mammafelina Geplaatst: 22 maart Delen Geplaatst: 22 maart (aangepast) Ollie maakt in zijn slaap regelmatig een raar geluid. Als hij erg enthousiast of druk is maakt hij ook een raar soort van knorrend geluid. Ik heb vanmorgen een filmpje gemaakt toen hij sliep. Willen jullie even mee kijken en luisteren? Wat zou het kunnen zijn? 22 maart aangepast door mammafelina Link wijzigen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 22 maart Delen Geplaatst: 22 maart Dat zijn wel normale slaapgeluidjes hoor. Ik heb altijd het idee dat ze dan dromen ofzo. Soms krijgen ze er ook van die slaapstuipjes bij, alsof ze iets achtervolgen 😄 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 22 maart Delen Geplaatst: 22 maart Hondendroompjes 🥰 Yula blaft ook vaak een beetje, en dan die wiebelende pootjes. Zo schattig 😍 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 22 maart Auteur Delen Geplaatst: 22 maart Dat is een hele geruststelling 😊 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 22 maart Auteur Delen Geplaatst: 22 maart Ik had het filmpje ook doorgestuurd naar de dierenarts. Ze wil voor de zekerheid toch even naar Ollie’s luchtwegen luisteren. Zaterdagochtend gaan we dus met konijnen, cavia’s en hond naar de dierenarts 😅 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mississippi Geplaatst: 23 maart Delen Geplaatst: 23 maart Tex doet dit ook wel eens. Klinkt als een soort binnenblafjes. Vaak inderdaad van die droomrennende pootjes erbij. Altijd goed om de dierenarts even te laten checken, zeker als ze nog wat jonger zijn, maar vooralsnog zou ik me geen ernstige zorgen maken 🙂 (eerlijk is eerlijk, nu ik er wat langer over nadenk... De eerste keer dat Tex dat deed stond ik ook wel even raar te kijken) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 23 maart Auteur Delen Geplaatst: 23 maart Naast het geluidje uit het filmpje lijkt Ollie soms moeite te hebben met ademhalen en hoest en proest hij al een tijdje. Ik ben vaak overbezorgd, dat weet ik ☺️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 23 maart Delen Geplaatst: 23 maart Nou ja, ik weet niet of dat overbezorgd is, vooral oplettend. Hoesten en proesten komt mij minder normaal voor dan die slaapgeluidjes. Yula doet dat alleen maar als er een duidelijke aanleiding is, iets in haar keel geschoten, met haar bek wijd open de rivier in rennen en water scheppen, dan komt ze er kokkend weer uit. Waarom denk je dat hij moeite heeft met ademhalen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 24 maart Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 12 uren geleden, Eefje zei: Waarom denk je dat hij moeite heeft met ademhalen? Ik vindt het lastig om uit te leggen, maar zal het proberen met gisteravond als voorbeeld. Ollie lag lekker op de bank te slapen. Ineens vanuit het niets begon hij heel hard door zijn neus te ademen en te knorren. Het lijkt een beetje op een verstopte neus idee. Hij maakt dan een hard snuivend geluid. Gisteravond gebeurde dit meerdere keren achter elkaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 24 maart Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 12 uren geleden, Eefje zei: Nou ja, ik weet niet of dat overbezorgd is, vooral oplettend Heel veel mensen vinden mij overbezorgd als het om mijn huisdieren gaat. Het is immers maar een beest, dus waarom zou je, je druk maken? Voor mij zijn ze echter veel meer dan dat ❤️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 24 maart Delen Geplaatst: 24 maart 1 uur terug, mammafelina zei: Ik vindt het lastig om uit te leggen, maar zal het proberen met gisteravond als voorbeeld. Ollie lag lekker op de bank te slapen. Ineens vanuit het niets begon hij heel hard door zijn neus te ademen en te knorren. Het lijkt een beetje op een verstopte neus idee. Hij maakt dan een hard snuivend geluid. Gisteravond gebeurde dit meerdere keren achter elkaar. Is dat ook als hij droomt? Yula snuift ook meer als ze droomt, daar hoor ik het altijd direct aan dat ze lekker diep onder zeil is. Alleen dat verstopte neus geluid heeft ze niet. Lijkt me goed om er eens naar te laten kijken en luisteren voor de zekerheid, zou ik ook doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 24 maart Delen Geplaatst: 24 maart (aangepast) Klinkt een beetje als reverse sneezing, de omschrijving dan, niet t filmpje 24 maart aangepast door MichelleloveElmo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 24 maart Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 47 minuten geleden, Eefje zei: Is dat ook als hij droomt? Yula snuift ook meer als ze droomt, daar hoor ik het altijd direct aan dat ze lekker diep onder zeil is. Alleen dat verstopte neus geluid heeft ze niet. Lijkt me goed om er eens naar te laten kijken en luisteren voor de zekerheid, zou ik ook doen. Nee. Als hij droomt maakt hij meer de geluidjes zoals in het filmpje. De geluiden die ik bedoel komen meer in een soort aanvallen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 24 maart Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 40 minuten geleden, MichelleloveElmo zei: Klinkt een beetje als reverse sneezing, de omschrijving dan, niet t filmpje Even een filmpje opgezocht. Hier lijkt het inderdaad wel op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 2 april Delen Geplaatst: 2 april Hoe gaat het nu? Je zou ook nog eens op BOAS (Brachycephalic Obstructive Airway Syndrome) kunnen zoeken. Ik kwam het toevallig tegen en moest daardoor aan je topic denken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 7 april Auteur Delen Geplaatst: 7 april Op 2-4-2023 om 17:56, Kolino zei: Hoe gaat het nu? Je zou ook nog eens op BOAS (Brachycephalic Obstructive Airway Syndrome) kunnen zoeken. Ik kwam het toevallig tegen en moest daardoor aan je topic denken. Interessante informatie. De dierenarts denkt aan reverse sneezing. Ollie doet het ook niet altijd. Hij kan dagen nergens last van hebben en dan ineens weer een keer dat rare geluid maken. Snurken doet hij af en toe, maar meestal slaapt hij vrij rustig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 7 april Delen Geplaatst: 7 april Dat zou ik dan wel goed in de gaten houden. Ik ken reversed sneezen niet van gezonde honden, alleen van honden die iets mankeren. Van honden die echt aangeboren chronische luchtwegproblemen hebben door hun bouw bijvoorbeeld. En, niet dat ik je ongerust wil maken, maar Qila had last van reversed sneezen toen ze een tumor in haar hoofd had, helemaal achterin haar neus. Dat reversed sneezen was achteraf het eerste signaal daarvan. Daar is jouw hondje wel te jong voor, dus dat zal het als het goed is niet zijn. Maar ik bedoel meer, het is niet helemaal normaal. Als ze hun neus in iets stoppen en dan een reversed sneeze hebben zoals wij soms ook hebben, dat kan. Sommige stoffen en geuren wekken dat op. Maar als je het vaak hoort, zou ik wel laten uitzoeken waar het van is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 8 april Auteur Delen Geplaatst: 8 april Hmmm oké. De dierenarts deed het af als iets onschuldigs wat vaker voorkomt bij kleine hondjes. Ik heb me er dus verder niet zo druk meer overgemaakt. Heel af en toe heeft hij nu nog zo’n nies aanval. Ik ga proberen bij te houden hoe vaak hij het heeft en kijken of ik er een aanleiding voor kan vinden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 9 april Delen Geplaatst: 9 april Het kan ook een allergie zijn natuurlijk, het hoeft niet gelijk iets heel ernstigs te zijn. Honden kunnen ook hooikoorts hebben 😉 Maar gezond / normaal is het niet als ze het vaak doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 11 april Delen Geplaatst: 11 april Je ziet het ook wel bij hondjes als ze zich opwinden, wat je vaker ziet bij kleine hondjes. Soort hyperventilatie. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.