Ga naar inhoud

Op vakantie

Carya

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Ik heb een konijntje Carmen. Hij is alleen, maar hij zit voor en na school altijd bij mij. Maar ik ga in de paasvakantie een week op vakantie… dan zit hij dus wel de hele dag alleen (buiten de mensen die hem komen voeren). Hier maak ik mij dus een beetje ongerust om.

Groetjes, 

Carmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-3-2023 om 09:31, Evee zei:

Terecht, konijnen zijn sociale dieren. Alleen zijn ze zeker eenzaam. Ze hebben echt een soortgenootje nodig. Is er een reden dat jouw konijn dat nog niet heeft?

In de zomer lag er een babykonijntje aan de overkant van onze straat. Ik heb het mee naar huis gonomen om de vlooien en de krassen te verzorgen.  We hadden iets op Facebook gezeten maar niemand had geantwoord… dus hebben we hem maar gehouden. We wouden een vriendje voor hem zoeken maar dat bleek erg moeilijk en duur te zijn, dus wachtten  we daar maar even mee. Mijn konijn is bijna altijd bij mij en ziet er zeker niet ongelukkig uit. Maar ik maaktje me gewoon een beetje zorgen… 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is niet ingewikkeld hoor! Als je naar een goede konijnenopvang gaat zoeken zij een passend maatje voor je konijn en de doen het moeilijkste deel van de koppeling al voor je. Veel mensen zeggen dat hun konijn niet ongelukkig lijkt alleen. Tot ze hun konijn een maatje geven en zien hoe echt konijnengeluk eruit ziet.

Hier is een lijst met opvangen 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gaat natuurlijk wel wat geld gemoeid met een castratie en ook een konijnenmeisje uit de opvang halen is niet gratis. Al met al toch iets van 150 euro. Dat je ouders daar niet om staan te springen snap ik wel. Toch is het advies om konijnen samen te houden er niet voor niets. Als je echt een goede opvang kiest dan zijn de voedsters ook al gecastreerd wat baarmoederproblemen in de toekomst voorkomt en dan is dat konijnenmeisje ineens niet zo duur meer (die operatie is iets van 200 euro namelijk).

Bespaar echt niet op castratiekosten door er nog een ram bij te halen, twee ongecastreerde rammen gaan NOOIT samen! Dat wilde ik toch even gezegd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Kolino zei:

Er gaat natuurlijk wel wat geld gemoeid met een castratie en ook een konijnenmeisje uit de opvang halen is niet gratis. Al met al toch iets van 150 euro. Dat je ouders daar niet om staan te springen snap ik wel. Toch is het advies om konijnen samen te houden er niet voor niets. Als je echt een goede opvang kiest dan zijn de voedsters ook al gecastreerd wat baarmoederproblemen in de toekomst voorkomt en dan is dat konijnenmeisje ineens niet zo duur meer (die operatie is iets van 200 euro namelijk).

Bespaar echt niet op castratiekosten door er nog een ram bij te halen, twee ongecastreerde rammen gaan NOOIT samen! Dat wilde ik toch even gezegd hebben.

Toppie dankjewel iedereen! Ik zal er zeker iets mee doen. We gaan eens kijken om een vriendje voor Carmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-3-2023 om 20:25, Carya zei:

We gaan eens kijken om een vriendje voor Carmen.

Als je zeker weet dat Carmen een voedster is dan is een ram in de opvang kopen veel goedkoper dan een voedster. En bij een opvang is hij gecastreerd en gevaccineerd. Als je op Marktplaats een ram koopt, ben je duurder uit. En een opvang doet de koppeling voor je. Ik heb mijn voedsters nooit laten castreren en altijd geluk gehad dat ze geen baarmoederkanker kregen. Nu heb ik een koppel uit de opvang en beiden gecastreerd. Ideaal want je voorkomt nesten met konijntjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .