Dierenboel Geplaatst: 17 maart Delen Geplaatst: 17 maart Is het verstandig om permanent gras in het hok te hebben, of moet je opletten met de hoeveelheid gras die ze krijgen? Ze hebben altijd onbeperkt hooi, maar als ik met gras aan kom zetten, is het ook zo weg 🙈  ik heb nu een bak gemaakt met wat gras, munt en dovenetel en ben benieuwd hoe snel dat er doorheen gaat, maar vroeg me vooral af wat de ervaringen zijn met huisvesten op een grasmatje. Ik wil niet het hele hok doen, maar een stukje dan    Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 17 maart Delen Geplaatst: 17 maart Een grasmatje wordt in een ren helaas heel snel opgegeten en omgeploegd. Dan kun je beter af en toe zo'n bak als je nu hebt aan ze geven, of gewoon gras plukken voor ze. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 18 maart Delen Geplaatst: 18 maart Eens met Okki.  Ik zou de hoeveelheid gras en eventueel ander groenvoer wel opbouwen. Als je ze opeens veel gras geeft kunnen ze diarree of een gasbuik krijgen. Zeker met jonge konijnen zou ik daar mee oppassen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dierenboel Geplaatst: 18 maart Auteur Delen Geplaatst: 18 maart Ze krijgen nog niet te veel groenvoer inderdaad. Pluis is het daar niet zo mee eens, die kreeg vroeger veel meer, maar voor de jonge dames bouwen we het inderdaad rustig op.  we hebben besloten geen gras in het hok te leggen maar met potten of geplukt gras te blijven werken. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.