Ga naar inhoud

Temperatuurverschil in huis

Anna1980
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Wij hebben 2 konijntjes binnen en we hebben vloerverwarming dus de temperatuur is dag en nacht constant. 
Alleen nu is er iets met onze vloerverwarming en het kan pas na het weekend gemaakt worden. De temperatuur is langzaam aan het zakken. Inmiddels is het 17,2 graden en ik verwacht dat het nog een stuk lager zal gaan, aangezien het de komende nachten ook nog wel gaat vriezen.. 

Weet iemand of dit kwaad kan voor de konijntjes? 

Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat als de temperatuur minder dan 5 graden zal zakken dat er dan geen probleem is hoor. Het is daarnaast ook geen temperatuurshock aangezien het rustig verloop is.

Ik hoop voor jullie dat het niet nog veel kouder binnenshuis zal worden 🥶

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Anna1980 zei:

Alleen nu is er iets met onze vloerverwarming

Ik neem aan dat ze niet op de vloer slapen maar dat ze ergens op liggen. Dat scheelt ook al. Bij buitenkonijnen wisselt het op dit ogenblik ook heel erg. Die hebben wel een wintervacht maar ze gaan al verharen. Te hopen dat morgen de zon voor jullie schijnt. Dat scheelt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben idd een cat cube en er ligt een grote mat (er ligt ook nog vinyl op het laminaat). En natuurlijk hun grote ‘wc’. 
Het voelt gewoon echt wel koud aan in huis, maar het zakt wel heel geleidelijk idd. 

Wij redden het tot nu toe met een extra trui en een lekkere dikke deken 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het geleidelijk gaat, kan een temperatuurwisseling geen kwaad. Het wordt een schok als ze van het ene moment op het andere ineens meer dan 5 graden verschil heeft. Vergelijk dat met mensen die hun binnenkonijnen bij de eerste zonnestralen in de lente naar buiten laten, terwijl het pas 12 graden is.

Wat jij nu hebt, kun je vergelijken met een mooie zonnige zomerdag. In de nacht en vroege ochtend is het dan vaak maar 12 graden, maar zodra de zon opkomt warmt het geleidelijk op naar 21 graden. Daar kunnen de konijnen prima tegen. 

Je hoeft ook geen extra maatregelen te nemen omdat ze geen wintervacht hebben, het zal nooit zover zakken dat ze in de problemen komen. Maar als je je er prettig bij voelt, kun je, op het moment dat je zelf de derde trui aan gaat trekken, wat extra stro wegleggen.

Succes en hoop voor jullie dat het snel gemaakt kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg voor een  paar lekkere comfortabele  ligplekjes. Lekkere kleedjes, schuilhuisjes, evt wat stro. Ze kunnen gelukkig ook fijn tegen elkaar aan kruipen.  Ik ga er vanuit dat het ook niet extreem koud gaat worden in huis en dat het binnen niet al te lange tijd ook gerepareerd zal worden. Komt wel goed hoor 🙂

Ps. Onze verwarming staat snachts altijd op 16 graden 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel! 

Vannacht ben ik even gaan kijken en een extra deken neergelegd en even gevoeld of ze niet te koud waren. Dat was gelukkig niet het geval. Wel wat koude vacht en oortjes, maar op plekje waar je het moet voelen was het gewoon warm. 

Het was vanmorgen 15 graden, maar nu warmt het op omdat de zon op het raam staat! 

Hopelijk wordt het morgen gemaakt! 

Bedacht ik me later ook, bij mensen zonder vloerverwarming zal het inde nacht ook kouder zijn 😄 maar dan zijn ze er aan gewend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .