Ga naar inhoud

Te rustig?


Stifee

Aanbevolen berichten

Hey

Ik had een vraag, mijn konijn is normaal zeer blij en speels maar is nu al een paar weken het tegenovergestelde hij eet nog en alles ziet er goed uit alleen haar gedrag lijkt heel raar.

Kan dit veroorzaakt zijn doordat hij zich eenzaam voelt (hij werd niet gecastreerd en er zit een ander konijn naast hem maar ze kunnen niet aan elkaar)

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou zeker kunnen. Mag ik vragen waarom hij niet gecastreerd is? Ga je dat nog laten doen zodat je hem kunt koppelen aan een geschikte partner? 

Naast elkaar lijkt wel leuk, maar ze kunnen niet tegen elkaar aan liggen, elkaar niet wassen, etc. Konijnen zijn groepsdieren dus die hebben echt wel behoefte aan een maatje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Stifee zei:

Ik had een vraag, mijn konijn is normaal zeer blij en speels maar is nu al een paar weken het tegenovergestelde hij eet nog en alles ziet er goed uit alleen haar gedrag lijkt heel raar.

Het is dus een ram? Dit omdat je het ook een keer over 'haar' hebt. En wat is dat andere konijn? Een voedster? Ik ben het met Marjoleink eens: Waarom castreer je hem niet zodat hij na een aantal weken bij het andere konijn kan huizen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo herkenbaar! Ons rammetje Puk werd ook stuk minder happy / speels toen hij gescheiden werd van Fluf. Hij werd een stuk rustiger, minder enthousiast en maakte veel minder binkies. Je zag gewoon aan het zn houding dat hij minder gelukkig was. Zn oogjes stonden ook wat matter. Vond ik ook heel vervelend om te zien toen. 

Toen ze weer bij elkaar mochten veranderde dat meteen!! Zn oogjes kregen echt weer glans, hij maakte gelijk binkies, rende, sprong, kortom weer helemaal happy. 

 

Dus ik zou kijken of hij niet alsnog gecastreerd kan worden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beide konijntjes zullen zich sws eenzaam voelen als ze alleen zitten. Dus dat kan er zeker mee te maken hebben. Ik zou zeggen zo snel mogelijk castreren en koppelen die 2, ik hoop dat dat goed gaat anders kun je een opvang contacten. Succes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .