Ga naar inhoud

Voedster plukt ram kaal


Daan77

Aanbevolen berichten

Hallo, 

ik heb 2 franse hangoren Lola (voedster) en Charlie (gecastreerde ram) ze lopen bij mij vrij door de achtertuin. Dag en nacht. Ze hebben wel een nachthok met ren, maar daar willen ze niet in. 
Vorige wee at Lola niet en na een paar tripjes naar de dierenarts, dwangvoeren en apart zetten in het nachthok is ze er weer bovenop. Ze eet weer prima en keutelt als de beste. Sinds gisteren mag ze dan ook weer los door de tuin lopen met haar vriendje. 

Maar nu komt het probleem. Lola is echt de dominandste van de 2 wil dat nu ook echt laten zien. Ze trekt echt plukken haar uit Charlies rug met als gevolg kale plekken en op sommige plekjes ook wat kleine wondjes. Ik heb Lola nu weer even apart gezet, zodat Charlie wat herstel tijd heeft. 

Moet ik ze nu weer opnieuw gaan koppelen? Gaat dat zo snel (5 dagen apart zitten)
Tijdens het apart zetten van Lola konden ze elkaar wel ruiken en zien. 

Ik heb de dierenarts gebeld en de assistent adviseerde om ze weer apart te zetten. Maar zet ik dan Lola in het hok of Charlie?

Ik heb al meerdere konijnen gehad en ook verschillende koppelingen gedaan, maar dit heb ik nog niet eerder gehad.
 

IMG_20230227_114025.jpg

aangepast door Daan77
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .