Lollie Geplaatst: 3 maart Delen Geplaatst: 3 maart Het is inmiddels 1 jaar en 2 dagen geleden dat ik hier op BunnyBunch strandde met Charlie, Pepper en een ander konijn dat helaas kort erna overleden is, die min of meer verwaarloosd werden (Charlie en Pepper zijn niet van mij, ik zie ze 2x per week). Al die tijd nog geen foto's laten zien van ze, dus nu toch maar bij dezen ⬇️ Charlie (dochter van Pepper) Pepper (je raadt het, moeder van Charlie) Een jaar geleden zaten zij nog in een veel te klein hok. Kort daarna heb ik een schuurtje omgetoverd tot konijnenverblijf. Daar zitten ze nu in. Moeder-dochter momentje (en een oog dat nogal heftig kijkt 😂) Zandbak en twee konijnenkontjes Wat mij betreft een prima verblijf voor twee konijntjes zonder extra budget. Helaas zijn er nu stemmen dat het lente wordt "dus de konijnen moeten genieten van het zonnetje". Dat betekent dat ze voor de zoveelste keer moeten verhuizen. Op zich niet zo'n ramp, maar ze wonen naast een natuurgebied waar je de roofvogels zelf kan zien overvliegen, en er wordt nu gebouwd aan een open ren. Ik dus, wordt dit wel roofdierveilig? Daar hadden ze nog niet aan gedacht 🙄. Ik heb daarop dus tips gegeven, zorg voor gaas met een dikke maas, bij voorkeur 1,5 mm of dikker. En maak het overdekt. Ik heb begrepen dat er nog niet echt was nagedacht over het gaas en overdekken was niet het plan. Ik heb ze erop gewezen dat je de roofvogels zelf kan zien overvliegen ("dan springen ze maar in het schuilhok" ik wens ze succes) en dat een konijn een meter kan springen ("onzin, dat kan zo'n klein diertje nooit"). Ik heb daarop een filmpje laten zien van kanin hop ("dat zijn hele speciale getrainde konijnen") en op dat antwoord een bunnycam waar een konijn over de ren sprong (genegeerd). Het hekje dat er nu staat is niet hoger dan 80 cm, ik zie Charlie daar wel overheen springen (dat is een klimmer). Geen idee of ze er nu al in zitten. Ze wilden het plan niet laten varen "want het lag er al bijna een jaar". Ik krijg het idee dat ik nu de zeur word bij wie het nooit goed is, en dan bereik ik helemaal niks. Voor nu hoop ik maar even dat ze wat met mijn tips doen en de nijntjes nog lekker in hun schuurtje zitten. Mocht ik iets over het hoofd hebben gezien hoor ik het graag. 2 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 3 maart Delen Geplaatst: 3 maart Wat frustrerend en herkenbaar voor velen, vrees ik. Het schuurtje is veilig voor Charlie en Pepper en lijkt een meer dan prima verblijf voor die moppies. Er lijkt op de foto's te zien ook voldoende daglicht binnen te komen dus dat kan ook al geen probleem zijn toch? wordt het in de zomer erg warm in het schuurtje of beschermen de bomen erom heen voldoende schaduw? Waar wil men dan dat heel nieuw verblijf maken? Het lijkt me redelijk eenvoudig en niet peperduur om aan het schuurtje een overdekte ren te verbinden. Die hoeft dan niet eens super groot te zijn, want ze hebben in het schuurtje ook ruimte genoeg om lol te maken. Vreselijk als je roepende in de woestijn bent met al je terechte tips en informatie. Sterkte en ik hoop dat je het toch voor elkaar krijgt. De schrik slaat je toch om het hart als je bedenkt dat het wachten is tot die arme moppies door een roofvogel gepakt worden of ontsnappen uit zo'n open ren, brrrr. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 4 maart Delen Geplaatst: 4 maart Met veel enthousiasme begon ik te lezen en te genieten van de mooie foto's. Maar mijn enthousiasme werd minder en minder. Wat een strijd. Ze hebben het nu zo mooi en goed volgens mij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 4 maart Auteur Delen Geplaatst: 4 maart Dank voor jullie lieve reacties ☺️. Er komt zat daglicht binnen, het wordt niet heet in de zomer o.i.d, er zit zelfs een kraantje en aansluiting op stroom (waar de konijnen uiteraard niet bij kunnen) in het verblijf. Ik gok dat het zo'n 8 vierkante meter is, zat ruimte dus (ze zijn middelgroot), ongeveer even groot als het nieuwe verblijf zou worden. Wat ik vooral vreemd vind; dit plan is bedacht door dezelfde mensen als die ze zo'n beetje verwaarloosden in een veel te klein hok zonder daglicht. Blijkbaar is dierenwelzijn nu opeens wél belangrijk dat ze "buiten van het zonnetje moeten genieten". Ik merkte nog op dat ik serieus niet denk dat binnenkonijnen ongelukkiger zijn dan buitenkonijnen maar daar konden ze zich niet in vinden. Mijn rug heeft behoorlijk geleden gedurende het konijnveilig maken van het schuurtje (met name ingraven van gaas) en ik ben daar op zich weer toe bereid, maar ik zit momenteel laag in mijn energie. Ik vind het dus bijzonder vervelend dat ze hiermee komen aanzetten nu daar geen enkele noodzaak toe is. Voor zover ik weet is het plan dat het schuurtje gesloopt wordt. Het plan voor het nieuwe verblijf is ongeveer 20 meter verderop, men denkt dat de konijnen dan ook meer aandacht zullen krijgen aangezien het dan naast een pad staat. Ik denk dat dat eerder stress oplevert (meer harde geluiden en meer opgepakt worden) dan dat dat iets toevoegt aan hun bestaan. Maar daar zullen wel mensenpleziertjes in meespelen 🙄. Als het moet ben ik bereid zelf de ren te overdekken (en dus verhogen om er nog in te kunnen staan), een bord te maken met "de konijntjes niet onnodig oppakken", de ren te betegelen. Maar ik ben wel behoorlijk teleurgesteld. Zoveel werk en de konijntjes gaan er niets op vooruit. @bobbyonthefloor misschien moet ik als ik de konijnen weer met een bezoekje vereer nog maar wat foto's maken om het goed te maken 😆 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 4 maart Delen Geplaatst: 4 maart Op 3-3-2023 om 11:07, JokeC zei: Die hoeft dan niet eens super groot te zijn, want ze hebben in het schuurtje ook ruimte genoeg om lol te maken. Ben ik met Joke eens. Als je nu vraagt of ze bij de deur een kleine overdekte ren maken. Zo dat ze bijv. even echt in het zonnetje kunnen zitten. Spelen kunnen ze ook binnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 4 maart Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2 minuten geleden, To van de Veluwe zei: Ben ik met Joke eens. Als je nu vraagt of ze bij de deur een kleine overdekte ren maken. Zo dat ze bijv. even echt in het zonnetje kunnen zitten. Spelen kunnen ze ook binnen. Ik heb het idee dat het hoofdzakelijk om de mens gaat hier, dat de konijntjes naast het pad moeten, in het jasje van "ze kunnen dan lekker in het zonnetje zitten en krijgen meer aandacht". Men zegt ook dat ze dichter bij de mensen moeten gaan zitten. Ik geef het dus eerlijk gezegd weinig kans, want de bouw is al begonnen, het ontwerp ligt klaar, en men zegt niets meer aan te willen passen "want het idee ligt er al bijna een jaar". Maar ik zal het nog even opperen ❤️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 6 maart Auteur Delen Geplaatst: 6 maart Ik ben er net weer even geweest. Het is kleiner uitgepakt dan mij is verteld, maar op zich nog steeds groot genoeg (het grote schuilhok staat op pootjes dus kunnen ze onder, ik ga er uiteraard voor zorgen dat ze ook schuilhuisjes op de grond hebben). De nijntjes zitten er nog niet in, er staan wat meer paaltjes maar er is in de tussentijd niet heel veel aan gedaan. Op deze foto het nieuwe verblijf en het schuurtje in de verte ⬇️ Ook nog maar even wat schattige konijnenfoto's. Ik zag dat er een soort boomstam brug bij ze in het verblijf was gezet, heel leuk! ⬇️ Bruggetje met oren ⬇️ Tweekoppig konijn ⬇️ Kiekeboe! ⬇️ Charlie neemt even poolshoogte ⬇️ Haha, er staan alweer teveel foto's in mijn bericht 🙈. Even verdelen over twee berichten dan maar. 2 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 6 maart Auteur Delen Geplaatst: 6 maart Lieve konijntjes ⬇️ En lieve konijnensnoetjes ⬇️ Pepper ⬇️ 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 6 maart Delen Geplaatst: 6 maart 1 uur terug, Lollie zei: Ik ben er net weer even geweest. Het is kleiner uitgepakt dan mij is verteld, maar op zich nog steeds groot genoeg (het grote schuilhok staat op pootjes dus kunnen ze onder, ik ga er uiteraard voor zorgen dat ze ook schuilhuisjes op de grond hebben). De nijntjes zitten er nog niet in, er staan wat meer paaltjes maar er is in de tussentijd niet heel veel aan gedaan. Op deze foto het nieuwe verblijf en het schuurtje in de verte ⬇️ Ook nog maar even wat schattige konijnenfoto's. Ik zag dat er een soort boomstam brug bij ze in het verblijf was gezet, heel leuk! ⬇️ Bruggetje met oren ⬇️ Tweekoppig konijn ⬇️ Kiekeboe! ⬇️ Charlie neemt even poolshoogte ⬇️ Haha, er staan alweer teveel foto's in mijn bericht 🙈. Even verdelen over twee berichten dan maar. Haha, ze kijkt wel hééél streng op de laatste foto! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 6 maart Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 4 uren geleden, Bunny566 zei: Haha, ze kijkt wel hééél streng op de laatste foto! Haha ja hè, ze moet natuurlijk ook haar lieve Pepper beschermen 😄. Die zit zo achter haar weggedoken 🙈 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 7 maart Delen Geplaatst: 7 maart Op 6-3-2023 om 18:27, Bunny566 zei: Ik ben er net weer even geweest. Het is kleiner uitgepakt dan mij is verteld Ergens is het nu veel lastiger om ze te verzorgen. Want omdat het nu kleiner is, is het makkelijker te overdekken maar moeilijker bij de konijnen te komen. In het schuurtje zaten ze m.i. veiliger. Moet je nu steeds over die 80 cm heen stappen of komt er een deurtje in? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 8 maart Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 11 minuten geleden, To van de Veluwe zei: Op 6-3-2023 om 18:27, Bunny566 zei: Ik ben er net weer even geweest. Het is kleiner uitgepakt dan mij is verteld Ergens is het nu veel lastiger om ze te verzorgen. Want omdat het nu kleiner is, is het makkelijker te overdekken maar moeilijker bij de konijnen te komen. In het schuurtje zaten ze m.i. veiliger. Moet je nu steeds over die 80 cm heen stappen of komt er een deurtje in? Ik weet niet wat daar de plannen voor zijn, het zou me niet eens zo verbazen als daar nog niet over is nagedacht 🙄. Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met moeilijker bij de konijnen te komen, bedoel je dat er straks een wat grotere stap gezet moet worden om het verblijf in te komen (mocht het deurtje er niet komen)? Ze zijn wel zindelijk en het wordt al niet erg nauw genomen met de verzorging, dus ik denk dat het wat dat betreft niet veel zou uitmaken. Behalve dat het kraantje dan weg zou gaan en er dus een eind gelopen moet worden voor water (wat mij betreft dus ook nogal ondoordacht). Voor overdekken moet het hek sowieso hoger (en met deur), anders wordt het kruipen door het hok, niet handig. Eigenlijk kan ik er gewoon met mijn hoofd niet bij dat het veilige konijnenschuurtje wordt opgegeven voor een kleiner, onpraktischer en onveilig verblijf. Het frustreert me nogal. Ik vind het wel een beetje vreemd dat ik ineens Bunny566 heet 😉 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 8 maart Delen Geplaatst: 8 maart 5 uren geleden, Lollie zei: Ik vind het wel een beetje vreemd dat ik ineens Bunny566 heet Dat heet je niet, To heeft iets geks gedaan met citeren. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 8 maart Delen Geplaatst: 8 maart Haha, knap van To! Dit behoort vast tot die dingen die je niet voor elkaar krijgt als je het zou willen 😄 Ik snap je frustratie @Lollie Het is op het oog geen rare plek maar ze gaan er wel in ruimte op achteruit. Het is te hopen dat ze het nog wel gaan overdekken maar dan kun je er idd niet goed meer bij. Gaan ze ook nog iets van gaas onder de aarde leggen? Anders hebben ze zich vrij snel uitgegraven lijkt me. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 8 maart Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 3 uren geleden, Marjoleink zei: Dat heet je niet, To heeft iets geks gedaan met citeren. Ik vermoed het bericht van @Bunny566 pakken, weghalen en mijn tekst overtypen? 1 uur terug, Bunny566 zei: Haha, knap van To! Dit behoort vast tot die dingen die je niet voor elkaar krijgt als je het zou willen 😄 Ik snap je frustratie @Lollie Het is op het oog geen rare plek maar ze gaan er wel in ruimte op achteruit. Het is te hopen dat ze het nog wel gaan overdekken maar dan kun je er idd niet goed meer bij. Gaan ze ook nog iets van gaas onder de aarde leggen? Anders hebben ze zich vrij snel uitgegraven lijkt me. Misschien wordt het nog betegeld (dat hoop ik maar). Ik heb een vermoeden dat ik met een aantal dingen al zelf aan de slag zal moeten. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 8 maart Delen Geplaatst: 8 maart 22 uren geleden, Lollie zei: Voor overdekken moet het hek sowieso hoger (en met deur), anders wordt het kruipen door het hok, niet handig. Dat bedoelde ik. Als het overdekt wordt met deze hoogte kun je er amper bij en ook niet meer gezellig bij ze in het hok. En als het niet overdekt wordt, weet ik zeker dat ze ten prooi vallen aan roofdieren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 8 maart Delen Geplaatst: 8 maart 12 uren geleden, Lollie zei: Ik vermoed het bericht van @Bunny566 pakken, weghalen en mijn tekst overtypen? Nee gewoon stukje tekst getypt en neergezet. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 8 maart Delen Geplaatst: 8 maart 16 uren geleden, Marjoleink zei: To heeft iets geks gedaan met citeren. Alleen dat stukje tekst geciteerd. Meer niet. Net zoals ik dit stukje gedaan heb. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 9 maart Auteur Delen Geplaatst: 9 maart Goed nieuws, de persoon die toestemming heeft gegeven voor dit project heeft aangegeven dat "de communicatie m.b.t het konijnenhok niet handig is verlopen" en dat hij de "mensen die een idee hebben m.b.t het konijnenhok" graag spreekt. Uiteraard heb ik mij meteen gemeld. Ik heb dus weer wat hoop! Beide verblijven zijn al een verbetering vergeleken met het hok waar ze een jaar geleden nog in zaten. Dat was dit hok ⬇️ Zit nog een tussenschotje in ook dus nog minder dan het lijkt. De lampen staan op deze foto ook nog aan, meestal staan die uit (dus zelfs nog minder licht 😔). Blij dat ze daar weg zijn! Op 8-3-2023 om 01:13, Lollie zei: Op 8-3-2023 om 00:30, To van de Veluwe zei: Op 6-3-2023 om 18:27, Bunny566 zei: Ik ben er net weer even geweest. Het is kleiner uitgepakt dan mij is verteld Ergens is het nu veel lastiger om ze te verzorgen. Want omdat het nu kleiner is, is het makkelijker te overdekken maar moeilijker bij de konijnen te komen. In het schuurtje zaten ze m.i. veiliger. Moet je nu steeds over die 80 cm heen stappen of komt er een deurtje in? Ik weet niet wat daar de plannen voor zijn, het zou me niet eens zo verbazen als daar nog niet over is nagedacht 🙄. Het viel me ineens op dat tussen 2 paaltjes van het nieuwe verblijf niks zit, bij de rest wel. Ik denk dat een deurtje dus toch het plan is! Ik denk dat de zandbak ook weer in gebruik is, ik heb pootafdrukjes gezien! ⬇️ Charlie moest hem al even kinnen ⬇️ Een seconde na deze foto sprong ze over haar moeder heen ⬇️ Die dus maar even naar de wc ging. ⬇️ Charlie trok gauw een onschuldig gezicht ⬇️ Waarop ze gezellig gingen knuffelen ⬇️ Pepper keek weer tevreden rond ⬇️ 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 10 maart Delen Geplaatst: 10 maart Nou echt hoor wat een fijn gevoel dat er weer wat hoop is. Als je het nog niet bent kun je altijd nog kinderboeken schrijfster worden. Wat een leuk verhaal met geweldige foto's! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 10 maart Delen Geplaatst: 10 maart 10 uren geleden, Lollie zei: Goed nieuws, de persoon die toestemming heeft gegeven voor dit project heeft aangegeven dat "de communicatie m.b.t het konijnenhok niet handig is verlopen" en dat hij de "mensen die een idee hebben m.b.t het konijnenhok" graag spreekt. Uiteraard heb ik mij meteen gemeld. Ik heb dus weer wat hoop! Wat enorm fijn om te horen. Nu geniet ik nog meer van alle leuke foto's van Pepper en Charlie. 2 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 12 april Auteur Delen Geplaatst: 12 april Verdrietig nieuws... Vandaag heb ik te horen gekregen dat Pepper helaas is overleden. Ik ben meteen op bezoek gegaan bij Charlie. Ik kon echt aan haar merken dat ze in de rouw zat, dat vond ik een heel bijzonder moment. Ze lag lusteloos op één plek, met keutels (ze is in principe zindelijk), ze had daar dus best wel lang gelegen. Ik kon merken dat ze mijn aandacht erg op prijs stelde. Toen ik later weer bij haar kwam lag ze weer zo. Ik heb aangegeven dat ze z.s.m een nieuw vriendje nodig heeft uit een opvang en heb tot die tijd een geïmproviseerd knuffelkonijn neergelegd. Zelf ben ik er overigens ook wat beduusd van, wanneer en waaraan ze precies is overleden weet ik niet. Ik sprak iemand die haar zaterdag nog in leven had gezien. Charlie heeft letterlijk haar hele leven bij Pepper gezeten, dus dit zal best een klap voor haar zijn. Ik ben blij dat Pepper haar laatste maanden konijnwaardig heeft kunnen doorbrengen, maar dit is wel heel onverwachts. 26 april viert Charlie haar derde verjaardag, dat voelt wel dubbel. Sterkte, Charlie. Rust in vrede, Pepper. Ik ga je missen. 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 12 april Auteur Delen Geplaatst: 12 april Deze foto's had ik nog. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 12 april Auteur Delen Geplaatst: 12 april 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 13 april Delen Geplaatst: 13 april Wat een akelig bericht. Ik ben er naar van. Laat staan jij. Heel veel sterkte. Je zou Charlie wel mee willen nemen lijkt me. Ik vind het zo erg voor je. Hoe jij je inzet voor ze. Je verdient alle lof! 1 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.