Ga naar inhoud

Hoii, ik ben nieuw op het forum! Wat heb ik nodig voor buitenkonijnen?

Roosss

Aanbevolen berichten

Ik heb een oude stenen (zware) kom zo uit de servieskast gehaald en nu in de ren. Wij gebruiken het uiteraard niet meer🙃. Sommigen gebruiken ook wel een hondendrinkbak. Ik zou niet een te lichte bak nemen want dan kan het zijn dat ze er mee gaan slepen of omgooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een anti-mors waterbak, want een fles vind ik irritant schoonmaken en ze kunnen gulziger drinken uit een bakje🙃 De anti-mors rand voorkomt bij mij dat Stamper hem met zijn bek omkiepert, dat scheelt een hoop dweilen..

Via deze link vind je een hoop: https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/voerbak-hooiruif-drinkfles/

Je hebt ook bakjes die je aan hekwerk kan bevestigen, misschien is dat nog een optie? Zo leuk om de voorbereidingen mee te krijgen, succes met alles!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hadden zij ook een hondendrinkbak , maar daar komt denk ik ook weer viezigheid in? en mij lijkt zo'n waterbak die je op kan hangen handig maar ik vraag me alleen af of ze dat niet omgooien. Konijnen ze erg slim soms iets te slim 😂 daar heb ik nog nooit van gehoord zo'n anti mors waterbakje. Ja dat snap ik maar daar heb ik geen last van 😂 dankjewel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een oude (soep)kom. Als ze breed zijn van onderen vallen ze niet zo maar om. En het vies worden van het water valt idd reuze mee. Je kunt het altijd proberen en als het niet bevalt alsnog een officiële kopen 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bakje wat ik had bedacht werkte hier niet echt - koppies te groot en snorharen in de weg. Dus ik heb hem vervangen voor een laag breed bakje en dat vinden ze fijner. Het is een oud plastic bakje maar ze smijten er hier niet mee. We hebben ook een fles, maar daar drinken ze nauwelijks uit. Die zet ik alleen in het hok als het vriest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij hebben ze ook een grote stenen hondenbak voor het water. Die is te zwaar om om te gooien. Als je hem in de ren zet komt er niet echt viezigheid in. Ik gebruik trouwens ook een grote hondenbak als voerbak zodat ze er makkelijk tegelijk in kunnen duiken 😉 of ik strooi het over de grond. 

Ik heb ook wel eens gekeken naar zo’n metalen bak die je aan het gaas kan bevestigen, maar nooit gekocht. Als die in de zon komt wordt dat vast warm? Je moet dan sowieso een grote hebben, veel water er in, anders kiepen ze de bak wel uit de ring denk ik 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb al een mooie waterbakje gevonden. Dankjewel .

We hebben het weide uitgelopen en ze krijgen ong 16 m2 🤭🤩 we zitten te denken om een mooie catalpa boom, vanwege hun mooie grote bladeren in het weide te zetten, voor de schaduw. Maar weet niet of dat schadelijk voor ze zijn. Hebben jullie een enig idee?

Screenshot_20230408_160854_Samsung Internet.jpg

aangepast door Marjoleink
Ik heb de link verwijderd, die is in strijd met de forumregels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee.. Voor dit soort specifieke vragen kan je beter een nieuw topic openen op de plek waar het hoort, dan wordt het sneller gelezen en krijg je sneller antwoord. Dit topic is eigenlijk alleen maar om jezelf voor te stellen 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-4-2023 om 20:05, Lienappelsien zei:

Bij mij hebben ze ook een grote stenen hondenbak voor het water. Die is te zwaar om om te gooien.

Ik ook voor het water en een roestvrijstalen bak voor groenten en die kiepen ze bijna elke dag uit het hok op de tegelvloer. Weg met dat ding. Trouwens van harte welkom.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Nou ze zijn nu bijna weekje. En hebben het erg naar hun zin! Ze zijn vrolijk maar vinden het soms nog wat spannend, wat logisch is. En ze houden van het opnieuw inrichten van hun spullen 🙈🤣 alleen het rammetje is gecastreerd  en het vrouwtje niet alleen die sproeit soms alleen in het nachthok, waarom doet ze dit?20230503_064819.thumb.jpg.9b93111ddfe7f6c825d9ca6f0420c5d7.jpg

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk dat ze er zijn, als je echt specifieke vragen hebt kun je die het beste stellen in een apart topic in het bijpassende forumonderdeel. Ik kan nu wel even kort je vraag beantwoorden, het sproeien is territoriumdrift.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee wijzigde de titel naar Hoii, ik ben nieuw op het forum! Wat heb ik nodig voor buitenkonijnen?
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .