Ga naar inhoud

Konijn die plast waar het niet mag


Sophie_

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

ik heb een mannelijk konijntje, bijna 1 jaar oud. 
als die los loopt in huis, gaat die altijd in de keuken op 2 of 3 verschillende plekken in een hoekje plassen. 
 

is er iets waardoor ik mijn konijn kan laten stoppen daar te plassen? 
 

want ik heb al ooit eerder geprobeerd om een konijn zindelijk te maken, alleen lukt het me nooit… hier misschien nog tips bij? 
 

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, dit klinkt als een typisch geval van ongecastreerd rammetje. Of is hij wel gecastreerd? Rammetjes die niet gecastreerd zijn, kun je zelden zindelijk maken, die poepen en piesen overal en sproeien soms. 

Mijn advies is om hem te laten castreren als dat nog niet gebeurd is (en daarna aan een vriendinnetje koppelen in de opvang als hij nog geen vriendinnetje heeft).

 

Verder is het goed om naar zijn ruimte te kijken. Leeft hij altijd los in de woonkamer? Of heeft hij een ren/kooi waar hij in zit en waar hij soms uit mag als je thuis bent? Dat kan namelijk ook onzindelijkheid uitlokken. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Hoi, dit klinkt als een typisch geval van ongecastreerd rammetje. Of is hij wel gecastreerd? Rammetjes die niet gecastreerd zijn, kun je zelden zindelijk maken, die poepen en piesen overal en sproeien soms. 

Mijn advies is om hem te laten castreren als dat nog niet gebeurd is (en daarna aan een vriendinnetje koppelen in de opvang als hij nog geen vriendinnetje heeft).

 

Verder is het goed om naar zijn ruimte te kijken. Leeft hij altijd los in de woonkamer? Of heeft hij een ren/kooi waar hij in zit en waar hij soms uit mag als je thuis bent? Dat kan namelijk ook onzindelijkheid uitlokken. 

 

 

Dit mannetje is wel gecastreerd, ik heb 2 mannetjes (dacht dat de ene een vrouwtje was), het andere mannetje is niet gecastreerd (de handeling is wel gebeurt, alleen hij was zo klein dus is wss niet goed gegaan, as vrijdag word hij opnieuw gecastreerd). Bij hem zie ik idd wel overal poepen, plassen en sproeien. 
 

Van het konijntje over dit topic, is dus wel gecastreerd, alleen plast en poept echt alleen in de keuken in die 2 of 3 hoekjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .