Ga naar inhoud

Bianca

Aanbevolen berichten

Vrijdagochtend zag ik dat Bianca erg mank en wankelend liep. We zijn die dag naar de dierenarts gegaan, en die vermoede dat het Marek was, een kippenziekte. Aangezien het niet zeker was of het echt zo was en ze nog redelijk levendig en mobiel was hebben we haar weer mee naar huis genomen met de opdracht goed voor haar te zorgen. Ik heb heel erg mijn best gedaan, ik ben heel vaak bij haar wezen kijken, hen haar wormen gegeven, kattensnacks, een beetje yoghurt, ik gaf haar water met een spuitje en ik zorgde dat ze haar graantjes opat. En ik heb met haar op het gras gezeten, zodat ze lekker in het gras kon pikken. In het weekend werd ze steeds minder mobiel. Ik ondersteunde haar door een handdoek op te rollen en als een nestje om haar heen te leggen. Maandagochtend ging het echt niet goed. Ze ademde rochelend en wilde niet meer eten. Eigenlijk hadden we voor dinsdag een afspraak bij de dierenarts (dan gaat Hazel) maar we besloten het die dag te plannen. Toen ik uit school kwam was ze koud, maar ze leefde gelukkig nog. Ik heb haar in een handdoek gewikkeld en in de met stro gevulde reismand gezet. Die reismand stond binnen, zodat ze warm kon blijven. Toen zijn we naar de dierenarts gegaan. Daar hebben we haar in laten slapen. Ze zou niet meer beter worden.

Dag lieve Bianca, ik weet nog hoe ik je bij een boer uit een bak vol haantjes plukte als vriendinnetje voor Marieke. Je was een stoere kip en moest een stoere naam krijgen, Bianca. Je was emorm avontuurlijk en bijna geen hek hield je tegen. Ik ga je missen ❤️

Ze is ongeveer 3 jaar geworden BE4C4010-37D9-4D8B-89D1-8BFA2F53236F.jpeg.4e81393a15608f793cb4857f93106a4a.jpeg

FB8B8399-414D-4F61-98A5-6CEA746BFD6C.jpeg

8592E410-A457-411C-BC6B-9EA372ED4896.jpeg

aangepast door Annasbeestenbende
  • Verdrietig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, JokeC zei:

Wat een mooi gekleurd kipje was Bianca, Anna. Drie jaar is toch nog niet oud voor een kip? Je zult haar zeker gaan missen als ze al als kuikentje af bij jullie was. Sterkte. Is je andere kip nu alleen? 

Dankjewel 

Drie jaar is inderdaad nog niet heel oud, maar ze werd ziek. Ik heb nog twee kippen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 maanden later...
Op 20-3-2023 om 21:22, Annasbeestenbende zei:

dat het Marek was,

Wat een prachtige Barnevelder! Wij hebben die kippenziekte ook eens gehad. We gunden een legkip uit een - toen nog - legbatterij een beter leven. Die kippen krijgen allemaal een middel tegen Marek via verneveling. Ondanks dat was er in ons geval ook niets aan te doen.

Hebben jullie nooit last van black head? (zwarte kop/kam ziekte? Dat hebben wij regelmatig bij onze kippen gehad die helemaal vrij rond liepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .