rabbitPuk Geplaatst: 25 februari Delen Geplaatst: 25 februari Hoi, Ik ben nieuw hier, sinds 6 weken hebben we Puk in huis, een hangoorkonijn van nu ong. 12 weken (hij kwam al jong bij ons). Nu 1 konijn, als hij gecastreerd is wil ik kijken of hij gekoppeld kan worden met een voedster. Heb vroeger veel konijnen gehad maar altijd buiten, nu voor het eerst in huis, dus vind het leuk om hier te lezen ,(en leren) over jullie ervaringen. Puk is een vrolijk konijntje, hij komt al veel naar ons toe en is ook niet bang om op schoot te springen. Hij vindt het heerlijk om over zijn koppie geaaid te worden. Hij durft alleen niet op het laminaat dus daar heb ik wat op moeten verzinnen. En hij mag niet meer op de bank want sinds een weekje heeft hij bedacht dat dat een fijn plas- en keutelplekje is (binnen 5 min 60 keutels 🙈) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 25 februari Delen Geplaatst: 25 februari Welkom! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 25 februari Delen Geplaatst: 25 februari Welkom 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 25 februari Delen Geplaatst: 25 februari Welkom op Bunnybunch! 🙂🐰 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 25 februari Delen Geplaatst: 25 februari Welkom! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 25 februari Delen Geplaatst: 25 februari Welkom bij Bunnybunch 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 25 februari Delen Geplaatst: 25 februari Welkom! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 25 februari Delen Geplaatst: 25 februari Welkom. Wat een lieverd zo te zien. Ik kan het me voorstellen dat je hem niet op je bank wil hebben. Dat wil ik onze kat ook niet en heb ik hem ook af moeten leren. We horen vast nog wel eens over je konijn. Ga voor je tweede konijn naar een opvang en laat hem daar koppelen. Dat is mij erg goed bevallen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 25 februari Delen Geplaatst: 25 februari Welkom op Bunnybunch! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 26 februari Delen Geplaatst: 26 februari Welkom op BunnyBunch! Ik ben wel benieuwd hoe je hem af wil leren op de bank te gaan. Hier woonde een tijd een logeerhond waarvoor we uiteindelijk aluminiumfolie op de bank gelegd hebben, als niemand thuis was en er lag geen folie ging hij er gewoon op (hij was een Zwitserse Witte Herder, had dus nogal wat witte haartjes die verraadden waar hij was geweest). Voor een konijn lijkt aluminiumfolie me niet veilig. Lukt het niet om hem zindelijk maken? Je zou een toiletje met goed absorberende bodembedekking als Back2Nature neer kunnen zetten in een hoek met een hooiruif erboven, konijnen plassen en keutelen graag in een hoek terwijl ze eten. Laminaat vinden de meeste konijntjes inderdaad vervelend, sommige konijnen vinden het zelfs eng. Vaak wordt vinyl aangeraden, aangezien het laminaat er al ligt zou je vloerkleden die in de wasmachine kunnen kunnen neerleggen. Of hem een eigen plekje geven, bijv. een puppyren met vinyl erin. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 26 februari Delen Geplaatst: 26 februari (aangepast) Welkom op bunnybunch 26 februari aangepast door bunnyempress 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 26 februari Delen Geplaatst: 26 februari Welkom en veel plezier met Puk die hopelijk binnenkort een leuke voedster uitkiest. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rabbitPuk Geplaatst: 26 februari Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 19 uren geleden, To van de Veluwe zei: Welkom. Wat een lieverd zo te zien. Ik kan het me voorstellen dat je hem niet op je bank wil hebben. Dat wil ik onze kat ook niet en heb ik hem ook af moeten leren. We horen vast nog wel eens over je konijn. Ga voor je tweede konijn naar een opvang en laat hem daar koppelen. Dat is mij erg goed bevallen. Dankje. Ik heb idd al even zitten kijken waar hier in de buurt een mogelijkheid is waar gekoppeld kan worden. Het lijkt me best lastig om dat zelf te doen, liever iemand die er ervaring mee heeft Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rabbitPuk Geplaatst: 26 februari Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 15 uren geleden, Lollie zei: Welkom op BunnyBunch! Ik ben wel benieuwd hoe je hem af wil leren op de bank te gaan. Hier woonde een tijd een logeerhond waarvoor we uiteindelijk aluminiumfolie op de bank gelegd hebben, als niemand thuis was en er lag geen folie ging hij er gewoon op (hij was een Zwitserse Witte Herder, had dus nogal wat witte haartjes die verraadden waar hij was geweest). Voor een konijn lijkt aluminiumfolie me niet veilig. Lukt het niet om hem zindelijk maken? Je zou een toiletje met goed absorberende bodembedekking als Back2Nature neer kunnen zetten in een hoek met een hooiruif erboven, konijnen plassen en keutelen graag in een hoek terwijl ze eten. Laminaat vinden de meeste konijntjes inderdaad vervelend, sommige konijnen vinden het zelfs eng. Vaak wordt vinyl aangeraden, aangezien het laminaat er al ligt zou je vloerkleden die in de wasmachine kunnen kunnen neerleggen. Of hem een eigen plekje geven, bijv. een puppyren met vinyl erin. Dankje! Ik heb nu een tralie ertussen staan (zo'n ren vd action) waardoor hij niet bij de bank kan komen. Ik heb ergens gelezen dat ze het soms ook weer vergeten als ze een tijdje niet komen op de plek waar ze plassen. Hoop dat dat zo is, en dat castratie misschien ook wel scheelt. In zijn hok doet hij het netjes op zijn toiletje, behalve dan wat keuteltjes her en der idd op de plek waar hij eet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 26 februari Delen Geplaatst: 26 februari 7 uren geleden, rabbitPuk zei: Ik heb nu een tralie ertussen staan (zo'n ren vd action) waardoor hij niet bij de bank kan komen. Ik heb ergens gelezen dat ze het soms ook weer vergeten als ze een tijdje niet komen op de plek waar ze plassen. Hoop dat dat zo is, en dat castratie misschien ook wel scheelt. In zijn hok doet hij het netjes op zijn toiletje, behalve dan wat keuteltjes her en der idd op de plek waar hij eet. Ik zette 's avonds voor we naar bed gingen - voor de kat - altijd de zitkussens van de bank omhoog. Pas weer toen hij drie weken niet in zijn mand wilde slapen. Maar ik weet niet of dat voor een konijn ook werkt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knaagjeknabbelsuddenly Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari Welkom!! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.