Lio en Leia Geplaatst: 19 maart Delen Geplaatst: 19 maart Hallo allemaal. Graag nog even jullie advies 😉. Ik beb een hok met twee verdiepingen in de ren staan. Ze gebruiken het wel goed en gebruiken de bovenverdieping als slaapplekje maar ik vind het onderhoud ervan toch onhandig. Ik zou in de plaats een hondenhokje van 75 cm op 55 cm willen nemen. Dit neemt ook minder plaats in de ren. Ze zijn allebei goed zindelijk en gebruiken hun hok niet als toilet. Mijn vraag: voorzie ik het hondenhok toch best met twee uitgangen(dacht 1 met kattenluik te doen) om te vermijden dat ze als toilet gaan zien? Of gaan ze dit niet doen omdat ze dit nu ook al niet doen? Mijn man wordt er gek van van al die aanpassingen en kosten voor de konijnen maar ik ga toch steeds voor verbetering 🤣. Alvast bedankt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 19 maart Delen Geplaatst: 19 maart (aangepast) Een hondenhok kan prima als hok. 75 bij 55 cm is niet zo groot, maar kan op zich wel. Staat het dan een beetje beschut in de ren?  Of je er een tweede uitgang in moet maken verschilt per konijnen. Sommige konijnen vinden het geen probleem als er maar 1 uitgang in het hok is, maar veel andere voelen zich dan niet veilig en gebruiken het daarom niet als slaapplek. Op zich kan je er vrij makkelijk een extra uitgang in maken, maar je moet dan wel oppassen dat ze dan niet in de tocht zitten. Een kattenluikje zou daar goed tegen kunnen helpen. 19 maart aangepast door Lienappelsien Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 19 maart Delen Geplaatst: 19 maart Tip: kies een hondenhok waarvan het dak omhoog kan voor het schoonmaken. Zo’n hondenhok is inderdaad vaak veel praktischer dan een konijnenhok. En als het hondenhok een plat dak heeft (schuin aflopend, maar niet met een punt in het midden) dan zullen ze er ook graag bovenop gaan zitten! Dat vinden de meeste konijnen geweldig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lio en Leia Geplaatst: 19 maart Auteur Delen Geplaatst: 19 maart Ik zou het hok hier in de buurt kopen. Het is met een plat dak. Een groter formaat is 95cm op 65 cm. Konijntjes zijn ongeveer 1,6kg en 1, 5 kg teddy widders. De ren is volledig overdekt met een dak. Ze zouden in de winkel het kattenluikje kunnen plaatsen maar is natuurlijk weer een meerprijs.... Nu twijfel ik toch over het formaat en misschien beter dan 95 op 65? Mijn man en ik zijn niet de meest handige Harry's daarmee dacht ik direct een opening te voorzien... nu hebben ze in het verdiepinghok ook 1 uitgang met een trapje.  Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 20 maart Delen Geplaatst: 20 maart 19 uren geleden, Lio en Leia zei: nu hebben ze in het verdiepinghok ook 1 uitgang met een trapje.  Je zei dat ze daar gebruik van maken, dus lijkt het of het voor hun niet uitmaakt dat er maar 1 in- en uitgang is. Ik zou de gok wagen. Hier maakt het ze ook niet uit. Succes😊 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lio en Leia Geplaatst: 20 maart Auteur Delen Geplaatst: 20 maart  2 uren geleden, bobbyonthefloor zei: Je zei dat ze daar gebruik van maken, dus lijkt het of het voor hun niet uitmaakt dat er maar 1 in- en uitgang is. Ik zou de gok wagen. Hier maakt het ze ook niet uit. Succes😊 Misschien denk ik er inderdaad teveel over na, veel te verwend zijn ze 🤣. En wat denk je van formaat? Zou ik het kleinste kunnen nemen? Ze hebben nog een ander schuilhuisje en twee aparte toiletten in de ren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 20 maart Delen Geplaatst: 20 maart Had je dit artikel al gevonden? Daarin staat uitleg over formaat enz.  https://www.bunnybunch.nl/informatie/schuilhokken-nachthokken-voor-konijnen  75x55 cm is prima hoor voor twee kleine konijnen. Zeker als je nog een ander schuilhokje er naast hebt. Ik geef zelf wel de voorkeur aan een schuilhok met twee openingen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 20 maart Delen Geplaatst: 20 maart (aangepast) 20 minuten geleden, Lio en Leia zei:  Misschien denk ik er inderdaad teveel over na, veel te verwend zijn ze 🤣. En wat denk je van formaat? Zou ik het kleinste kunnen nemen? Ze hebben nog een ander schuilhuisje en twee aparte toiletten in de ren.  Voor het formaat zou ik nadenken over: Slapen ze vaak samen en zo ja, kunnen ze samen er lekker in? Slapen ze graag uitgerekt en zo ja, kan dat? Hoe groot is het andere schuilhuisje? Raak je niet teveel ruimte kwijt in je ren?  Je wil natuurlijk gewoon graag dat ze het goed kunnen gebruiken.  Wij zijn ook nog op zoek naar een extra schuilhok als ze straks meer ruimte krijgen, dus mijn man heeft toen de deksel van de transportbox neergelegd (die is 70x50 ofzo) om te kijken of ze daar onder gingen liggen (wat ze dus wel af en toe deden), maar wij gaan denk ik nog een maat groter. Maar Scarlett (4,5kg) en Lodewijk (3,3kg) zijn best forse konijnen. Je zou ook een bananendoos of iets dergelijks neer kunnen leggen en kijken of het formaat klopt? 20 maart aangepast door bunnyempress Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 20 maart Delen Geplaatst: 20 maart Bij het grotere formaat zouden ze iets verder bij de uitgangen vandaan kunnen zitten waardoor het meer uit de tocht is. In het kleinere formaat zullen ze ook passen, maar dan zou ik er wel voor zorgen dat het hok goed beschut staat in de winter.  Wat handig dat ze het luikje er in de winkel in willen maken (natuurlijk wel tegen meerprijs). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart Ik heb deze voor in de ren:  Fluffy en Pip passen hier met gemak samen in. Pip is 2,3 kilo en Fluffy 1,7 kilo. S’ zomers heb ik de zijkant ook altijd open en ligt er geen bodembedekking in. In het najaar doe ik de zijkant weer dicht en stop ik het hok vol met stro. Het dak kan er gemakkelijk af, zodat hij makkelijk schoon te maken en te vullen is. Fluffy en Pip hebben geen moeite met maar 1 ingang. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart @mammafelina hoe krijg jij het dat er dan af? Dat lukt mij niet 😅 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart 5 minuten geleden, Annasbeestenbende zei: @mammafelina hoe krijg jij het dat er dan af? Dat lukt mij niet 😅 In de hoeken van het dak zitten een soort klepjes. Deze wip ik er af met behulp van een mesje. Vervolgens draai ik de bevestiging los en til ik zo het dak er af. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lio en Leia Geplaatst: 21 maart Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 1 uur geleden, mammafelina zei: k heb deze voor in de ren: Had ik ook gezien maar ik vroeg mij af of deze wel stevig genoeg is en niet wegwaait wanneer er veel wind is 🤣 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart Bij mij is hij nog nooit weggewaaid 😂 Staat wel in een overdekte ren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart Ik heb een onoverdekte ren, hier is hij ook nooit weggewaaid. We hadden hem juist gekocht omdat een ander hok, die veel hoger was- kapot was gewaaid Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lio en Leia Geplaatst: 26 maart Auteur Delen Geplaatst: 26 maart Dankjulliewel voor jullie ervaringen! Jullie hebben mij overtuigd voor de Ferplast dogvilla 😉. Nu enkel de maat nog.... In de zomer leg ik er graag een icepod in en in de winter soms een heatpad want Lio heeft niet zo een goede wintervacht (Teddy Widder met chronisch plasprobleempje). Hebben jullie ook die isolatieset en tochtflap of zouden ze daar teveel aan knagen? Ik twijfel tussen twee modellen: ene heeft binnenmaat L 62 cm x B 43 cm x H 45 cm en de andere is L 75cm x B 55 cm x H 55 cm. Het zijn binnenmaten dus de echte beschikbare oppervlakte voor hen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 26 maart Delen Geplaatst: 26 maart (aangepast) Ik heb de kleinste. Fluffy en Pip passen er samen goed in. In de zomer leg ik er ook een icepod bij. Fluffy weegt 1,9 kilo en Pip 2,4 kilo. Samen in de villa: Â Hier kan je de ruimte een beetje zien: 26 maart aangepast door mammafelina Gewichten toegevoegd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lio en Leia Geplaatst: 26 maart Auteur Delen Geplaatst: 26 maart  Op 21-3-2023 om 15:00, mammafelina zei: Ik heb deze voor in de ren:  Jij hebt dan nog kleiner dan wat ik gezien heb? Dovilla 60? Lijkt mij idd ook al voldoende? ik zal dogvilla 70 en dogvilla 90. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 26 maart Delen Geplaatst: 26 maart 8 minuten geleden, Lio en Leia zei: Â Jij hebt dan nog kleiner dan wat ik gezien heb? Dovilla 60? Lijkt mij idd ook al voldoende? ik zal dogvilla 70 en dogvilla 90. Ik heb de 60 inderdaad. 2 jaar geleden gekocht. Misschien hebben ze die nu niet meer en is de 70 de vervanger? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 26 maart Delen Geplaatst: 26 maart (aangepast) Even voor je gekeken in mijn bestel geschiedenis bij Bol. Ik heb toch de 70.   26 maart aangepast door mammafelina Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 26 maart Delen Geplaatst: 26 maart 2 uren geleden, Lio en Leia zei: Hebben jullie ook die isolatieset en tochtflap Ik heb deze er niet bij gekocht. In de winter gooi ik hem vol met stro dat houdt goed de warmte vast. Hij staat bij mij in een overdekte ren in de hoek met dichte panelen, geen tocht dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lio en Leia Geplaatst: 26 maart Auteur Delen Geplaatst: 26 maart Ah super. OK. Dankjewel 😊. 70 zal denk ik voor de onze ook wel voldoende zijn. De prijs is wel toegenomen 😄. In de winter zet ik ook plexiglas tegen het gaas dus komt wel goed. Ik heb beslist 😊. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.