Cheeta26 Geplaatst: 13 april Delen Geplaatst: 13 april He bah, heel veel sterkte ermee! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 13 april Delen Geplaatst: 13 april Sterkte, je hebt iig alles gedaan om hem een zo mooi mogelijk leven te geven! Idd alle lof voor jou! Hopelijk krijgt Charlie er een nieuw maatje uit de opvang bij en doen ze daar niet al te moeilijk over. Veel sterkte met het verlies, je gaf overduidelijk om ze. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 13 april Delen Geplaatst: 13 april Sterkte Lollie! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 13 april Delen Geplaatst: 13 april Hè, wat rot! Sterkte @Lollie! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 13 april Delen Geplaatst: 13 april Wat een verdrietig nieuws 😢 Arme Charlie ook. Heel veel sterkte @Lollie 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 13 april Auteur Delen Geplaatst: 13 april Bedankt voor alle lieve berichtjes. @BaasjevanBrownie ik heb inderdaad aangegeven dat Charlie een maatje uit de opvang nodig heeft, daar heb ik gelukkig nog geen tegenwerpingen over gehoord ("anders is het ook zonde van dat mooie nieuwe hok", die redenering vond ik wel weer jammer). Als het een beetje meezit is Charlie misschien wel maandag al op koppelvakantie. Fingers crossed 🤞 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rabbitPuk Geplaatst: 13 april Delen Geplaatst: 13 april Wat een bijzondere gedachtegang hebben de eigenaren. Ik ben even nieuwsgierig, staan deze konijnen bij de eigenaar in de tuin? Omdat je het over "langs een pad" hebt. En verzorg jij ze dan voor hen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 13 april Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2 uren geleden, rabbitPuk zei: Wat een bijzondere gedachtegang hebben de eigenaren. Ik ben even nieuwsgierig, staan deze konijnen bij de eigenaar in de tuin? Omdat je het over "langs een pad" hebt. En verzorg jij ze dan voor hen? Charlie heeft niet echt één eigenaar, de persoon die de opmerking over het hok maakte is ook geen eigenaar. Er wordt dagelijks een vrijwilliger aangewezen als verzorger voor die dag (of meer, deze persoon voert alle dieren, deze persoon checkt of het goed gaat met alle dieren, enzovoort). Ze woont op een boerderij (het pad is naar een tuinderij), en is van de boerderij ipv een specifiek persoon. Dat maakt het soms ook wat ingewikkeld. De ene persoon is wel meer betrokken bij iets specifieks dan de ander. De mensen die het nieuwe verblijf bouwen hebben daar bijv. meer over te zeggen dan ik, maar aan de andere kant kunnen zij ook niet zomaar een heel ander ontwerp volgen. Dat maakt de communicatie soms ook moeilijk (zeker omdat niet iedereen er op dezelfde dag is). Er wordt vaak gezegd "we doen het samen", maar dat maakt het juist onduidelijk 🤷♀️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 13 april Delen Geplaatst: 13 april Dat herken ik helaas wel, dat iedereen zich er over buigt, maar niemand echt eindverantwoordelijk is. Vaak is dat heel jammer, want dan blijven sommige dingen maar duren of komen ze niet van de grond. Frusterend, als er zoveel goede wil is, maar niet altijd een goede weg. Ik hoop dat Charlie gauw naar een maatje mag en ik vind het echt heel sneu dat Pepper opeens is overleden. Heel veel sterkte Lollie. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rabbitPuk Geplaatst: 14 april Delen Geplaatst: 14 april (aangepast) 19 uren geleden, Lollie zei: Charlie heeft niet echt één eigenaar, de persoon die de opmerking over het hok maakte is ook geen eigenaar. Er wordt dagelijks een vrijwilliger aangewezen als verzorger voor die dag (of meer, deze persoon voert alle dieren, deze persoon checkt of het goed gaat met alle dieren, enzovoort). Ze woont op een boerderij (het pad is naar een tuinderij), en is van de boerderij ipv een specifiek persoon. Dat maakt het soms ook wat ingewikkeld. De ene persoon is wel meer betrokken bij iets specifieks dan de ander. De mensen die het nieuwe verblijf bouwen hebben daar bijv. meer over te zeggen dan ik, maar aan de andere kant kunnen zij ook niet zomaar een heel ander ontwerp volgen. Dat maakt de communicatie soms ook moeilijk (zeker omdat niet iedereen er op dezelfde dag is). Er wordt vaak gezegd "we doen het samen", maar dat maakt het juist onduidelijk 🤷♀️ Dan snap ik idd dat het een stuk ingewikkelder ligt. Hopelijk krijgt Charlie toch gauw een maatje en nemen de anderen je adviezen aan! 14 april aangepast door rabbitPuk 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 29 mei Auteur Delen Geplaatst: 29 mei Het is alweer even geleden dat ik een update heb gegeven. Over een maatje voor Charlie heb ik gelukkig geen tegenwerpingen meer gehoord, wel over waar die vandaan zou moeten komen. Want ja, Vlaamse reuzen zijn natuurlijk ook wel heel erg leuk, marktplaats is goedkoop en babykonijntjes zijn zo schattig. Het heeft wel even geduurd voordat het doordrong dat een opvang veel handiger is, want er was in de buurt een nestje dat ook leuk zou zijn voor de naderende open dag... Ik had uiteindelijk vernomen dat Charlie 9 mei toch nog op koppelvakantie zou gaan bij het dierenbeschermingscentrum in Amersfoort, maar blijkbaar zat het deurtje van het nieuwe verblijf er nog niet in. Er was blijkbaar ook doorgegeven dat er voorkeur was voor voedster Blueberry, maar gelukkig was er vanuit de opvang al aangegeven dat er alleen gecastreerde rammen bij voedsters werden geplaatst i.v.m vechten. Zo'n twee weken verder zat het deurtje er nog steeds niet in en heeft de persoon die met Charlie naar de opvang zou gaan het er zelf maar in gezet. Nu is dus de bedoeling dat Charlie morgen op speeddate gaat (nu heb ik mijn twijfels over zelf verder koppelen als er geen vaste verzorger is en niemand met ervaring, maar ik ben al heel blij dat er toch nog voor een opvang is gekozen). Ik heb het idee dat de bedoeling is de konijnen meteen te verhuizen naar het nieuwe verblijf, dus overweeg morgen een vogelnet te halen als tijdelijke oplossing, net wat veiliger dan helemaal open. Ik ga er dan maar even vanuit dat de roofdieren niet meteen op dag 1 toeslaan... Morgen ga ik er niet heen, woensdag wel. Ik heb begrepen dat er voorkeur is voor Bapao of Sushi, ik denk dat beiden wel een match zouden kunnen zijn met Charlie. Bij Sushi zie ik wel wat lange haren op de foto waarvan ik mij kan voorstellen dat die verwaarloosd zouden kunnen worden. Dit is Bapao ⬇️ Dit is Sushi ⬇️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 30 mei Delen Geplaatst: 30 mei (aangepast) Och, wat een zorgen toch zo met die lieve Charlie. Fijn dat er toch voor een opvang is gekozen. Ik hoop dat het gewoon een lekkere makkelijke gelijk klef-aan koppeling wordt of dat de opvang anders aangeeft dat als er geen kennis is van koppelen, Charlie toch wat langer moet blijven. Ik neem aan dat het een opvang ook niet lekker zit om na een speeddate van een paar uur een koppel met instructies mee te geven en te merken dat iemand er niets van snapt of dat er geen toezicht is. Bij ons mogen de konijnen mee zonder dat er iets roofdierproof is i.v.m. de enorm stedelijke locatie, maar ik neem aan dat de opvang dit verblijf toch ook niet goedkeurd? Zonder goedkeuring krijg je bij ons geen konijn mee. Het blijft sappelen zo en je doet zo enorm je best. Succes er verder mee. 30 mei aangepast door bunnyempress 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 30 mei Delen Geplaatst: 30 mei Zoals je zelf ook zegt, allang blij dat Charlie nu eindelijk gekoppeld gaat worden en ook gelukkig bij een opvang. Ook ik hoop er het allerbeste van🤞🏼 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 30 mei Auteur Delen Geplaatst: 30 mei Ik heb bericht gekregen dat Bapao nu bij Charlie zit! "It's a match" wel, dus nu ben ik me weer aan het afvragen of er beseft wordt dat het nog alle kanten op kan 🤔. Ik hoop idd dat het gewoon gelijk goed is zonder klieren. Ze zitten in het nieuwe verblijf, dat heeft wel als voordeel dat het neutraal terrein is. Ik ben heel benieuwd wat ik morgen ga aantreffen 🤭. Ik had in zijn "stukje" gelezen dat extra verrijking voor Bapao belangrijk is, ik herken dat van Wol (die gaat ook klieren als hij te lang geen extra verrijking heeft gehad). Tot op heden is er geen extra verrijking voor de konijnen geweest, maar bij de varkens heb ik daar ook verandering in weten te brengen (die hadden daarvoor ook niks), dus dat komt vast wel goed. Het lijkt mij dat ik de komende 2 weken nog maar even niks extra's in het verblijf zet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 31 mei Delen Geplaatst: 31 mei Respect voor jou hoe jij met het dierenwelzijn bezig bent! Ik hoop echt dat het voorspoedig gaat en dat Charlie en Bapao een fantastisch leven krijgen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 31 mei Auteur Delen Geplaatst: 31 mei Ik heb even gekeken bij de nijntjes! Ik heb geen vechten, vlinderen, rijden, vacht uittrekken o.i.d gezien. Ze zochten zelfs voorzichtig al wat contact met elkaar 🥰. Ik ben hier zo ontzettend blij mee! Ik had nog een voerballetje over waarvan ik dacht dat dat wel leuk voor ze zou zijn, maar dat hadden ze al meegekregen van de opvang. Er was ook al een papier opgehangen met "Charlie & Bapao zijn in koppeling blijf dus uit het verblijf" etcetera. Echt blij dat het zo goed is opgepakt! 7 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 1 juni Delen Geplaatst: 1 juni (aangepast) Ontzettend fijn voor jou, en ik ben ook blij dit te horen. Mooie foto! 1 juni aangepast door bobbyonthefloor Tekst erbij gezet 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 1 juni Delen Geplaatst: 1 juni Dat ziet er goed uit, Lollie! Ik hoop dat het goed gaat met roofdieren in deze bosrijke omgeving. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.