211170 Geplaatst: 25 februari Delen Geplaatst: 25 februari Hallo iedereen! Ondanks dat ik weet dat heel veel konijnen een mengelmoes zijn en een ras niet meer echt te herkennen is, ben ik toch benieuwd of iemand wat kan herkennen in mijn duo. Het zijn een volle broer en zus van elkaar, en wegen 1,8 en 2 kg. De voedster heeft rond de kop en op de schouders lange haren zitten, een beetje zoals een leeuw. De rammelaar heeft dit niet. Het zijn beide nerveuze en bange konijnen, maar houden wel van een aaitje en knuffeltje (alleen van ons). Ik heb verder ook geen idee wie de ouders zijn, heb ze van iemand overgenomen. Mocht iemand iets herkennen, ik ben heel benieuwd! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 25 februari Delen Geplaatst: 25 februari De aftekening heeft een heel klein beetje iets van konijnenras Japanner, maar daar houd het wel op met wat er in te herkennen is 😉 Toverbalkonijntjes? Mixkonijntjes? Eigenlijk moeten we nog eens een passende naam voor de rasloosjes verzinnen 😂 Want kruisingen zijn het eigenlijk ook niet, ja kruising van kruising van kruising van kruising van kruising enz. 😅 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 25 februari Delen Geplaatst: 25 februari Ik stem op toverbalkonijntjes! Misschien vallen ze onder het ras schatjes😄 Mijn konijnen hebben net zulke manen als jouw voedster! De Leeuwenkop staat bekend om de lange manen, dus misschien heeft ze dat van een over-over-over-overgrootmoeder? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 25 februari Delen Geplaatst: 25 februari Ik zie er ook een Japanner in en idd voskonijn/ leeuwenkop, met die lange manen. Wel bijzonder dat maar eentje dat dan heeft als het broer en zus zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 25 februari Delen Geplaatst: 25 februari Wat een droppies! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 25 februari Delen Geplaatst: 25 februari 16 minuten geleden, Miekmoek zei: Wat een droppies! Hahaha ras droppies. Ik zie er Japanners in en wat van de leeuwenkop. Mijn konijnen moeten volgens zeggen een broer en zus zijn. Nou totaal anders. De een is een Japanner en de ander is een Madagascar volgens de papieren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 26 februari Delen Geplaatst: 26 februari Dat broer en zus er totaal verschillend uit kunnen zien, is niet zo gek hoor. Zeker bij kruisingen/mengelmoesjes/toverbalkonijnen kunnen de ouders allerlei recessieve genen bij zich dragen, die bij hen niet zichtbaar zijn omdat ze ook een dominant gen hebben. Denk bijvoorbeeld aan zwarte vacht die dominant is tegenover bruin. Als beide ouders zowel het gen voor bruin als zwart hebben, zullen ze er beide zwart uitzien. Maar stel dat een van de jongen van beide ouders het bruine gen krijgt ipv het zwarte, dan krijgen twee zwarte ouders een bruin jong. Zeker bij mengelmoesjes, kunnen er zoveel verschillende combinaties van recessieve genen zijn (vacht structuur, kleur, gevlekt of niet, maar helaas ook allerlei aandoeningen zoals olifantstanden). Daardoor krijg je uit een nestje van twee kruisingen, vaak een nestje met een heel verschillend uiterlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 26 februari Delen Geplaatst: 26 februari 1 uur geleden, happy211 zei: Dat broer en zus er totaal verschillend uit kunnen zien, is niet zo gek hoor. Zeker bij kruisingen/mengelmoesjes/toverbalkonijnen kunnen de ouders allerlei recessieve genen bij zich dragen, die bij hen niet zichtbaar zijn omdat ze ook een dominant gen hebben. Denk bijvoorbeeld aan zwarte vacht die dominant is tegenover bruin. Als beide ouders zowel het gen voor bruin als zwart hebben, zullen ze er beide zwart uitzien. Maar stel dat een van de jongen van beide ouders het bruine gen krijgt ipv het zwarte, dan krijgen twee zwarte ouders een bruin jong. Zeker bij mengelmoesjes, kunnen er zoveel verschillende combinaties van recessieve genen zijn (vacht structuur, kleur, gevlekt of niet, maar helaas ook allerlei aandoeningen zoals olifantstanden). Daardoor krijg je uit een nestje van twee kruisingen, vaak een nestje met een heel verschillend uiterlijk. Eigenlijk logisch, bij mensen natuurlijk ook zo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 26 februari Delen Geplaatst: 26 februari 20 uren geleden, 211170 zei: Mocht iemand iets herkennen, ik ben heel benieuwd! Ik heb de kennis niet maar wil even zeggen dat ik ze wel heel mooi vind en de foto's zijn geweldig. Veel plezier ermee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoled Geplaatst: 10 april Delen Geplaatst: 10 april Ik stem ook voor toverbal konijntjes. Ze zijn zo schattig en pluizig, echt knuffelen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.