Isamaria Geplaatst: 16 maart Delen Geplaatst: 16 maart Hallo, ik heb 2 weken geleden mijn 2 konijnengroepjes gekoppeld. Nu totaal 5 bij elkaar, maar 1 konijn word afgestoten door de groep en zit de hele dag in zijn nachthok. Met 2 wondjes doordat de andere haren uittrekken.. heeft iemand een tip hoe en of ik dit kan oplossen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 16 maart Delen Geplaatst: 16 maart Wat jammer om te horen dat er iets mis is gegaan in de koppeling van je groep. Groepskoppelingen worden niet heel vaak gedaan, juist omdat er vaak een konijn overblijft/geisoleerd raakt en het vaak heel lastig is om de hele groep goed te laten functioneren. Bij het helaas overlijden van een konijn in een grotere groep ontstaat er soms ook geen houdbare situatie meer versus de situatie dat er in een tweetal een konijn overlijdt en er een nieuwe koppeling nodig is. Er is dus voor zover ik weet eigenlijk geen simpele oplossing om te zorgen dat dit konijn een gezonde plek heeft binnen de groep van 5, net zoals er geen simpele oplossing is als een tweetal toch niet goed bij elkaar blijkt te kunnen. Op het forum zitten wel een aantal mensen met grotere groepen, dus mogelijk hebben zij nog wel werkbare tips, maar hou er rekening mee dat je je groep misschien toch uit elkaar moet halen of dit konijn moet afstaan. Let goed op of dit konijn blijft eten en toegang blijft houden tot water en een veilige plek heeft. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Isamaria Geplaatst: 16 maart Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 10 minuten geleden, bunnyempress zei: Wat jammer om te horen dat er iets mis is gegaan in de koppeling van je groep. Groepskoppelingen worden niet heel vaak gedaan, juist omdat er vaak een konijn overblijft/geisoleerd raakt en het vaak heel lastig is om de hele groep goed te laten functioneren. Bij het helaas overlijden van een konijn in een grotere groep ontstaat er soms ook geen houdbare situatie meer versus de situatie dat er in een tweetal een konijn overlijdt en er een nieuwe koppeling nodig is. Er is dus voor zover ik weet eigenlijk geen simpele oplossing om te zorgen dat dit konijn een gezonde plek heeft binnen de groep van 5, net zoals er geen simpele oplossing is als een tweetal toch niet goed bij elkaar blijkt te kunnen. Op het forum zitten wel een aantal mensen met grotere groepen, dus mogelijk hebben zij nog wel werkbare tips, maar hou er rekening mee dat je je groep misschien toch uit elkaar moet halen of dit konijn moet afstaan. Let goed op of dit konijn blijft eten en toegang blijft houden tot water en een veilige plek heeft. Bedankt voor je antwoord! Ja ik wacht het af en het konijn eet en drinkt gewoon goed. En kan er makkelijk bij zonder dat de andere konijnen er komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 17 maart Delen Geplaatst: 17 maart Ik weet niet of je dit nog langer af moet wachten, al heb ik zelf geen ervaring met het koppelen van grote groepen. Ik denk wel dat een konijn dat na twee weken is afgestoten en zich afzondert omdat er haren uit worden getrokken, voor eigen veiligheid beter weggehaald kan worden. Nu blijft het nog bij een paar wondjes, maar je kan niet voorspellen of het binnenkort vergergerd. Konijnen kunnen elkaar vreselijk verwonden, dat kunnen we beter zo veel mogelijk voorkomen. In de opvang zijn er genoeg konijntjes waar zeker een geschikt maatje voor hem tussen zit;) Als je zelf genoeg ruimte hebt voor het koppeltje zou ik ze zeker houden en anders naar de opvang. Hier nog een aantal links met info over het koppelen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnengroep-koppelen https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-vechten-her-koppelen-van-konijnen https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Isamaria Geplaatst: maandag om 14:40 Auteur Delen Geplaatst: maandag om 14:40 Op 17-3-2023 om 15:06, Mitty zei: Ik weet niet of je dit nog langer af moet wachten, al heb ik zelf geen ervaring met het koppelen van grote groepen. Ik denk wel dat een konijn dat na twee weken is afgestoten en zich afzondert omdat er haren uit worden getrokken, voor eigen veiligheid beter weggehaald kan worden. Nu blijft het nog bij een paar wondjes, maar je kan niet voorspellen of het binnenkort vergergerd. Konijnen kunnen elkaar vreselijk verwonden, dat kunnen we beter zo veel mogelijk voorkomen. In de opvang zijn er genoeg konijntjes waar zeker een geschikt maatje voor hem tussen zit;) Als je zelf genoeg ruimte hebt voor het koppeltje zou ik ze zeker houden en anders naar de opvang. Hier nog een aantal links met info over het koppelen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnengroep-koppelen https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-vechten-her-koppelen-van-konijnen https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst Ja waarschijnlijk ga ik nog een vrouwtje voor hem kopen! En ze dan samen zetten. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: maandag om 15:21 Delen Geplaatst: maandag om 15:21 39 minuten geleden, Isamaria zei: Ja waarschijnlijk ga ik nog een vrouwtje voor hem kopen! En ze dan samen zetten. Maar je had dus een groep van 2 en een groep van 3, maar die kunnen niet samen als een groep van 5 en nu ga je naar een groep van 4, plus een nieuwe groep van 2? Let goed op dat bij koppelen konijnen niet altijd samen kunnen, dus een nieuwe groep van 2 maken kan niet altijd met een nieuw konijn dat je koopt. Je groep van 4 is ook nu pas 2,5 week samen, dus of die koppeling goed blijft is ook nog vroeg om te zeggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: dinsdag om 12:58 Delen Geplaatst: dinsdag om 12:58 Hoe gaat het nu met ze? Zitten ze nog allemaal bij elkaar? Tijd kan inderdaad misschien nog helpen. Ik zou zelf daarom echt niet durven koppelen, als er zoiets gebeurd vind ik het meteen zielig😂 21 uren geleden, bunnyempress zei: Maar je had dus een groep van 2 en een groep van 3, maar die kunnen niet samen als een groep van 5 en nu ga je naar een groep van 4, plus een nieuwe groep van 2? Let goed op dat bij koppelen konijnen niet altijd samen kunnen, dus een nieuwe groep van 2 maken kan niet altijd met een nieuw konijn dat je koopt. Je groep van 4 is ook nu pas 2,5 week samen, dus of die koppeling goed blijft is ook nog vroeg om te zeggen. Ik heb het twee keer moeten lezen, maar volgens mij snap ik hem😁! Is het inderdaad niet mogelijk om de groepen weer in oorspronkelijke combinatie terug te zetten als de groepskoppeling uiteindelijk niet lukt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.