppen met zogen? Heeft er iemand voorstellen van merken in België?

We hebben besloten om ze tegen dan (na 4 weken) af te staan aan een opvang, dus is het dan nog de moeite om het in huis te halen?

En ze zijn geboren in een grote bak, die diende als kakbak (de moeder heeft nu een andere bak gekregen als kakbak zodat de nestbak een beetje hygiënisch blijft). De rand van die nestbak is redelijk hoog, moet ik een ramp maken voor als ze beginnen te verkennen?

Heel hard bedankt voor de antwoorden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Evee

De moeder gaat mee verhuizen naar de opvang, maar we wouden hun zo snel mogelijk afstaan omdat de situatie bij ons thuis niet ideaal is voor zowel ons als de moeder. We hebben een ren gebouwd met panelen in ons tuinhuis, maar we konden maar 2m² vrijmaken, en de moeder is heel gefrustreerd door de te kleine ren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is mijn jonkie brokjes mee gaan eten vanaf dat ze uit het nest kwam, dus met een week of 2. Of dat normaal is durf ik niet te zeggen.

Je zou in elk geval alvast kunnen kijken bij welke opvang ze straks terecht kunnen, en het voer kopen dat zij ook geven. Dan hoeven ze niet meer te wisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .