Ga naar inhoud

konijn pootje gekneusd


Jamieh

Aanbevolen berichten

Hi, 

mijn bijna 1 jarig konijntje is erg nieuwsgierig en speels. Nu was hij op de 1e trap treden geklommen en toen hij eraf sprong verkeerd terecht gekomen. Hij kwam met opgetrokken pootje de gang uit. Ik ben direct naar de DA geweest en die heeft aan zijn pootje gevoeld en liet hem een klein beetje lopen door de kamer. Hij gebruikt het pootje zo af en toe. Hij houdt hem in ieder geval niet hele tijd meer omhoog. Nu zei de DA dat na 4 dagen hij helemaal hersteld moet zijn en anders terug. Er zijn geen foto’s gemaakt. Nu vraag ik mij af als het echt gebroken zou zijn en of scheurtje zou die hem dan gebruiken ? DA kosten zijn voor mij geen probleem, maar wil zo min mogelijk met hem in stressvolle situaties komen omdat hij het EC parasiet heeft. Graag hoor ik of iemand hier verstand van heeft. 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou vertrouwen op wat de dierenarts zegt. Als het zoals hij zegt over 4 dagen niet over is dan foto's laten maken. Konijnen zijn taai, ze kunnen het pootje zeker gebruiken, ookal is het gebroken. Er heeft ook eens een konijn van een bunnybuncher lange tijd met een gebroken rug rondgelopen, dat moet heel veel pijn hebben gedaan, maar er was nauwelijks wat aan dat konijn te zien. Dieren zijn hard voor zichzelf, prooidieren zoals konijnen al helemaal. Logisch ook, want als daar aan te zien is dat ze iets mankeren zijn ze direct een gemakkelijker doelwit voor roofdieren. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jamieh,

 

Een aantal jaren geleden heb ik iets soortgelijks meegemaakt. Alleen was mijn konijn geschrokken van een kat in de tuin.

Daarna gebruikte hij één van zijn poten ook even niet. 

Ben naar de DA geweest, pootje is onderzocht, geen foto's, want pootje leek niet gebroken.

Vervolgens afgewacht. Binnen 1 dag ishij zijn poot weer gaan gebruiken en na een paar dagen was hij weer helemaal de oude.

 

Meestal moet een konijn onder zijl worden gebracht voor goede foto's. Ik kan me voorstellen dat de DA alleen foto's gaat maken als hij/zij inschat dat het gebroken is.

 

Ik hoop dat het bij jou net zo gaat als bij mij toen en dat je konijntje gauw de oude is.

Sterkte!

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Annelisa zei:

Hoi Jamieh,

 

Een aantal jaren geleden heb ik iets soortgelijks meegemaakt. Alleen was mijn konijn geschrokken van een kat in de tuin.

Daarna gebruikte hij één van zijn poten ook even niet. 

Ben naar de DA geweest, pootje is onderzocht, geen foto's, want pootje leek niet gebroken.

Vervolgens afgewacht. Binnen 1 dag ishij zijn poot weer gaan gebruiken en na een paar dagen was hij weer helemaal de oude.

 

Meestal moet een konijn onder zijl worden gebracht voor goede foto's. Ik kan me voorstellen dat de DA alleen foto's gaat maken als hij/zij inschat dat het gebroken is.

 

Ik hoop dat het bij jou net zo gaat als bij mij toen en dat je konijntje gauw de oude is.

Sterkte!


bedankt voor je bericht. Hij is inderdaad nu na een paar dagen weer de oude ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Eefje zei:

Ik zou vertrouwen op wat de dierenarts zegt. Als het zoals hij zegt over 4 dagen niet over is dan foto's laten maken. Konijnen zijn taai, ze kunnen het pootje zeker gebruiken, ookal is het gebroken. Er heeft ook eens een konijn van een bunnybuncher lange tijd met een gebroken rug rondgelopen, dat moet heel veel pijn hebben gedaan, maar er was nauwelijks wat aan dat konijn te zien. Dieren zijn hard voor zichzelf, prooidieren zoals konijnen al helemaal. Logisch ook, want als daar aan te zien is dat ze iets mankeren zijn ze direct een gemakkelijker doelwit voor roofdieren. 

Bedankt voor je bericht ! Hij is gelukkig weer de oude en springt door het huis heen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Annelisa zei:

Meestal moet een konijn onder zijl worden gebracht voor goede foto's. Ik kan me voorstellen dat de DA alleen foto's gaat maken als hij/zij inschat dat het gebroken is.

 

Dit ligt wel aan het konijn. Het is niet altijd nodig is mijn ervaring. Konijnen verstijven vaak van angst, wat natuurlijk niet fijn is, maar in een situatie als dit wel handig kan zijn om een foto te maken zonder dat het konijn beweegt. De stress is er toch wel, ook met verdoving, dus als het dan zonder verdoving kan, heeft dat voor mij in ieder geval wel voorkeur. Nou is het bij een pootje misschien wel wat lastig want dan moet het konijn waarschijnlijk het pootje wel op een bepaalde manier houden wil het goed op de foto komen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .