Ga naar inhoud

Kale bult op het hoofd


Nadii

Aanbevolen berichten

Vanochtend bij het eten geven van de konijnen zag ik bij een van hen een kale plek op het hoofd. Na verder te kijken leek het alsof er twee zwarte puntjes/draadjes uitkomen. Ook is het een beetje dikkig. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? We nemen natuurlijk nog contact op met de dierenarts maar was wel benieuwd naar wat anderen er over denken. Als het goed is kunnen jullie de link openen, dit is de eerste keer dat ik hier plaats dus het is voor mij nog een beetje uitvogelen.. https://photos.app.goo.gl/sQjvwSQMhm28mSk98

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben de dierenarts foto's gestuurd en zij denken dat het een teek is geweest. In overleg mochten we de zwarte puntjes/draadjes er uit halen. Omdat het konijn verder nergens last van heeft (eet, drinkt en springt rond) hebben we met de dierenarts afgesproken dat we het tot morgen aankijken en anders langskomen voor controle. Bedankt voor jullie reacties!

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad een restje teek. 😁 Het lichaam is eraf gekrabt of geschuurd, wat er nog zit, zijn de monddelen en voorste pootjes. Ik zou het wat in de gaten houden, dat de huid niet rood wordt/gaat ontsteken, maar meestal lopen deze dingen wel los. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .