Ga naar inhoud

Konijn kammen

Aanbevolen berichten

Dag allemaal

Ik heb 2 konijntjes van bijna een jaar oud, ze zijn kortharig en ik heb net 2 konijnkammen gekocht voor de rui. Die begint nu zo ongeveer. Ze leven wel buiten en aan het tam maken zijn we nog volop bezig. Ik heb het al 3 keer vlug even geprobeerd. Bij het mannetje ging het goed hij liep pas rustig weg na een paar keer kammen de eerste keer en lijkt het leuk te vinden. Maar het vrouwtje is super bang van de kam. Als ik maar in de buurt kom meet de kam na dat ik het 1 keertje heb geprobeerd knort ze al en valt de kam aan, ze springt heel de tijd weg en is usssuper bang, hoe kan ik ze trainen om dit wel te kunnen of wat kan ik eraan doen om het leuker te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor kam gebruik je? Voor konijnen zijn er niet veel kammen die echt goed werken bij een korte vacht. Daarnaast is het eigenlijk ook niet nodig. Die van mij verliezen alleen te veel vacht in een korte tijd, dus die hebben wat hulp nodig. Om het aan te leren kan je de kam haar aanbieden om eraan te ruiken. Je kamt dan nog niet, je komt er alleen mee bij haar in de buurt. Daarna beloon je haar. Als dat goed en relaxed gaat kan je het opbouwen zoals je al bij het mannetje doet. Wat bij mijn konijnen helpt is kammen en aaien tegelijk, want ze vinden het gevoel van de kam raar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .