Ga naar inhoud

Wat in de ren?

lize-lotje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Ondertussen zijn onze konijntjes aardig gewend. 

Maar eigenlijk zijn we wel nieuwschierig naar wat jullie allemaal buiten in de ren hebben staan. 

Misschien kunnen we hieruit tips ophalen om nog iets nieuws aan te schaffen voor de twee binkies. 

Liefs en groetjes van Kiki en Nero!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de ren:

(dingen zoals schuilhok, waterbak etc niet meegerekend)

• cat cube (die heeft bijna iedereen hier 😁)
  • kist huisje
  • hooi mandje
  • wilgentunnel
  • stoel (inmiddels van de konijnen)
  • groentenslinger
  • plateau/overkapping 
  • boomstammetjes om op te klimmen en om de ren uit te komen
  • bankje voor mij

Er komt nog een zandbak bij. Een deel van de dingen is zelfgemaakt en het ligt ook aan de ren wat erin kan. Mijn konijnenasortiment is mettertijd uitgebreid en gegroeid. 

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ligt er eigenlijk niet zoveel in ☺️

buiten het schuilhok, waterbak en voerbak staan er nu de volgende dingen:

- 2 catcubes

- 2 wc bakken

- 1 plastic speelbal met belletje

- 1 hooiruif aan de tralies 

als het straks warmer wordt komt er nog een zandbak met speelzand bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een groot hok waar ook een catcube met stro in staat en er staat een PeeWeebak met een hooiruif erboven.

Via een trap kunnen ze omhoog en omlaag het hok in want dat staat op poten. Aan de zijkant van het hok zit een spijker en daar hangt een stoffer en blik aan.

Verder nog een hok waar op de bovenste verdieping het voer en speelgoed staat: spelletjes die ze ook voor honden hebben. En op de onderste etage weer een catcube.

Op de grond drie catcubes aan elkaar gekoppeld en op één catcube een hennepvezelmatje waar ze vaak op liggen.

De trap rust op een boomstam en daar ligt ook een hennepvezelmatje op en daar zitten ze vaak te zonnen.

Verder een zandbak die hier het hele jaar door gebruikt wordt en een lange buis waar ze doorheen kunnen rennen.

Af en toe wilgenballen, wilgentakken etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 cat cubes. 1 gevuld met stro, 1 gevuld met hennepmat. Echter ze zitten er nooit in🙈
  • wilgentunnel
  • Hooibak
  • Hooiruif
  • Lange hennepmat waar ze 's middags languit op liggen. 
  • Een loopplank (1.5mtr) met opstaande rand horizontaal steunend op 2 cat cubes daar zitten ze vaak op.
  • Grasbal en een ander natuurlijke speelbal.

De ren is 4m² en dat is te klein. We gaan dit voorjaar een groot stuk erbij aanmaken. Zo'n zin in. En daar komt nog meer in te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard:

Twee flinke schuilhokken

twee catcubes

Vier toiletbakken

een krukje voor mij om op te zitten

Een pvc tunnel

De konijnen 😉

Afwisselend:

Afwisselend iets van gooi en sloopspeeltjes

wilgentakken om te knagen

diverse wilgentunnels en bruggen

In de zomermaanden een zandbak. In de winter gebruiken ze die bijna niet en haal ik hem er uit. Ik verwacht hem deze maand weer een keer terug te gaan zetten, aangezien het voorjaar er aan komt en ze dan wel weer graag graven.

Oh en ik heb ook een plankje om spullen op te leggen, daar liggen blik en veger, wat kammetjes, nagelschaartje, plamuurmes, soms een paar oude doeken. Van die dingen die fijn zijn om direct bij de hand te hebben als het nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het hok op poten en daaronder een bak met zand. Ik heb een ruif boven een toiletbak waar ik nog een overkapping boven ga maken. Verder een stoel voor mij, ook al claimt Bliksem hem geregeld met een paar keutels, maar ik laat me niet afschrikken.

Verder een pallet, wilgentunnel en 5 schuilhuisjes gemaakt van fruitkratjes.

En ook haakjes voor stoffer/blik, vouw-emmer, luikje.

O! Sinds kort ben ik heel blij met een balkonrailing-bloempothouder. Gekocht voor een mok koffie, maar er past ook een voerbakje met beloningsnoepjes in doordat de bodem helemaal dicht is, en een bamboe mandje met drie porties groente past precies in de bovenste ring.

Aan de buitenkant heb ik wilgentenen mandjes gehangen maar de konijnen kruiden groeien nog niet dus ze ogen wat grauw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tuintafel met een stoel ernaast in de ren staan, heel leuk ze springen zo via de stoel op de tafel en daar staat dan nog hun reismandje zonder deurtje met hooi erin. 

Ik heb 2 boomstammen (1 lagere en 1 hogere) en een specikuip met 2 gaten erin die ik op de kop heb neergezet. 

Een stenen brugje (zo'n halfe tunnel) en een houten brugje. 

Ik heb sinds kort aan de buitenkant van de tralies een mandje met viooltjes hangen zodat ze daarvan kunnen eten door de tralies zonder de plant te slopen. Ik ben van plan nog een balkonplantenbak te halen en die misschien met schroeven te bevestigen waar meerdere plantjes in kunnen waar ze dan door de tralies heen van kunnen eten😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een schuilhuisje met twee ingangen, twee krukjes waar ze graag op en onder zitten. Een standaard verdiepingen hok, toiletbak, hooiruif en drinkbakje natuurlijk. Binnenkort gaan we een nieuw konijnenverblijf maken en dan zou ik graag nog een graafbak en wat tunnels willen toevoegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .